G60 maskin fra Rallye i en Audi 80 TYP89?

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!!

Noen som har gjort eller har peiling på hvordan en G60 Rally maskin passer oppi en Audi 80 typ89 med tanke på motorfester og girkasse? Har original maskinen å ta deler fra evt!! Er en 1.8E DZ maskin i bilen nå..

Noe som vil krasje eller noe med tanke på at i Golfen er den montert på tvers og i 80`ien på lands?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å klemme nedi det, og bruk eksosmanifold/grenrør fra DZ motoren.

Blokkene er like, så motorfester osv er ingen problem.

Man kan med fordel bruke ett annet innsug og, så man får gasspjeldet fremover, f.eks fra en golf2 gti med digifant innsprut (89mod og nyere blir vel det)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, så går rett på kasse også? Med Audi clutch`en? Med G60 innsuget vil spjeldet komme inn mot torpedoveggen da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, så går rett på kasse også? Med Audi clutch`en? Med G60 innsuget vil spjeldet komme inn mot torpedoveggen da?

Kassa går rett på ja, blokkene er som sagt like.

Clutchen passer rett på ja, kan være du må flytte over blikket mellom motor og girkasse fra DZ motoren da svinghjulene har annen offset.

G60 innsuget er ganske så likt innsuget som sitter på DZ motoren, så gasspjeldet vil havne på samme sted. Ingen problem i seg selv, men det ser ryddigere ut og er mindre arbeid å lage rør når gasspjeldet står fremover.

Du kan modde ett innsug fra en audi 10vT og vil jeg tro, kappe vekk en sylinder og sveise igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva tror dere om å koble et digifant ledningsnett opp i 80`ien da? Jeg kan vel bruke samme givere, starter ol. jeg har i dag, så jeg slipper kanskje å røre noe særlig av ledningsnettet som går inn i bilen? Koble strøm til Digifanten så går den:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lånte ett bilde fra en annen tråd her, Svein Tore Dalby hadde en turbokonvertert G60 i sin 80, type 85.

IMG_2663.jpg

Ledningsnett er nok en smal sak, pleier å være det. +12v fra tenning og +12v fra batteri samt jord er som regel det innsprut trenger.

Turtallsignal,oljetrykk,vanntemp skal gå fint å bruke om igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må flytte over oljefilerbrakett fra audimotoren, ellers får du ikke motorfestet til å gå på... Bunnpanne og oljefilterpickup må også byttes.

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde Digifant I G60 på min 16VT t89. Fungerte fint det. Lar bare det originale ledningsnettet ligge slik at du har vanntemp, oljetrykk ol der. Digifanten trenger bare konstant 12V, tenningsbrutt 12v og jord. Det eneste som en trenger å modifisere er turtallsignalet som nå må komme fra coilen (og ikke originalstyreenheten). I tillegg kan du bruke en utgang på digifanten til å drive bensinpumpereleet.

mvh

Vegard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konge, høres jo ikke så gale ut dette da i grunn..... Hmmmmm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.