Anbefalte innlegg

Jeg driver å bygger om bakstillinga til min scirocco. Skal ha skiver bak, men jeg ønsker å overhale bremsecaliperene først. Når jeg skulle bestille rep. sett viser det seg at det er tre typer av disse caliperene. Jeg veit jo selvfølgelig ikke vilken årsmodell min bakstilling stammer fra. Er det noen måte jeg kan finne ut det på? eller må jeg bare satse på ett sett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kjell-Arne Torhov

Jeg driver å bygger om bakstillinga til min scirocco. Skal ha skiver bak, men jeg ønsker å overhale bremsecaliperene først. Når jeg skulle bestille rep. sett viser det seg at det er tre typer av disse caliperene. Jeg veit jo selvfølgelig ikke vilken årsmodell min bakstilling stammer fra. Er det noen måte jeg kan finne ut det på? eller må jeg bare satse på ett sett?

 

hadde girling 38mm på min. 36mm er vel til Golf 107/112 hk.

 

se bak på caliperene hvilken type dette er. Mest sannsynlig girling,men finnes vel 1-2 typer til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Tore Inderberg

hadde girling 38mm på min. 36mm er vel til Golf 107/112 hk.

 

se bak på caliperene hvilken type dette er. Mest sannsynlig girling,men finnes vel 1-2 typer til.

 

Fra audi 80 (81-90) så var det girling 36mm. Det samme som på Vw Golf 2 GTI 107/112hk.

 

Rep.sett inneholder vel kun pakninger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Tore Inderberg

hadde girling 38mm på min. 36mm er vel til Golf 107/112 hk.

 

se bak på caliperene hvilken type dette er. Mest sannsynlig girling,men finnes vel 1-2 typer til.

 

Stempelet på den caliperen jeg har er 36mm. Da stammer denne caliperen fra en 1.8 GTI den da, eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kjell-Arne Torhov

Stempelet på den caliperen jeg har er 36mm. Da stammer denne caliperen fra en 1.8 GTI den da, eller?

 

Jupp! Samme calipter på GT og GTI med skiver bak. Disse har 36mm. Kom med 38mm på Corrado/Passat.

 

Ta med calipter og dra innom en rekvisita eller vw-forhandler slik at du kan se i en delekatalog. Girling er mest brukt på disse,men for sikkerhets skyld sjekk i katalog. Norsk bildelersenter har denne på nett..men kom ikke inn nå. Samme system på som sagt Audi 80 (81-90)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er et skille i 1988 eller no sånt. Da kom 38mm også på Golf. Men du bare leser av hva som står på caliperet, 36 eller 38.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.