#1 Skrevet Mars 10, 2007 har en a4 97 som plystrer litt på rundt 2200 omdreininger å litt 3200 helst når den er kald å ved nesten ikke pådrag å like mye når en slipper gassen å turtallet synker rolig.. ved fullt pådrag piper den ikke. Har trykk måler å den piper helst når den nesten ikke er trykk.. føler lyden kommer fra ett sted ved reima foran eller litt nede ved intercooleren kanskje.. men vis det er intercolleren eller en slange så er det rart det ikke piper når jeg gir fullt pådrag å trykk.... ?? noen som har vært borti dette?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 10, 2007 Hvis du er 100% sikker på at lyden ikke kommer fra bakre delen av motoren, så kan du bare droppe å sjekke linken under http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=71656&highlight=kjede+strammer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 10, 2007 tja.. nei tror ikke det er det som er feilen... den tikker litt når den står en stund på tomgang, men det er nok bare det vanlige med di. løfter\olje. men det er ikke noe rasle lyd lyd. fin plystre lyd.. som om en skulle plystra selv:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 10, 2007 hva slags olje forresten er anbefalt på di motorene ? for å slippe tikkingen som kommer når den er varm å står på tomgang en stund? hørt att olje'en kan være alfa omega for å bli kvitt det... ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 10, 2007 Gåen dynamo kanskje? den lager en hyle/flystre lyd når lageret er dødt.. ta et skru jern å hold nedtil å lytt med øra inntil skaftet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 10, 2007 nei ikke dynamo'en.. 100 % sikker på det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 10, 2007 nei ikke dynamo'en.. 100 % sikker på det... Turboen? Mine foreldre har en Sabb 9-3 2.2Tdi, den kom det plystre lyd fra, da var det turboen som var røket, jeg lånte den en gang og når jeg kom opp i 1800-3000 omd kom den plystrelyd, hørte nesten ut som en sirenelyd! Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 10, 2007 Kan få en fin plystrelyd når kamkjedestrammern er gåen. Da når den står på tomgang, blir mer som en raslelyd når du får litt turtall. Angående olje er det sikkert like mange meninger som det er Audi eiere. Jeg liker Castrol, og bruker Castrol Edge 5W-30. Prøvde Edge 0W-40 og ble plaget med tikking på tomgang. Men jeg vet at andre har hatt motsatt erfaring. Du får egentlig bare prøve deg fram. Hvilken olje står i nå da? Hvor ofte bytter du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 11, 2007 den plystrer ikke på tomgang.. skjer ikke før på 2 - å 3000 omdreininger, men når bilen blir varm forsvinner det... kjøpte bilen for en god mnd siden å tok oljeskift å filter da.. brukte sånn "middel" som du heller i oljen å kjører litt for å rense før du bytter til ny olje.. da tikket den ikke i det hele tatt før jeg hadde kjørt ca 2k km. men alt dette fikk jeg en på verksted til å gjøre for meg siden tidligere eier ønsket å betale for det;) da jeg kjøpte den.(Så jeg husker ikke hva slags olje han brukte) vil det ikke hjelpe med ett hakk tykkere olje for å slippe eventuell tikking eller er det galskap 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 13, 2007 er det veldi farlig det med kamkjedestrammeren evenutelt?? hvis det skulle være det som er galt??? som står 2 poster over.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 14, 2007 Jeg har også plystrelyd på min passat 1.8l kommer rundt 3000rpm og lager samme lyden når den daler forbi det turtallet på vei ned igjen. Dette skjer KUN når bilen er kald, bilen har heller ikke turbo. Kanskje den er født til å tro den har turbo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 14, 2007 ja.. men hvis dette er kamkjede strammeren så er det vel gasnke likt på di motorene... men ikke noen som har peil på om det er farlig å kjøre med heller ikke??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 14, 2007 Virker vertfall som mange har dette problemet, så noen må jo vite en løsning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...