#1 Skrevet Mars 8, 2007 Sliter en del med bilen om dagen. Fikk ordnet opp i startproblemer med å skifte bensinpumpe. Etter dette var gjort startet bilen greit og ingen fjusking, går som ei klokke egentlig, men når jeg drar på så holder den igjen rundt 4500 - 5000 rpm og vil ikke dra like godt som den gjorde før, dette er på 2 gir og oppover. Setter jeg den i første å drar på så går den til litt over 6000rpm så er det nesten som å tråkke inn clutchen, den mister så godt som all effekt. Er det noen her som har vært borti dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 8, 2007 Sikker på at du ikke trenger å bytte bensin filter da? Bilen min ble som ny etterpå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 8, 2007 Det er byttet i dag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 8, 2007 Hadde samme problem på min s4, byttet coiler så var det i orden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 8, 2007 Hadde samme problem på min s4, byttet coiler så var det i orden Bare så innmari rart den ikke fusker ved vanlig kjøring, og at det skjedde akkurat nå. Første oppstart etter bensinpumpe skift. Skulle nok hatt nye coiler etterhvert uansett, men det har gått litt mye gryn i den bilen i det siste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 14, 2007 Skjer stadig noe... har ikke kjørt bilen i det siste, men i dag prøvde jeg å feilsøke litt med vag com og fikk feilmeldingen 65535..??? Var visst ES Tuning chip. Bilen har sluttet fuske, men drar dårlig. Har ikke helt troen på at det noe med coilene. Blir surrete av den bilen må vel snart legges inn på psykiatrisk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 14, 2007 Hadde samme problem på min, går som ei klokke når man kjører fint, starter fint osv. Helt til du drar på. Når man får turbotrykk, og litt turtall så minster en haug av effekt. Til slutt viste det seg et en coil var dårlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 15, 2007 Huff egentlig det svaret jeg ikke ville ha 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 15, 2007 Lever bilen til et verksted, og få de til å skjekke coilene. De sjekka mine med et oscilloscop, det er vist den eneste måten og kontrollere de på. Jeg kjøpte coilen selv. Betalte verkstedet under tusenlappen for kontroll og montering av ny coil. Så ble de ikke så veldig dyrt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 9, 2007 Da har jeg prøvd ei coilrekke som er i orden uten endringer. Hva faen kan det være med den møkk bilen da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 9, 2007 Har du bytta chip'et som du skrev tidligere? Hvis ikke så hadde jeg prøvd å få lånt en hjerne og starta feilsøket der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 9, 2007 Den chipen har sitte der fra lenge før jeg fikk bilen, kanskje prøve en annen motronic som du sier 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 9, 2007 Tror ikke du har noe å tape på det i hvert fall! KAN jo hende at chip'et ikke er helt på nett Et sted må man jo bare starte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 9, 2007 Er en del tips her som kan være verdt å sjekke, går mest på turbotrykks problemer: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/20vboost.html#chklist 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 9, 2007 Takk skal sjekke litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 9, 2007 plugger da? De kan og endre seg under press (økt turtall) i forhold til på tomgang vet du, merkelig problem, men, det er jo std sjekkpkt da, gnist/bensin osv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 10, 2007 chip skal det egentli ikke være for enten virker dem eller så virker dem ikke.. men ja skjekk plugger og bensin trykk. se om det er stabilt når du kjører.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 10, 2007 funnet ut noe her`? vis det er coiler eller plugger så ville den vel ha "kuttet" mer enn og holde igjen... anbefaler og prøve/låne en LMM jeg =) noen symptomer på at denne er dårlig er at den butter.. mister effekt på høyere turtall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 10, 2007 hvilke plugger anbefales på s4 aan da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 10, 2007 Har prøvd en annen LMM uten resultat Problemet skjer akkurat da ladetrykket når 1 bar. Kan kjøre ganske frisk bare jeg ikke lar trykket komme noe høyere enn det.... Har parkert for vinteren nå, skal hel lakkeres og bytte eksosanlegg, større bensinpumpe og litt forskjellig plukk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet August 10, 2007 oki... da er jeg blank! er vel bare en type plugger som går på aan motor hehe bosch F5DPOR =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...