Noen som kan hjelpe meg, Passat som fjusker?

Anbefalte innlegg

Har en Passat tdi 130 pd 2003 som fjusker på tomgang, å når man kjører med lavt turtal(Under 2000 o/min), Ny turbortrykk sensor, LMM er i orden..

Har plendet EGR ventil, hatt den inne på Møller, men de fant ikke no.

Er det noen som har noen tips komme med

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har noe lurt å komme med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dessverre ingen forslag til hva det kan være, men et lirt tips kan være å gjøre topic'en din litt mer informativ med tanke på hva det er du faktisk lurer på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekket oljen ? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal bytte olje i dag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ettersom du har hatt den inne hos møller regner jeg med at det er tatt en diagnose test på den uten noen spesielle funn...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller fant ikke no. Bytta Olje i går , bilen er likedan..

Ser på EGR ventilhuset at den kommer olje ut av to små hul under vakumklokka, er dette vanlig eller??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller fant ikke no. Bytta Olje i går , bilen er likedan..

Ser på EGR ventilhuset at den kommer olje ut av to små hul under vakumklokka, er dette vanlig eller??

Ikke vanlig (i den forstand at det skal være slik), men heller ikke noe sjeldent fenomen.

Hvordan er EGR ventilen "blendet" ?

Hørest mest ut som noe i forbindelse med EGR, men om denne er utkoblet korrekt så burde ikke det være problemet.

Måtte vel hatt den inne og tatt endel målinger for å sett om de ga noe svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har bare koplet fra vakum på egr ventilen, men satt i pakning med mindre hul ifør dette. ikke no forandring etter dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har bare koplet fra vakum på egr ventilen, men satt i pakning med mindre hul ifør dette. ikke no forandring etter dette

Og hva har du gjort med vakumslangen da ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

plugget det seff igjen med en plugg å ei slange klemme

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du var like lite edru når du plugga slangen som når du skrev siste innlegg så ville jeg først sjekka det :-D

Men da vet jeg ikke. Måtte hatt den inn for å evt. kanskje kunne funnet ut mere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Edru var jeg , jeg lover hehe.

Men det er nok helt tett der. Veit liksom ikke helthvorjeg skal begynne å leite jeg, var temlig sikker på at det var EGR systemet som tulla.

Begynner å bli lei nå. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bømper denne igjen, i håp om at det er noen som har noen ideer om hva det kan være...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vært borti lignende på en golf med samme type motor, der var det problem med dysene, og at wg spjeldene inne i eksosdel av turbo var "sotet" fast. Husker ikke helt pris på dysene, men dyre, så ingen vits og kjøpe nye før du er sikker liksom;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HVordan får man sjekket dysene da? Er det bare å måle på de eller ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du sier jo bare at den fusker, og det kan være så mangt. Men du har jo sjekket det mest aktuelle ser jeg..

Jeg har vært borti denne type motor før, den gikk urent på tomgang, klonka litt mer en vanlig liksom, men den var like ille på hele registeret mener jeg å huske. Den gikk helt OK, men man hørte at den ikke gikk helt 100%.

Da var det pakningen rundt en av dysene som var utett så den dro inn falsk luft.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det å få sjekket opp dette da. Noen som har en fremgangs måte på hvordan man sjekker tettinger rundt dysene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne da jeg forsatt ikke har finni ut av dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har no mer å tilføre?

Begynner å bli råd vill her...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.