#1 Skrevet Mars 8, 2007 Driver å leter etter felger for tiden. Fant nå noen i Tyskland. Og får beskjed om at fraktprisen til Norge er latterlige 39 euro.... altså i overkant av 300 kroner... Jeg har handla en del andre ting fra tyskland tidligere, men det har vært lettere ting..... Dette kan da vel umulig stemme? Eller? Noen som har handla felger fra tyskland før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 8, 2007 Regner med det er pr. felg. Jeg fikk en pris på 45 euro pr felg for to år siden fra Tyskland, så da dro jeg istedet ned og hentet de selv. Fikk en tur på kjøpet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 8, 2007 Regner med det er pr. felg. Jeg fikk en pris på 45 euro pr felg for to år siden fra Tyskland, så da dro jeg istedet ned og hentet de selv. Fikk en tur på kjøpet. Det høres vel mer riktig ut ja =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 8, 2007 Jeg spurte en selger på ebay hva det ville koste å sende 4 felger til norge. Her er svaret: Spedition für 4 Felgen nach Norwegen kostet Sie 75 Euro. Altså 625kr ca. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 8, 2007 Jeg spurte en selger på ebay hva det ville koste å sende 4 felger til norge. Her er svaret: Spedition für 4 Felgen nach Norwegen kostet Sie 75 Euro. Altså 625kr ca. Meget interessant om det stemmer Flere som har erfaring? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 8, 2007 damn. 75 euro er jo billig det å da.... kanskje ebay.de ikke er så dum plass å handle felger fra alikavel da..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 8, 2007 damn. 75 euro er jo billig det å da.... kanskje ebay.de ikke er så dum plass å handle felger fra alikavel da..... Husk at toll og mva også tilkommer da. Toll er vel ikke mer enn et par hundre kr når varen ikke er dyrere enn en viss sum (5000 kr??), mens mva er på deilige 25% av summen (som de vil du eller selger skal dokumentere). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 8, 2007 Husk at toll og mva også tilkommer da. Toll er vel ikke mer enn et par hundre kr når varen ikke er dyrere enn en viss sum (5000 kr??), mens mva er på deilige 25% av summen (som de vil du eller selger skal dokumentere). Er det toll på felger da? Går vel under bildeler, som ikke er toll på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 8, 2007 Er det toll på felger da? Går vel under bildeler, som ikke er toll på? Det er vel toll på bildeler? Står sikkert på http://www.toll.no... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 8, 2007 Er ikke toll på bildeler, bare mva 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 8, 2007 Er ikke toll på bildeler, bare mva Det er et tollgebyr på noen hundre kr skulle jeg mene. I hvertfall er det slik når man f.eks kjøper deler på e-bay og må hente pakka på Posten tollsenter på Alnabru... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 8, 2007 Det er ikke toll på bildeler nei, men det koster nok noen hundre i fortolling avhengig av hva transportør det blir sendt med.. Og så blir det 25% mva av både fakturabeløp OG frakt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 8, 2007 Kan hende, mine deler kom med fjordline cargo. Da var det bare moms, måtte på tollkontoret og betale mva før jeg fikk ut delene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 9, 2007 Ja det er et gebyr for at posten (eller andre) skal tollklarere pakken for deg, men det er ikke en prosentvis tollavgift som ved innførsel av tollpliktige varer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...