Blokkere EGR på 2.5TDi (V6, AFB)

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som har erfaring med å blokkere EGR på V6 TDi motorene?

Hvordan gjør folk det på disse motorene?

Hvilke resultater har det gitt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne i stede for å lage ny tråd, går ut ifra det er samme opplegget på AKE?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hoi, det var en gammel tråd :)

For ikke å få feilmelding på disse motorene mener jeg man må sette inn en pakning-uten-hull for å tette igjen istedenfor å blokkere vakuum linja som styrer EGR klokka eller fjerne hele greia. Lag en tynn pakning i stål (ikke bruk alu i nærheten av varm eksos pga. eksos temp under maks belastning er høyere enn smeltepunktet til aluminium).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får vel kjøpt egne lokk som er til dette om jeg ikke husker helt feil.

Se i den tråden om DIY Reg skifte på V6.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får vel kjøpt egne lokk som er til dette om jeg ikke husker helt feil.

Se i den tråden om DIY Reg skifte på V6.

Temaet er oppe i post nr 8, 25 og 26. Deretter diskuteres det litt fra post 31 og utover.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=133059

Jeg har ikke lest ut feilkoder etter at jeg gjorde det som er nevnt i tråden, så det kan hende det ligger feilkoder. Men bilen går helt problemfritt i motsetning til hva Aas har opplevd med sin. Årsakene hos sistnevnte vet vi jo ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, har lyst å fjerne hele dritten, vil samtidig rengjøre innsuget. Steinar: Mulig det er nevnt i tråden din, men må man bytte noe pakninger når innsuget fjernes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, har lyst å fjerne hele dritten, vil samtidig rengjøre innsuget. Steinar: Mulig det er nevnt i tråden din, men må man bytte noe pakninger når innsuget fjernes?

Skal du fjerne innsugsmanifoldene for å rengjøre så trenger du å skifte ut metallpakninger under innsugene på hver side. I skjøtene mellom manifoldene og røret mellom dem er det også pakninger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du fjerne innsugsmanifoldene for å rengjøre så trenger du å skifte ut metallpakninger under innsugene på hver side. I skjøtene mellom manifoldene og røret mellom dem er det også pakninger.

Okei, takk for svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.