Anbefalte innlegg

Er d noen som vet om/kor d er mulig å få tak i slike røde pærer som f.eks. er i bryteren for justering av speil?

Litt for gale å kjøpe ny bryter bare fordi pæren er røket.

 

Mangler og lys i tankmåleren. Er det mulig å skifte pære der på en lett måte? Er den og loddet?

 

Bilen er forresten en 93-mod. Audi Coupe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Raymond Johnsen

Er d noen som vet om/kor d er mulig å få tak i slike røde pærer som f.eks. er i bryteren for justering av speil?

Litt for gale å kjøpe ny bryter bare fordi pæren er røket.

 

Mangler og lys i tankmåleren. Er det mulig å skifte pære der på en lett måte? Er den og loddet?

 

Bilen er forresten en 93-mod. Audi Coupe.

 

instrument pærer fåes kjøpt hos vw/audi forhandler. koster vel 20kr stk el noe. kjøpte sist ifjor til en 3'er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske at pærene i intrumentet sitter i sokkel. Pæra i justeringa av speil er loddet.. Ikke noe pes å bytte, men litt jobb å få opp selve bryteren.. Det lar seg gjøre på egenhånd, men vil anbefale deg å ha et par ekstra hender som kan hjelpe til. Da blir det litt lettere og går litt fortere.. :)

 

NB!! Pass på når du åpner bryteren til speila, at fjøra og den lille kulen som justeringsknappen ligger an mot ikke forsvinner, de er ganske små og blir fort borte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg får høre på Møller om dei har pærer.

Må eg ta ut instrument-panelet for å skifte pæren eller kommer eg til visst eg tar vekk den "hyllen" under?

 

Eg har åpnet bryteren en gang før for å sjå ka pære som var der, og da spratt kulen vekk, men eg fant den heldigvis att.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Raymond Johnsen

Eg får høre på Møller om dei har pærer.

Må eg ta ut instrument-panelet for å skifte pæren eller kommer eg til visst eg tar vekk den "hyllen" under?

 

Eg har åpnet bryteren en gang før for å sjå ka pære som var der, og da spratt kulen vekk, men eg fant den heldigvis att.

 

Du må nok ut med instrumentet, men det er jo bare fire skruer, så er det ute.. :)

 

er en enkel jobb.. gjort på ti minutt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Geir Kåsa Høybø

Du må nok ut med instrumentet, men det er jo bare fire skruer, så er det ute.. :)

 

er en enkel jobb.. gjort på ti minutt..

 

 

Alvorlig!!!!

Eg har aldri skjønt kordan eg skal få det ut..

Kor er dei 4 skruene da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkleste, og som gir best plass, er følgende:

 

*Skru av rattet

*Rundt rattstammen sitter et overliggende og et underliggende plastdeksel. Skru løst det overliggende, ved å skru ut skruene som går igjennom det underliggende (en skrue på hver side, i noen lange hull).

*Trekk det overliggende dekselet rett ut.

*Skru løs de to skruene som da kommer til syne bak dette dekselet, det er de to skruene som fester instrumentpanelet.

*om du ikke får til å trekke til deg instr.panelet, skru løst skruene i dekselet over pedalene, og stikk ei hand bak instr.panelet og "dytt" det ut.

 

lykke til!

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For ikke å miste fjær, kule og slike små ting, er det lurt å åpne slike ting inni en brødpose e.l..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg var ute i garasjen i går og jobbet litt.

Instrumentpanelet var jo overraskende lett å demontere.

Fikk tatt ut sokkelen med pære, men fikk ikkje pæren løs fra sokkelen......

Er pæren og plastsokkelen en del eller er det meiningen at pæren skal dras ut av sokkelen slik at bare pæren blir byttet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pærene og sokkelen er i et stykke !

 

Når du kjøper nye pærer så følger

sokkelen med.

:cool:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres bra ut.

 

Takker og bukker for alle svar og tips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.