#1 Skrevet Mars 11, 2007 Da har jeg sendt inn en liten bestilling på felger og understell.... Noen med erfaring fra disse produktene? - Audi A8 felger 8,5x19 et35 med 235/35-19 - Koni Fulljusterbart understell (coilovers) Blir dette bra? Skal sitte på en Golf IV 2001-mod 1,9tdi 4-motion (kombi, ikke stv) På forhånd takk! Mvh Håvard Kaspersen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 11, 2007 Ingen med erfaring? Her er understellet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 11, 2007 Godt mulig du får problemer med at felgene tar i mutteren til demperen hvis du justerer langt nok ned... ( ergo får du ikke justert så langt ned som du vil). Hadde slike felger på min. Felgene passer bra til bilen. Du må kanskje vurdere et r32 stab stag også for å unngå at det org tar i drivakslingen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 11, 2007 Spør om en liten ting her, hvis det er greit for deg, hvis ikke bare si ifra så sletter jeg det. Hvor langt kan man sleppe ned bilen uten at man må bytte stab stag. Har kjøpt H&R Coilovers 60/40, vil dette være for mye.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 11, 2007 På min bil får jeg akkuart et bank kort mellom mutter og felg/dekk, så er ikke mer enn det må være når den er senket ditt jeg vil ha den;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 11, 2007 Spør om en liten ting her, hvis det er greit for deg, hvis ikke bare si ifra så sletter jeg det. Hvor langt kan man sleppe ned bilen uten at man må bytte stab stag. Har kjøpt H&R Coilovers 60/40, vil dette være for mye.? ca 50 mm senk forran - men har også noe med hvor myk/hard den er.... Tror muligens det kan ta i ved demperutslag hos deg ( humper i sving ). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 11, 2007 På min bil får jeg akkuart et bank kort mellom mutter og felg/dekk, så er ikke mer enn det må være når den er senket ditt jeg vil ha den;) Slik var det på min også. Men kunne godt tenkt meg å skrudd den lavere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 11, 2007 men... bygger felgene felt ut med 8,5" bred og et 35?? hva med spacere? kan man ikke slippe den lenger ned da?? og, er der r32 stabstagledd ,man må bruke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 11, 2007 men... bygger felgene felt ut med 8,5" bred og et 35?? hva med spacere? kan man ikke slippe den lenger ned da?? og, er der r32 stabstagledd ,man må bruke? Det skulle se ca slikt ut uten spacere : med spacere begynner det å ta i når du svinger ... så blir problemer uansett. Finnes forskjellige løsninger på stab staget - søk litt. ( r32 stab stag ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 11, 2007 - Koni Fulljusterbart understell (coilovers) Jeg hadde sannsynligvis samme sett på min GTI med mindre Koni har flere coilovers til GOlf IV. Isåfall er det ikke likt som på bildet for demperne er ikke gule Jeg var ihvertfall godt fornøyd med mitt sett foruten at det ikke senket helt nok, bak hadde jeg det helt i bunn uten at bilen var spesielt lav, kunne godt ha senket 40-50 mm mer.. Har kjøpt H&R Coilovers 60/40, vil dette være for mye.? Er det fast 60/40 senk er det ikke coilover Og er det fast senk vil det komme som ett sjokk på meg dersom du vil få problem med stabstag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 11, 2007 Ok, Takk.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 11, 2007 Er det fast 60/40 senk er det ikke coilover Og er det fast senk vil det komme som ett sjokk på meg dersom du vil få problem med stabstag. Dette er et coilover kitt, fjærer og dempere, står til og med coilover kitt på esken, men bak er ikke fjæra utenpå demperen, den er separat. Slik er det på Golf. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 12, 2007 Er det fast 60/40 senk er det ikke coilover Og er det fast senk vil det komme som ett sjokk på meg dersom du vil få problem med stabstag. Dette er et coilover kitt, fjærer og dempere, står til og med coilover kitt på esken, men bak er ikke fjæra utenpå demperen, den er separat. Slik er det på Golf. Coilovers er justerbare. Demperen er gjenget og en mutter kan regulere høyden på nedre færskål. Bak sitter det en justeringssak på fjæren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 12, 2007 Dette er et coilover kitt, fjærer og dempere, står til og med coilover kitt på esken, men bak er ikke fjæra utenpå demperen, den er separat.Slik er det på Golf. Dersom det er coilover så ER det høydejusterbart og har ikke en fast senk på f.eks. 60/40. Er klar over hvordan det er bak på Golf IV, så på coiloverkit til Golf IV (f.eks. Koni som det er snakk om i denne tråden) så følger det med en justerbar "plate" som har gjenger som gjør at en kan justere høyden. Så det kan godt være at du har coilover kit men da er det ikke fast 60/40 senk (med mindre noen i det siste har endret definisjonen av coilover) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...