#1 Skrevet Mars 9, 2007 Har kjøpt splitter nytt gaspjeld til min 97 A4 1.8T (AEB) men fremdeles får jeg bare opp at spjeldet åpner 85.9% i vag-com! Spjeldet er selvfølgelig grunninnstilt (flere ganger) og det står ADTP OK (eller noe i den duren) etter grunninnstilling. Det er heller ikke slakk i vaieren. Hvorfor åpner det ikke 100%? Det gamle spjeldet mitt åpnet nemlig heller ikke mere enn disse 85.9 prosentene Plages veldig med bilen min, mest sannsynlig pga dette. Mere info i denne tråden Blir kjempegla om noen har noe tips!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 10, 2007 Noen må da sitte på noe info/ synsing og mening om dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 10, 2007 Synsing: Tror det skal være sånn Hvis du åpner gasspjeldet manuelt, får du mer åpning da? Forresten, betalte du mye for spjeldet ferdig levert med mva.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 10, 2007 Regner med at du har prøvd å opne spjeldet manuelt for å sjekke at det ikkje er slakk wire, eller pedal som ikkje går langt nok inn? Måleverdiene du leser ut med vag com er beregnet av styreenheten. Har ikkje noe koblingsskjema i hodet, men du burde sjekke at alle ledninger fra gasspjeld til styreenhet er i orden. syns det er rart at du får ADP ok visst styreenheten ikkje registrerer full opning, vil nesten tro at det er en av posisjonene som må registrerest for at du skal få ADP ok. Er det et brukt gasspjeld du har montert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 10, 2007 Har prøvd manuelt ja, er max utsalg begge veier ja. Spjeldet er "nytt" fra tyskland, dvs helt ny innmat/elektronikk. Selve aluminiumshuset er en brukt del ser det ut som.. ADP ok kom forsåvidt på det gamle spjeldet og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 10, 2007 Nå vet ikke jeg hvordan det spjeldet der er da, men siden du sier det er ny elektronikk inni, så vil vel det bety at TPS'en er ny? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 10, 2007 Det regner jeg d virkelig med? Er ikke denne en innebygget del i selve elektronikk "huset"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 11, 2007 Har prøvd manuelt ja, er max utsalg begge veier ja. Spjeldet er "nytt" fra tyskland, dvs helt ny innmat/elektronikk. Selve aluminiumshuset er en brukt del ser det ut som.. ADP ok kom forsåvidt på det gamle spjeldet og. Har du prøvd å lese ut måleverdien mens du vrir spjeldet manuelt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 11, 2007 det eneste som befinner seg i spjeldet er TPS og motor for tomgangsjustering. jeg tror ikke du skal henge deg opp i denne verdien 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 11, 2007 Har du prøvd å lese ut måleverdien mens du vrir spjeldet manuelt? Ja. Det jeg mente med max utslag begge veier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 11, 2007 det eneste som befinner seg i spjeldet er TPS og motor for tomgangsjustering. jeg tror ikke du skal henge deg opp i denne verdien Sikker? Jeg har ingen som helst anelse om hva som kan være galt med bilen min ellers En annen ting ar jo at i Vag-Com så er det en block der alternativene er: Idle, part-thottle og Enrich. Enrich kommer aldri opp!? Er det noen sensor på selve gasspedalen som merker om pedalen er i bunn? (Har ikke Cruise controll) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 11, 2007 Min ble justert etter en "morromann" var å "tittet" på ecu'n min, mener det sto 87-88% der også. Tror nok du har de rette verdiene, uten å påberope meg noen som helst peiling på dette........... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 31, 2007 Har sjekka mitt T.H. som dog ikke er likt til ditt jeg har et 078 133 063 am det er wire på det. har tatt det av for å sjekke opp og bytte pakninger, målte verdiene og får også max ca 85% utslag (ch 008) og 0,600V i ch 98 har kjørt kalibrering og det blir stadig det samme. max 85% Siden jeg kjedet meg i vinter kjøpte jeg likegodt et brukt spjeld på E-bay siden det er omtrent umulig å finne samme spjeld som jeg har kjøpte jeg et "drive by wire " spjeld PN: 078 133 063 AM, det viser seg dessverre at det blir vanskelig å bygge det om til min bil: bh : så det er snart til salgs Enyhow: selv om spjeldene i utgangspunktet går på samme motorene (165 hk 2,4L V 30V) så er de ikke like inni mitt spjeld har en stor kant inni som gjør inv. dia ca 6-8 mm mindre enn det nye spjeldet. Derfor er min teori at 85% åpning er riktig , fjerner man kanten dvs bruker et eletrisk spjeld vil man få 100% (har ikke sjekket dette) Etter en del tenking fant jeg ut at mitt spjeld måtte demonteres mere ved å fjerne plast dekselet kunne jeg vri spjeldet ytterligere forbi 85% og til 100% , (det er kun mulig når dekselet er demontert) 100% tilsvarer ca 0v i kanal 98 kansje noen som har drive by wire spjeld kan sjekke verdiene sine Lars: hvordan så huset ditt ut innvendig var det helt rundt? og har du gasswire? skal poste noen bilder senere , må ut å spise nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 31, 2007 Har gasswire ja. Mitt er helt rundt innvendig j, om jeg fortår deg rett. Det jeg har blitt fortalt er at den prosentverdien skal man ikke henge seg opp i. Spjeldet er jo max åpent uansett.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 31, 2007 her er noen bilder av de to forsjellige spjeldene: spørs om det må portes litt her den første er den orginal med wire 078 133 063 AM med ca 8 mm kant til høyre i bildet. det andre bildet er med den nye "drive by wire" 078 133 062B spjeldet med høl tvers igennom, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...