Senkesett (demper med fjærer) eller kun senkefjærer

Anbefalte innlegg

Hei,

monterte nylig 17" på min A4 2002. Bilen er hverken S-line eller har sportsunderstell, så den ser nå ut som en Audi A4 Allroad (ikke det at jeg har noe imot Allroad).

Vurderer derfor sterkt å få senket bilen noen hakk (35 mm). Lurer derfor på hva som lønner seg. Skal man investere i et komplett senkesett med dempere og fjærer, eller holder det med kun fjærer?

Tips om hva som er best og hvilke verksted i Oslo omegn som anbefales mottas med takknemlighet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil vel tro at du kan benytte orginal dempere sålenge du ikke skal senke mer enn 35 mm, men det anbefalles nok at du bytter til sportsdempere i samme slengen.

Det er vel kanskje mer et spørsmål om hvor mye penger du ønsker å legge i det og tilstanden på de demperne som står på bilen nå. Hvor langt er de kjørt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke akkurat noen fasit på det, kommer jo litt an på type bil, men generelt så er det vel 40mm som er den kritiske grensen om jeg ikke tar helt feil.. Senker du mer enn det bør du bytte dempere i samme slengen til noen kortere.. .

Correct me if I`m wrong...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen har gått ca. 70000.

Har hørt at dersom man kun bytter fjærene, så kan den bli litt stumpete og at man mister komforten. Hadde ikke planlagt å senke mer enn 25-35mm, bare nok til at hjulbuene fylles opp litt.

Som sagt, tips om hvilke senkesett som anbefales mottas med takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp et kjent merke, er mitt forslag! Jeg har hatt H&R og InterAlloy på mine tidligere biler. Konkluson: Kjøp H&R! De er gode å kjøre på, og i motsetning til de Inter Alloy som jeg hadde, så senket de bilen likt på samme aksling... Eibach er også bra og jeg vet broder'n var fornøyd en gang han hadde de.

Hilsen Erik

- som har justerbart liggende å vente når jeg kommer hjem;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har interalloy, de senker ca. likt foran og bak. 35mm

Tror kanskje jeg skulle byttet dempere da det er litt stumpete å kjøre som det sies over. Bila har gått ca 95000 Noen som vet sånn ca pris på h&r sine fjærer, og hvem har de?

EDIT: Eibach sitt skal visst være knall, ganske dyre å med tanke på at det er kun fjærer i hværtfall til min skulle de ha ca 3500 å de senka 30mm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Satt 40 mm H&R senkefjærer på min A4 Quattro da den var kjørt ca. 60.000 km. De orginale demperne var da helt ok, men etter ca. 15.000 var de totalt ødelagt (type sykkelpumpe da jeg tok dem ut... og ja: Jeg ventet for lenge med å bytte dem :) ). H&R fjørene er TÜF godkjent med orginale dempere.

Mens de orginale demperene fremdeles fungerte var de greie nok, men jeg merkert de bunnet litt fra tid til annen når de fikk litt juling, samt at de ikke likte juling i lengre tid før de "fàdet ut".''

Byttet nettopp til Bilstein Sprint som er bergnet for senkede biler, og det var myyye bedre, også sammelignet med orginale som fungerer...

Lykke til...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.