#1 Skrevet Juli 12, 2004 En kompis fikk tak i en midtkonsoll med 3 originale vdo instrumenter i, oljetrykk, oljetemeperatur og voltmeter. Ganske nais! Har stått i en en 2.3 Cupe... Det vi lurer på er om hvordan han får disse til å passe i sin Audi 80 2.0E 93 (B4) modell.. Noen som har disse kablene til overs? Givere? Er takknemelig for all hjelp og tips! Leif Egil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 12, 2004 Er vel bare å få tak i den nedre delen av konsollen, der hvor askebegeret ellers står, så smetter den vel rett inn (skulle man anta).. Så må man seff ha kablinga og givere.. Sjekka skroten? :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 12, 2004 HAR den nedre delen av midtkonsollen.. Mangler bare givere og kabler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 12, 2004 Givere kan du kjøpe fra enhver VDO-forhandler (tror de er nogenlunde universale) og kabler er vel helt vanlige kabler, tar jeg ikke helt feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 13, 2004 Kablene er det ikke noe spesielt med, de er helt "basic". Giverne kan være kinkige. Det hender at VDO produserer givere på lisens (f.eks. Volvo Penta) og disse kan da kun skaffes gjennom forhandlernettet til respektive merke. Jeg vet ikke om VDO har lisensprodusert til Audi, men jeg har hørt noen rykter om det. Hvis du vet om en som har lignende bil til det imstrumentene er plukket fra kan du sjekke nummeret på giveren. Hvis du ser på det sekskantige feltet på giveren (der du bruker fastnøkkelen til å skru den fast) kan det f.eks stå 8/94 på den ene siden og 32/36 på en av de andre sidene. Første tallet viser produksjonsmåned og år, det siste er nummeret på giveren. Med dette nummeret kan vi evt. finne ut om det er en standard giver eller en "lisensgiver". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 13, 2004 Tusen takk for infoen. Har du noen peiling på hva de følerene evt. koster? Er det noen som har noe koblingskjema på dette? Ser at det er en felles kontakt inn til instrumentet, og kan forsåvidt koble dette opp selv. Trenger bare å vite hvilke pinner som er til hva. Følerene er det eneste jeg trenger utenom. MVH Glenn Mathilassi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...