Lamdasonde feilmelding,hva betyr dette?

Anbefalte innlegg

Får opp "Internal resistance too high" med VAGcom etter hver kjørertur jeg tar,hva er feilen da?

Hørte på pris på ny lamda hos Mekonomen,1600kr med rabatt,hvor mye tar Møller? : klø ::o

Funderer litt på om jeg skal montere Zetronix Bredbåndslambda med det samme,hvordan er denne og koble opp? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får opp "Internal resistance too high" med VAGcom etter hver kjørertur jeg tar,hva er feilen da?

Hørte på pris på ny lamda hos Mekonomen,1600kr med rabatt,hvor mye tar Møller? : klø ::o

Funderer litt på om jeg skal montere Zetronix Bredbåndslambda med det samme,hvordan er denne og koble opp? : klø :

Har du nummeret på feilkoden? Org. sonde koster kr 2467,- (full pris) på møller (oslo). Du kan desverre ikke erstatte org. sonden med en Zeitronix Bredbåndslambda.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,da får jeg kjøpe org. ;)

Skal sjekke,tror ikke jeg lagret feilmeldingen. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp lambdasonden fra Biltema, den funker fint som bare det, det eneste du trenger å vite er hvor mange ledninger du har orginalt så kjøper du bare en med like mange ledninger fra Biltema. :)

Billig er den også. 399.-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp lambdasonden fra Biltema, den funker fint som bare det, det eneste du trenger å vite er hvor mange ledninger du har orginalt så kjøper du bare en med like mange ledninger fra Biltema. :)

Hmm,ja.Har sett litt på den oxo,mulig jeg stikker innom Alnabru og drar med meg en slik,har 2stk kabler inn på min org sonde i hvertfall.

LITT billigere enn både Mekonomen og Møller i hvertfall,300-400kr bare. :D

Kan bare kappe av kabelen ca 10cm før org lambda og bare skjøte på Biltema lambda`n da? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt den Biltema sonden på mange biler, og den funker fint som bare det. Jeg tror det er Borsch sin bare i en annen innpakning.

Ta av den orginale og kapp ledningen på den nye like lang som den orginale, skjøt inn den orginale kontakten omtrent som du sier, bare pass på at ledningene blir omtrent like lang som den orginale hadde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert,da tester jeg det.Takker! :D

Men sjekket på Biltema sine sider nå,sondene til Audi har kun 1 eller 3stk kabler,min har 2stk.. : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle, kjøp den med to kabler. Sjekk dele nr på den universale så ser du at dem er lik som f.eks til BMW.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konge,takk. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ehh, gutter, tenkte jeg bare skulle slenge inn et tips her.. Jeg ser dere snakker om å skjøte denne kabelen.

Jeg har lest en del om disse sondene, og de som har peiling sier at det skal for all del ikke kappes og skjøtes pga at kabelens motstand er nøye beregnet til hver bil, så lengden på disse skal være slik den er. Og skjøtes denne i tilegg får du mer motstand i skjøten også..

Har prøvd en universal fra biltema selv, og dette funket ikke noe spes bra.

Dette er bare min personlige erfaring, og tenkte at jeg skulle si ifra.

Men det som er sykt er prisen orginalt uanset!!

Er det noen som har andre erfaringer er det kanskje bare jeg som har hatt en "mandags" sonde fra TEMA ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert,da tester jeg det.Takker! :D

Men sjekket på Biltema sine sider nå,sondene til Audi har kun 1 eller 3stk kabler,min har 2stk.. : klø :

2? Det er vel 4 ledninger til din? (2 til oppvarming og 2 til sonden) Jeg ville ikke kjøpt sonde på biltema til din bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2? Det er vel 4 ledninger til din? (2 til oppvarming og 2 til sonden) Jeg ville ikke kjøpt sonde på biltema til din bil.

Hmm,skal sjekke etter i morgen,er ikke helt sikker her jeg sitter.. : klø :

Ville du kjøpt org eller på Mekonomen da? : klø :

Lamda er ganske viktig,så da dropper jeg Biltema.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ehh, gutter, tenkte jeg bare skulle slenge inn et tips her.. Jeg ser dere snakker om å skjøte denne kabelen.

Jeg har lest en del om disse sondene, og de som har peiling sier at det skal for all del ikke kappes og skjøtes pga at kabelens motstand er nøye beregnet til hver bil, så lengden på disse skal være slik den er. Og skjøtes denne i tilegg får du mer motstand i skjøten også..

Har prøvd en universal fra biltema selv, og dette funket ikke noe spes bra.

Dette er bare min personlige erfaring, og tenkte at jeg skulle si ifra.

Men det som er sykt er prisen orginalt uanset!!

Er det noen som har andre erfaringer er det kanskje bare jeg som har hatt en "mandags" sonde fra TEMA ;)

Kan nok være noe i det du sier der ja,så da blir et heller en som er 100% identisk med den gamle. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den på Mekonomen er også uten kontakt, altså den må også skjøtes og loddes på. Skal du ha med kontakt må du på Møller.

Og ja, viktig med at ledningene blir like lange.

Jeg har aldri opplevd problem med Biltema sine sonder, og jeg har ærligtalt ikke hørt om noen andre som har hatt problem med dem. Biltema er jo greie sånn, får du en mandagsprodukt får du jo enten en ny vare eller pengene tilbake.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,skal sjekke etter i morgen,er ikke helt sikker her jeg sitter.. : klø :

Ville du kjøpt org eller på Mekonomen da? : klø :

Lamda er ganske viktig,så da dropper jeg Biltema.. ;)

Den mekonomen selger er vel sannsynligvis fra samme fabrikk som den på møller (bosch).

edit: ser ut som det er et bosch delenummer på lambdasonden de selger på mekonomen til din bil. Er nok komplett med kontakt. Du kan jo sjekke hvor mye du vil spare på og kjøpe den på mekonomen kontra møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den mekonomen selger er vel sannsynligvis fra samme fabrikk som den på møller (bosch).

Ok.

Litt i tvil hva jeg skal gjøre her da.. : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.

Litt i tvil hva jeg skal gjøre her da.. : klø :

Du kan jo se hvor mye du sparer på mekonomen i forhold til møller. Den på mekonomen er nok fra bosch, komplett med kontakt, som jeg editerte inn i mitt forrige innlegg. Men legg ut feilkoden når du får den opp igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo se hvor mye du sparer på mekonomen i forhold til møller. Den på mekonomen er nok fra bosch, komplett med kontakt, som jeg editerte inn i mitt forrige innlegg. Men legg ut feilkoden når du får den opp igjen.

Så det er kontakt på den i fra mekonomen altså?

Vil ha en med kontakt så jeg slipper "klipp-lim".. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det er kontakt på den i fra mekonomen altså?

Vil ha en med kontakt så jeg slipper "klipp-lim".. ;)

Jeg var så dum at jeg kjøpte en på Mekonomen, og han søkte på bilen, en Golf III, så fant han frem den pakken jeg skulle ha og den mangla kontakt, altså klipp og lodd. Bror min kjøpte på Mekonomen han også og der var det det samme, så jeg vil tro at alle dem mangler kontakt.

Så i ettertid har jeg og bror lært oss å spare penger, hvorfor betale dyrt for samme varen når du kan få den langt under halvpris en annen plass? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at Mekonomen selger Universale lamdaer ut i fra Nettsiden dems ja. :(

Skal høre på pris hos Møller i morgen. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at Mekonomen selger Universale lamdaer ut i fra Nettsiden dems ja. :(

Skal høre på pris hos Møller i morgen. ;)

Orginalsonden som du skal ha 058 906 258 B koster kr 2467,60,- (full pris) på møller(oslo). Sonden på mekonomen til din bil med artikkelnummer: 14-0258006307 koster kr 2615,50,- (full pris). Boschdelenummeret på org. sonden er 0258006307, det samme som artikkelnummeret til mekonomen. Så sonden på mekonomen er nok lik den på møller, og komplett med kontakt. Det eneste som er synd er at den er dyrere enn på møller da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginalsonden som du skal ha 058 906 258 B koster kr 2467,60,- (full pris) på møller(oslo). Sonden på mekonomen til din bil med artikkelnummer: 14-0258006307 koster kr 2615,50,- (full pris). Boschdelenummeret på org. sonden er 0258006307, det samme som artikkelnummeret til mekonomen. Så sonden på mekonomen er nok lik den på møller, og komplett med kontakt. Det eneste som er synd er at den er dyrere enn på møller da...

Ok,fikk dette som svar i fra Audi nå jeg:

"Ut i fra ETKA ser det ut som om du har to lambdasonder på bilen din.

Den før katalysator heter 058 906 265 B og koster 2499,- (Hovedlager)

Den etter katalysator heter 021 906 265 AQ og koster 2499,- (Tyskland)

Disse får du 12% på."

Men jeg har jo kun 1stk Lambda FØR cat.. : klø :

Jeg har APU motorkode i hvertfall.Er det helt like med kontakter på Mekonomen får jeg den for ca 1800-1900kr der i forhold til ca 2200kr hos Møller. ;)

Skal sjekkes ut,takk Ole Morten. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange tror dere det er på verdensbasis som produserer lambda-sonder..? :) Tipper at den eneste forskjellen på den de selger på biltema til 400 vs den de har på møller til 2400 er en eske med ringer på og en plugg som passer. Blir overrasket om det ikke er akkurat den samme sonden.

Det eneste du trenger å tenke på at er at ledingene bør være like lange, ellers kan man få problemer som nevnt. Bare ledingene er like lange bør det gå helt fint. Pluggen tar du jo fra den gamle labdaen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilmeldingen er:

Feilmelding:

1 Fault Found:

17521 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S1: Internal Resistance too High

P1113 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: 0000 0000

og det betyr:

"Oppvarmet oksygenføler 1,sylinderrekke 1 - varmeelementmotstand for høy = Ledningsnett,oppvarmet oksygenføler"

Hva betyr det?

Får det opp hele tiden etter at jeg får kjørt,er bare og få seg en ny lambda regner jeg med? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.