#1 Skrevet Mars 11, 2007 I går så jeg plutselig at tempnåla steg unormalt høyt (ca100gr) Satte da varmapparatet på fullt og listet meg hjem. Så skulle jeg ut og teste i dag. Tempen steg da lynfort til over 100 og varselslampa begynte å blinke. Det kommer da kun kaldluft i varmeapparatet. Plutselig synker tempen til ca95 og det begynner å komme varmluft. MEN idet jeg svinger inn på gårdsplassen, har tempen sunket til normal (ca 90) men da kommer det bare kaldluft igjen... Var ute å kjente på slangene rett før lampa begynte å blinke. Da var nedre radiatorslange kald enda. Tenkte da at termostaten hadde klikka, men det skal vel bli varmluft for de??? Kan det være vannpumpa?? Det har forresten ikke minket med kjøleveske.. Dette haster litt i og med at jeg må gå 2x20 til og fra jobb til det er fikset, og det er jeg for lat til:rolleye: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 11, 2007 Bare glem det forresten.. Søkte litt nå, og fant en tråd om dette. Sto noe om toppakning der.. Måtte da selfølgelig ut å se....hva fant jeg? Joda, en oljetopp som var full av lysebrun "spunk"... fa.....n! Veldig greit å vite at alle sparepengene allerede står på bilen da, i form av felger og senkesett..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 11, 2007 Men hvis det er "spunk" (som vel er vann i oljen) så burde det vel minke med kjøleveske? (Med mindre det går olje eller luft over i kjølesystemet, da, som kompenserer tapet) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 11, 2007 Hm, Det hadde ikke krympet merkbart rett etter at problemet oppsto. Men NÅ er tanken tom: eek : Åpna toppa for å se, da virket det som det var et voldomt trykk i systemet, og det var bare skum i bunnen på tanken... Er vel bare å slå fast at pakningen er gåen vel?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 11, 2007 mye tyder på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 11, 2007 Jepp. er nok det ja. Tråden fortsetter på lokallagssiden.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...