Hva slags bremseklosser skal jeg ha? S4 2,7 BiTurbo

Anbefalte innlegg

Begynner å bli utslitt bremseklossene så må ha noen nye. Det sitter bremser fra en 2001 mod RS4 på bilen. Lurer på om jeg skal ha originale fra Møller, uorginale eller noe med litt mer racing-preg.

Hva mener dere?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syntes du bør kjøpe klosser etter hvordan du bruker bilen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, til vanlig så er det dagligdags bruk, og så noen runder på bane 1 gang i året.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tror jeg OEM rs4 klosser er mer enn bra nok til ditt bruk..

(Går du for noe annet så ville jeg styrt unna EBC sine klosser iallefall. Ferrodo klosser i Audi sammenheng har jeg hørt mye bra om, men de støver visst mye. Det virker som om du ikke kan få i både "pose og sekk" mtp støving og bremseeffekt forholdet.)

Det finnes jo et tonn med ettermarkeds klosser der ute, så det blir kanskje bare en smak sak til slutt, men ingeniørene på Quattro GMBH vet vel sånn ca hva de har holdt på med når de lagde bilen.

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, vil ikke ha noe som støver mye hvertfall.

Hva koster originale?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Bjørn, Jeg møtte deg på rudskogen i sommer, eide en koksgrå S4.

Jeg hadde ettermonterte bremser på min, 335/32 skiver og seks stemplede kaliptere.

Skivene var slitsede, og disse kom fra highspec. Til disse kjøpte jeg redstuffklosser fra EBC og ikke hatt noen problemer med dette. Er litt usikker på hva Anders mener med at de ikke går for å være bra. Til dagligdags bruk, med litt gassing 2-3 ganger i året tror jeg ikke dette skulle være noe problem.

Men finns jo sikkert "værsting" bremser som er bedre?. Uansett, dette er bare min erfaring og min mening. Lykke til videre med Klosskjøp :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt usikker på hva Anders mener med at de ikke går for å være bra.

hehe,

Jeg manglet jo halve Redstuff klossen når jeg tok av for en rutine inspeksjon her forleden, og det var etter 2 ganger på rudskogen (ca 15runder maks tilsammen) og litt gassing ellers (som du sikkert kjenner til chris :P). Og bilen var i vanelig bruk ellers.

Ikke var jeg noe fornøyd med den såkaldte "lite-støv-på-felgen" polecy'en til EBC heller da den grisa ned felgen alt for fort uten å kjøre noe særlig aktivt. Meget mulig dette bare er meg som overreagerer, men nå kjører jeg orginale porsche klosser/bremser og de funker veldig bra.

MEN, denne erfaringen var jo på noen s2 bremser, så kan godt hende det er anderledes med REDSTUFF på RS4 calipperene dine Bjørn for alt jeg vet.

Spør Walter Widemer på forumet her, han har vel remilig god peil på rs4 "tilbehør" : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe,

Jeg manglet jo halve Redstuff klossen når jeg tok av for en rutine inspeksjon her forleden, og det var etter 2 ganger på rudskogen (ca 15runder maks tilsammen) og litt gassing ellers (som du sikkert kjenner til chris :P).

Spør Walter Widemer på forumet her, han har vel remilig god peil på rs4 "tilbehør" : klø :

Hehe, Kjøring? Nå skjønner jeg ikke Anders :P

Men over til topic, så er jeg enig med det Anders sier her, Walter er nok den å spørre når det gjelder RS4 tilbehør.

Dette er jo egentlig en typisk ting da, en som er kjempefornøyd, og en som ikke er det, hehe da gjør vi det ikke lettere for deg Bjørn : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, nå var det 1 mot 1. Er litt usikker, men jeg ska ta å snakke med Walter:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har EBC redstuff C på min bil og det blir det aldri mer igjen! Sikkert kurrant til vanlig bruk, men så fort man begynner og bremse hardt så er plutselig klossen "borte". De slites ekstremt fort! Faktoren med at jeg har slissede og borrede Black diamond skiver har jo også en faktor her.. men alikevel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har EBC redstuff C på min bil og det blir det aldri mer igjen! Sikkert kurrant til vanlig bruk, men så fort man begynner og bremse hardt så er plutselig klossen "borte". De slites ekstremt fort! Faktoren med at jeg har slissede og borrede Black diamond skiver har jo også en faktor her.. men alikevel

Er det slitsede så slites de jo seff fortere! Men problemet hvis man skal ha klosser som ikke skal slites så fort må de være harde, og skal de være harde og tåle bane feks kan man gå for yellow hos ebc, men de er ubrukelige på gata, pga at de må bli varme for å funke.. Green er jo for gate, "mindre" støv men nesten likt orginalt.. Red er en sammensettning av disse to. Men, er jo garantert ting som er bedre enn EBC! Jeg har ikke noen erfaring av noe annet så det er jo bare å med mest mulig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bestilte originalt:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bestilte originalt:)

Hehe, okey Bjørn, Gi oss tilbakemelding om hva du synes da ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.