Anbefalte innlegg

neon som har coc papirer til audi s2 1991 model. eller vet hvor jeg kan få tak i dem. håper noen vet noe for det haster litt.

mvh Jan Tore Andreassen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er coc papirer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er coc papirer?

Certificates of Conformity står det for.

De viser at bilen er type godkjent tror jeg.

Og de MÅ du ha når du skal importere en bil. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har prøvd den men kommer ikke noe opp på den bilen.

noen som har. audi s2 1991 mod 3b motor.:) :) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I flg biltilsynet var dette papirer møller ordnet samt man måtte ha det utenlandske vognkortet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Typegodkjenningspapir skaffer de fleste som driver med import av biler. Bare å høre med noen som driver med det i nærheten der du bor. Koster som regel litt, men du må jo ha det får å få skilt på bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CoC papirer finnes vel kun på biler som er eu-typegodkjent eller noe slikt, tror første bil som kom som eu-typegodkjent var A4 som kom i 1994..

Alle biler før dette må vel ha papirer fra Tuv i Tyskland (når det gjelder en tysk bil da...), dette får du kjøpt hos Tuv for noen hundrelapper, eller så ordner møller dette for endel mer penger..

Fra tuv.com som linket til tidligere her:

Without COC-Paper:

An assessment (for a fee) by an expert is necessary (see our TÜV-service stations on-site).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som jobber for møller her som kan skaffe tüv eller coc papirer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I flg biltilsynet var dette papirer møller ordnet samt man måtte ha det utenlandske vognkortet
Tror det skal stemme..

Hadde faktisk en S2 fra rundt samma tidsperiode inne til importkontroll på jobben i fjor sommer som manglet dette, og da mener jeg vi skaffa papira fra Møller sentralt..

Edit; Overse det over, merker at jeg surrer litt (lenge siden i fjor sommer :P).

Som Nils nevner over, så kom ikke EU-typegodkjenningen før rundt 96 (mener jeg). COC-papirene er en dokumentasjon på at bilen er EU-typegodkjent, altså finnes ikke det COC-papirer til en S2 91-modell. Det du trenger er ECE-papirer, som påpeker at bilen tilfredsstiller kravene. Disse kan skaffes fra blant annet TUV i Tyskland for litt penger. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan vel skaffe dette ved å kontakte TUV direkte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gikk dette, fikk du tak i de rette papirene? Evt hvordan?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må man bestille nye COC papirer til hver enkelt bil?

Eller kan man låne fra en annen samme type bil ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ha for din bil, med ditt understellsnr...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.