#1 Skrevet Mars 8, 2007 Hvor stort kan vi sette på nye Passat?? Har vært inne på tanken med 8,5x20 og med 255/30-20 dekk.... Men mistenker kanskje for å være en smule stort!? Men hva menes med min. innpress som står i vognkortet? I mitt står dem min. ET42...., betyr det da at hvis jeg har en felg med denne ET så vil felgen ligge dønn jevnt med skjermen i ytterkant?? Fått tilbud på denne, syns den var litt grym 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 8, 2007 ikke noe problem med 20". bare innpressen er riktig så går dette kjempe bra. fyr løs kronene og sett på 20 på passaten du 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 8, 2007 Hvor stort kan vi sette på nye Passat??Har vært inne på tanken med 8,5x20 og med 255/30-20 dekk.... Men mistenker kanskje for å være en smule stort!? Men hva menes med min. innpress som står i vognkortet? I mitt står dem min. ET42...., betyr det da at hvis jeg har en felg med denne ET så vil felgen ligge dønn jevnt med skjermen i ytterkant?? Fått tilbud på denne, syns den var litt grym 8,5x20 går fint på Passat B6, men ET må ikke være for lavt (helst 40) og 255/30 20 dekk høres unødvendig bredt og stort ut (A6 4F hjul det). 235/30 eller max 245/30 burde du velge. ET42 betyr vel at det er ET på orig.felgen? Men dette sier ingenting om hva det er plass til av hjul i skjermen og hva som går kant i kant. Men det sier noe om hva du kan regne med å få godkjent av felger på bilen hvis du vil skrive dette inn i vognkortet. Husk også at f.eks en 9 toms bred felg med ET42 stikker mye lengre ut enn en 7 toms felg (25,4mm for å være eksakt) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 9, 2007 8,5x20 går fint på Passat B6, men ET må ikke være for lavt (helst 40) og 255/30 20 dekk høres unødvendig bredt og stort ut Var for å få det til å se BREDT ut det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 9, 2007 Var for å få det til å se BREDT ut det Og det vil det sikkert gjøre, men spørs om det er verdt masse subbing når 2 cm smalere dekk på samme felg fungerer 100% 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 9, 2007 nope..... hadde 245/35-19 på forrige passat og det gikk som gull, men med 45 innpress, så håpet er nå 245/30-20.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 9, 2007 nope..... hadde 245/35-19 på forrige passat og det gikk som gull, men med 45 innpress, så håpet er nå 245/30-20.... Merker du til sporing når du har så breie dekk? Jeg har kjøpt 19" som jeg skal ha 235/35/19 på, håper det ikke sporer alt for mye, det er utrolig slitsomt å kjøre langt da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 9, 2007 Ang sporing og str på dekk så har understellet/hjulvinkler/dekkfabrikat mer å si enn selve bredden på dekket. Jeg kjørte 245/30-20 på min A6 og det spora fint lite, var nesten ikke antydning til sporing i heletatt. Min fars A6 derimot... Den hadde 245/40-18 dekk og den spora utrolig mye, måtte være veldig konsentrert for å kjøre den. Min var 70mm senket, bilen til pappa var orginal senket (20mm). Jeg hadde ikke min inne til hjulinnstillingskontroll etter senking, dekkene stod derfor litt på skrå (inn på toppen, ut i bunn). Jeg kjørte Pirelli, mens pappa kjørte Michelin. Han har i dag dunlop i str 235/40-18 og nå sporer den ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 9, 2007 Merker du til sporing når du har så breie dekk?Jeg har kjøpt 19" som jeg skal ha 235/35/19 på, håper det ikke sporer alt for mye, det er utrolig slitsomt å kjøre langt da. Så og si null sporing på passaten...., veldig behagelig å kjøre selv med breie hjul Vel fikk skjellsord fra min far isted, kunne ikke skjønne hvorfor jeg skulle ha 20"?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 9, 2007 hehe, ja... deilig med 20" når du er uoppmerksom ett lite sekund og treffer ett kumlokk *grøss* 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 9, 2007 hehe, ja... deilig med 20" når du er uoppmerksom ett lite sekund og treffer ett kumlokk *grøss* Tull, tull, tull. Kjøp kvalitet så slipper du det problemt! En 20" med lavprofil er ikke noe mere utsatt enn en 17" med lavprofil! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...