#1 Skrevet Mars 9, 2007 Sliter med de fleste symtomene på slitte ventiltettinger på ene bilen min. Den bruker mer olje enn ønskelig, og spytter en del blårøyk. Er dette noe som bør skiftes umiddelbart for å redde motoren? Eller er det bare å la det stå til og etterfylle ved behov? Situasjonen har ikke forværret seg siste året. Motoren (2,0e) går ellers som en klokke. (den har bikket 230.000). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 9, 2007 Anbefaler deg å prøve qmi motorbehandling! Fungert meget godt på flere av mine biler! Sjekk ut qmi.no! Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 10, 2007 hvis du velger å ikke skru. så er det bare å etterfylle olje ved behov. du raser ikke motoren før det går tørt der nede. men det er lurt å bytte olje litt oftere hvis den bruker mye olje, da det blir mye sotpartikler i olje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 10, 2007 Er tettningene gåen tviler eg på det hjelper med tilsetninger i oljen. Det eineste som hjelper er nok og bytte dei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...