#1 Skrevet Juli 12, 2004 Vil en Golf 1 GTI motor passe inn i en 85 modell GTE Quattro ? Jeg tror motorene er like... men jeg er ikke sikker... det er kun blokk og topp det er snakk om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 12, 2004 Hvis det er en 85-modell med firrer, så ja, da vil den passe. Det er i grunnen samme motoren i de to bilene, kun mindre forandringer for å få den til å passe i chassiet. Hvis 85-modellen har femmer, så passer den ikke. Det er forskjellig clutch-hus på firer og femmer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 12, 2004 den har forskjellig bunnpanne og en litt forskjellig oljepumpe jeg sjekket opp hva som måtte forandres for å få en rettstilt firer i golfen min for et hav av år siden (jeg føler meg plutselig gammel) uansett var det en del småsnask som må byttes, men blokka passer uansett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 12, 2004 80 gte ble kun levert med firer på 112hk. mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 12, 2004 Opprinnelig postet av Eivind Windspoll 80 gte ble kun levert med firer på 112hk. mvh Ja, egentlig, hvis det er 85-86-modellen en snakker om, men likevel fins de med femmere der ute (vet ikke hvilke land som fikk disse). I tillegg var 83-84-modellene utelukkende med femmere når de var quattro. Selv om de ikke het GTE da, så var de GTE-spec i utstyret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 13, 2004 Det er en GTE med 4`er det er snakk om ja... skulle hatt noe morsommere å putte oppi men... Ingen som har TDI Eksosmanifoild og turbo liggende da ? (Kunne passet bra på PG blokka jeg har liggende....) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 14, 2004 Opprinnelig postet av Per Lindgren Ja, egentlig, hvis det er 85-86-modellen en snakker om, men likevel fins de med femmere der ute (vet ikke hvilke land som fikk disse). I tillegg var 83-84-modellene utelukkende med femmere når de var quattro. Selv om de ikke het GTE da, så var de GTE-spec i utstyret. 83-84-modellen typ 81 med 5'er hadde 2226 5E eller 1921 5S motorer, og ble levert som forhjulsdrevne med utstyrklasse CD. Med quattro hadde de gt/gte-interiør og kun 2226 5E motor. En gte (84->) har vel kun sportsseter som standard, utover det som er normalt for tilsvarende 80? Samt en litt vassere motor da. På cd-utgaven var el vinduer standard i hvertfall, det er ikke standard på gte. Uten at jeg er noe leksikon... mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 14, 2004 Opprinnelig postet av Eivind Windspoll Med quattro hadde de gt/gte-interiør og kun 2226 5E motor. Disse ble også levert med 1994 cc 5E på 115 hk, bilen het da 80 quattro C og var bare å få i 1984. Kun sportsinteriøret var standard på denne, ellers var bilen ganske ribbet for utstyr (hadde ikke engang taklysbrytere på bakdørene). Jeg vet, jeg eide en 80qC i 1997. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 16, 2004 Monterte en gang en Golf GTI topp og innsprøytning på min gamle Audi 80.Sveiset en turbomanifold av et gammelt grenrør og puttet på en turbo fra en Pajero 2,3 diesel.Det eneste skåret i gleden var at ladetrykket ble masse for høyt siden det ikke var noen form for wastegate på den(var oppe i 1,7 bar!). Det resulterte i defekt toppakning på 3 prøvetur. Det var forresten montert to toppakninger for senking av kompresjonen. Etter jeg solgte bilen(den var da satt tilbake til original forgassermotor), fikk jeg vite at det var også et stempel som var defekt. Men der var morro ,så lenge det varte! Delene ligger sikkert på garasjeloftet hos min far enda! Kanskje jeg skulle hente de frem fra glemselen !!???!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 16, 2004 Ting begynner å ordne seg nå.... Det blir blokk\topp og innsprut fra Passat G60, turbomanifoild fra Golf TD som antageligvis blir modifisert for å bruke en turbo fra Cosworth.... skulle fungere fint opp til ca 250hk vil jeg tro Bilen er forøvrig "modifisert" med kun ytre del av ytre drivledd forran..... Resten er arkivert under "vintertilbehør" !!! Dette er ett SKIKKELIG garasjeprosjekt.... og blir kanskje ferdig en gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...