#1 Skrevet Mars 11, 2007 Har nettopp kjøpt meg ny a4 04 mod.Og nå etter jeg har kjøpt bilen hører jeg rykte om att det er problem med rust på dører, under lister og på taket under rails?? Er de noen som har hatt problemer med dette? Er ikke disse bilene galvaniserte da? Er en smule bekymret,trodde audi var stort sett rustfri,eller er det bare bullshit? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 11, 2007 Det er vel helst A6 som har hatt mest problemer med dette. Er ikke rust, men lakkrust, som skyldes den ubrukelige miljølakken de er pålagt å bruke nå. Men skulle du få noen rustbobler, så er det jo bare å kjøre den til et audi verksted og da skal de ordne dette med audi i tyskland. Det er jo 12 års rustgaranti, så det er ikke noe problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 11, 2007 Ja, men ikke 12års lakkgaranti. Da tror jeg det er 5 år. så finner du noe ville jeg ikke vente for lenge med å besøke en forhandler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 11, 2007 Bilene er hel galvaniserte og har 12 års garanti mot gjennomrusting! Enten lakken eller metallet skulle ruste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 11, 2007 Ja, rekti det men da må det faktisk ha rusta høl i bilen for å få dekka dette. Det jeg mener er att finner du sinkslepp og sånne ting blir ikke dette dekt etter 5år 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 11, 2007 Takker for svar.Ble vertfall klokere,virker ikke som dette er ett stort problem da! Jeg har vetfall ikke funnet noe på min bil enda,men snakket med en som jobber på karosserien hos audi.Han sa de hadde hatt noen biler inne med rust,men ikke mange. Så føler meg nokso trygg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 11, 2007 Ja, rekti det men da må det faktisk ha rusta høl i bilen for å få dekka dette. Det jeg mener er att finner du sinkslepp og sånne ting blir ikke dette dekt etter 5år Jeg er ganske sikker på at det IKKE er tilfellet. Men kan være jeg tar feil.. Hadde en 99mod Polo som fikk bobbler i lakken og kontaktet møller som sa at det hadde vert en garantisak, men garantien på karrosseriet var 6 år intill 1999. Bilene etter 2000 fikk 12år. Litt uflaks... I en annen diskusjon her om dette ble jeg fortalt at Audi også hadde noen år med 8år på noen modeller, men de skal også ha 12 år for nyere biler. Uten at jeg husker eksakte årstall tror jeg de fikk 12 år rundt samme tid som VW, altså etter 2000. Skyt meg hvis jeg tar feil... Kan bekrefte/avkrefte dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 11, 2007 Rustbobler er 12 år, ferdig med det. jeg har selv vært og hørt om dette og det var da beskjeden jeg fikk. Bare å komme, så skulle de ta bilder og alt mulig å sende til audi i tyskland. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 11, 2007 Jeg hadde sinkslipp nede på døra på min 99 Audi S4 i 2005. Fikk beskjed om at det ikke var dekket av rustgarantien (de tok bilder som ble sendt til Tyskland osv). Bilen var for gammel, mener å huske de sa at de hadde dekket det hvis bilen var nyere enn 5 år. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...