#1 Skrevet Mars 7, 2007 Som topic tilsier, hvor sitter den "dingsen" som måler lufttemperaturen på innsuget den har fått den merkelige betegnelse G42, for det hjalp ikke å brife med "vag-com ekspertise" overfor en Møllermann Bilen det dreier seg om er: Audi A6 1997 V6 2.6 (og den har nettopp mistet 100 HK pga den dumme tempgiveren ) Takker for hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 7, 2007 Ligger ikke den inni luftmengemåleren. Tror det er en komponent som ligger inni luftmengemåleren. Å den er vel ikke utskiftbar. Tror du må bytte hele luftmengdemåleren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 7, 2007 Ser ut som det er denne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 7, 2007 Ligger ikke den inni luftmengemåleren. Tror det er en komponent som ligger inni luftmengemåleren. Å den er vel ikke utskiftbar. Tror du må bytte hele luftmengdemåleren. 2.6 V6 (ABC) har ikke luftmengdemåler! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 7, 2007 Ser ut som det er denne Feil bilde, da dette er bilde av en 2.8 (ACK), men riktig delenummer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 7, 2007 Men at den har en slik G42 sak, er det ikke noe å tvile på iom at den kommer opp som en feilmelding og bilen er "treeeeg" på gasseren. Men jeg finner den ikke på logisk leiting, dvs på luftinntak/rør og slanger i forbindelse med dette.. lurer på om den ligger på selve innsugesaken, med de spjeldene, for der sitter det en dings , men det kan også være tomgangsregulatoren.. Blir hoppende gal av å lete etter ting jeg ikke vet hva er.. og den koster bare knappe 400,- for denne så det er ikke noen kostbar sak heller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 7, 2007 2.6 V6 (ABC) har ikke luftmengdemåler! Tenke seg til en dings mindre å feilsøke på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 7, 2007 Men at den har en slik G42 sak, er det ikke noe å tvile på iom at den kommer opp som en feilmelding og bilen er "treeeeg" på gasseren. Men jeg finner den ikke på logisk leiting, dvs på luftinntak/rør og slanger i forbindelse med dette.. lurer på om den ligger på selve innsugesaken, med de spjeldene, for der sitter det en dings , men det kan også være tomgangsregulatoren..Blir hoppende gal av å lete etter ting jeg ikke vet hva er.. og den koster bare knappe 400,- for denne så det er ikke noen kostbar sak heller.. Er en to-polet svart føler som sitter skrudd inn i området innsug/innsugningsstuss etter gasspjeld. Hva slags feil har du på den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 7, 2007 Er en to-polet svart føler som sitter skrudd inn i området innsug/innsugningsstuss etter gasspjeld. Hva slags feil har du på den? Takker for svar Det er feil på Vag-Com som sier noe slik som: "Open curcuit or short to B+" (fritt etter hukommelsen ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 7, 2007 Takker for svar Det er feil på Vag-Com som sier noe slik som: "Open curcuit or short to B+" (fritt etter hukommelsen ?? Sjekk ledningsforbindelsen når du finner sensoren da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 7, 2007 jepp, men det er nok kommet over litt tid dette, for den har vært litt ujevn på tomgangen en liten periode, helt til en morgen da bilen var utrolig lett på gassen. Det viste seg at det var ca 1250-1500 rpm på turteller, så vi slapp å gi gass (ikke rart den var lett). Når vi klemte inn clutchen, begynte den å jage tomgangen fra 750-1750 ca. Tok da av luftfilteret og "kvelte" bilen ved å holde over luftinntaket. Når dette var gjort 2-3 ganger fikk jeg frem G42 i Vag-com og turtallet ble helt fint..men litt dårlig futt i gassen iom at den går på nødprog.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 10, 2007 Vil da avslutte denne med å bare si at luftinnsugtemperaturmåler sitter på høyre side, rett ved siden av turtallsregulatoren ca 20 cm fra torpedoveggen. Denne føleren kunne løsnes med en 19/20 mm fastnøkkel og besto av mye plast. Dårlig kontakt pga irr og dritt, samt et lag med "oljeslagg" på føleren. Rengjort med 556 og blåst ren med trykkluft, målt med ohm-meter etter spesifikasjoner fra Autohidden. Funnet "iorden" (men ny er bestilt, kr 300,-), og feilkode slettet. Bilen går som ei kule igjen!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 10, 2007 Vil da avslutte denne med å bare si at luftinnsugtemperaturmåler sitter på høyre side, rett ved siden av turtallsregulatoren ca 20 cm fra torpedoveggen.Denne føleren kunne løsnes med en 19/20 mm fastnøkkel og besto av mye plast. Dårlig kontakt pga irr og dritt, samt et lag med "oljeslagg" på føleren. Rengjort med 556 og blåst ren med trykkluft, målt med ohm-meter etter spesifikasjoner fra Autohidden. Funnet "iorden" (men ny er bestilt, kr 300,-), og feilkode slettet. Bilen går som ei kule igjen!! Det er bra Feilkoden din tyder nok på at feilen lå i dårlig kontakt (irr). Bra det løste seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...