Varsel om slitt bremsebelegg. Når bør jeg skifte?

Anbefalte innlegg

Som tittel indikerer, så har jeg fått varsel i MFD`en på Passaten om at bremsebelegget er slitt foran. Hvor slitt er det da? Jeg regner med at jeg kan fortsette å kjøre en stund til, men hvor langt bør jeg "tøye strikken" før jeg skifter skivene?

Noen som forresten vet hva nye skiver koster? Regner med at det ikke er mye hokuspokus å skifte disse selv?

Truls

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis lampa lyser, ville jeg gjort det kjappt ihvertfall.

Mener jeg har nye skiver og klosser til ca 1500 for alt.

mvh

Lars

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være lurt å skifte klosser raskt dersom du ønsker å slippe skifte av skiver. Det er jo ikke sikkert skivene er utslitt (se vedlikeholdsbok for antall mm), men de blir i alle fall ødelagt dersom klossene dine blir helt slitt inn til stålet...

Det er forøvrig de klossene på baksiden av skiven som blir mest slitt... som regel...

Hva mener du forresten med advarsel på MFD? Tenker du på FIS skjermen kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det sies at man kan kjøre opptil2000km ved normal kjøring når lampa har begynnt og lyse. men ville bare byttet dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mener du forresten med advarsel på MFD? Tenker du på FIS skjermen kanskje?

Skrev MFD fordi det på en måte er en Multifunction Display. Heter vel kanskje FIS ja?

Har Navi+, og da er det jo egen infoskjerm mellom turteller og speedometer med forskjellige funksjoner (radiokanaler, forbruk++ og girindikator for tiptronic kassen). Der kom det opp et "bilde" av skivene med tysk tekst som sa noe sånt som "Bremsenbelegg Prufen" (husker ikke helt i farten). Holder jeg inne knappen for å bla mellom info i displayet, får jeg opp bl.a "Farzeug status", og da ligger samme info inne der. Kjekt det der egentlig.. :)

Kommer nok til å sjekke/skifte raskt ja, var bare interessert i å høre om dette var "blodig alvor, stopp nå for guds skyld" opplegg når beskjeden dukker opp. Førstegangs eier av VW, så ville bare høre med kompetansen her inne... ;)

Truls

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er FIS du har mellom der ja, har ingenting med NAVI+ å gjøre.

Du bør også få tak i en med utstyret VAG-COM slik at du kan endre språket til engelsk i displayet ditt (dersom du ikke vil ha tysk språk da)...... mange i ditt område som har det. Eventuelt blir det Møller og 1500 spenn fattigere....

Blodig alvor er det ikke, jeg har selv vært på langtur med varsling på, men da visste jeg det ikke var krise ved å sjekke fysisk...

FIS = Fahrerinformationssystem

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er FIS du har mellom der ja, har ingenting med NAVI+ å gjøre.

FIS = Fahrerinformationssystem

Da lærte jeg noe idag og! ;)

Jeg vet at det har vært snakk om at noen skulle ta med VAG-COM på lokallagsmøtene som er ved Sluppen her i byen, men det har ikke "klaffet" ennå...

Truls

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.