#1 Skrevet Mars 9, 2007 Hei! Jeg kjøper en A8 2,8 Q 1996 modell neste helg. Med denne bilen følger det med et ekstra sett 18" felger m/sommerdekk. Tenkte å bruke dette på konas 1998 modell Passat 1,8T. Slik jeg leser tabellen i den første tråden på denne siden så er boltsirkel og senterhull likt på disse bilene. Forskjellen er inpresset hvor Passaten har 45 og A8 har 40. Kan jeg bruke A8 felger på Passaten da? Hører fra dere eksperter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 9, 2007 Felgene går nok på uten problemer. Det som derimot vil by på problemer er dekkdimensjonen som sannsynligvis er forskjellig fra de to bilene. A8 har jo endel større rulleomkrets enn Passaten. Hvilke dekkdimensjon sitter på A8-felgene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 9, 2007 Sånn jeg har forstått det så kan du øke bredden på akslen med 15mm uten å måtte godkjenne dette. Dvs du kan ha 7,5 på hvert hjul/side. Min inpress blir da 37,5. Med andre ord : 40 går helt bra:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 9, 2007 Hei! Takk for svar. Jeg er litt usikker på dekk dimensjonen på A8, men jeg tenker uansett å kjøpe nye dekk på felgene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...