#1 Skrevet Juli 12, 2004 Fikk satt inn turbo-trykks måler på A-stolpen idag.. Men hvor mye skal 3B motoren lade orginalt? Den ligger nå på mellom 0.9 til 1 bar. Tror den er justert opp på trykket på wastegate ventilen, litt usikker.. En chip ville vel ha øket trykket mer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 12, 2004 Min ladet ~0,8 i original stand. Men det er lenge siden... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 12, 2004 Oki. Men hvor mye øker trykket ved f.eks. en chipping til 270 hk da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 12, 2004 Litt off topic...men hvor fikk du kjøpt den a-stolpe holder``? Skulle så gjerne hatt en jeg å! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 12, 2004 Geir: 3b med chip ligger vanligvis på rundt 1.2 bar. Dersom du endrer mer, samt bytter map-sensor lader den vanligvis rundt 1.5bar og da har du ca 300hk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 12, 2004 Opprinnelig postet av John Fredrik Hansen Litt off topic...men hvor fikk du kjøpt den a-stolpe holder``? Skulle så gjerne hatt en jeg å! Gjerne med plass til flere instrumenter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 13, 2004 Autopower i Arendal har, og Kollevold Rallyimport.. Er ikke helt fornøyd med min syns det så litt rart ut.. Legger ved et bilde.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 13, 2004 et til: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 13, 2004 Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård Geir: 3b med chip ligger vanligvis på rundt 1.2 bar. Dersom du endrer mer, samt bytter map-sensor lader den vanligvis rundt 1.5bar og da har du ca 300hk. Endrer mer sier du.. mener du da ny turbo og nye dyser? eller klarer den gamle seg til nøds? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 13, 2004 Åpen eksos, strammere wg-fjær, K26turbo og map så opererer de fleste med mellom 300-330hk. Dysene holder enn så lenge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 13, 2004 Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård Åpen eksos, strammere wg-fjær, K26turbo og map så opererer de fleste med mellom 300-330hk. Dysene holder enn så lenge. Oki.. Hvor mye vil en map-sensor koste? og eventuelt ny fjær til WG? Har fjærnet alt som er på eksosen, utenom bakre potte.. vil vel bråke litt for mye uten den? K26 er vel samme som sitter i RS2'en vel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 13, 2004 Har mail addressen til en svenske som har 3 bars MAP sensorer til 900 svkr. Ikke original Bosch men sikkert helt greie.Nye Bosch ligger vel på 2-3000kr tror jeg. olle@hallstromracing.com 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 13, 2004 Fjær til wg kan ikke koste all verden. Når det gjelder map-sensor ser det ut til at fyren over har peiling. K26 står på de gamle 10v turbo motorene, bl.a fra 200 10v og 100 10v turbo. Det er altså mange av de rundtomkring. En slik som bytteturbo fra GIK koster 6000,- og da ser den helt ny ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 13, 2004 en brukt 2,5bar map får du vel til ca 700-800kr KRB trading har WG fjær kit til 600-700 om jeg ikke husker feil, jeg kjøpte fjær av jonus og den ga jeg 500 for mener jeg KKK26/27 kan du få tak i brukt for ca 4-5000k 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 13, 2004 en liten avsporing men ikke så ille, hvordan blir det om man bytter map må man justere om da eller hva trengs ? vil ikke en 2,5 bar eller 3 bar gi en annen spenning ut? vil ikke dette gjøra at bilen går magert? Har også hørt at mer en 1.5bar ladetrykk er nok på en 3b motor uyten at du bytter toppakning og råder.... tar jeg feil? bytter du dette kunne du lade 1.8 fikk jeg beskjed om 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 13, 2004 Da jeg snakka med TS racing fikk jeg beskjed om at bakre potte var tett eller tettest av de 2 pottene som sitter på, jeg har fjernet bakre og kattene jeg på min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 13, 2004 BRL electronic har slike Astolpe holdere de også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 13, 2004 Ett annet spm da jeg husker det... Da du passerer 1bar i trykk så vil vel solenoid ventilen begynne å krølle seg??? det gjorde iallefall min, hva har dere andre opplevd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 14, 2004 Magnet (solenoid) ventilen holder. Chip bør/må være tilpasset MAP sensor og WG fjær. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 14, 2004 hehe..blei mye her nå gitt.. Høres ut som om dette er litt for mye for budsjettet mitt akkurat nå.. Men er greit å vite.. Bare fortsett tråden gutter..trenger forsåvidt all info jeg kan få om sånt da jeg er ganske ny i gamet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 14, 2004 Opprinnelig postet av Marjus Gaustad en liten avsporing men ikke så ille, hvordan blir det om man bytter map må man justere om da eller hva trengs ? vil ikke en 2,5 bar eller 3 bar gi en annen spenning ut? vil ikke dette gjøra at bilen går magert? Har også hørt at mer en 1.5bar ladetrykk er nok på en 3b motor uyten at du bytter toppakning og råder.... tar jeg feil? bytter du dette kunne du lade 1.8 fikk jeg beskjed om Når du bytter map-sensor, chipper du vanligvis samtidig. Ergo er det ikke behov for å justere noe mer. Når jeg først fikk 200'en min tror jeg den ladet over 1.5bar. Dvs den ladet over skalaen på den interne måleren. På den måten knekte jeg noen råder en gang, og bøyde de fleste en annen gang. Etter det dro vi til es-tuning og fikk montert et nytt program som begrenset seg til 1.5 bar. Det er samme råder i 3b, aan og aby men 3b har fordeler og derfor sliter den litt i forhold. Helge Vadseth på forumet prøvde også å lade 1.8 men ødela motoren han også. Derfor kan det være greit å bytte de dersom en satser på mye trykk og mye effekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...