#1 Skrevet Mars 11, 2007 Hei Noen som har noen gode tips til hvordan jeg kan montere siderutene på golfen min? aldri gjort det før så hadde vært fint hvis noen gadd å forklare litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 11, 2007 Siderutene bak på 3 dørs regner jeg med? Tre gummilista utapå ruta, sånn som lista skal sitte. Så trer du en snor, type tykkelse skolisse (eller en 3-4mm strømkabel) inn i det sporet i gummilista der hvor karosserifalsen skal inn rundt hele lista, la endene overlappe hverandre og la de møtes i bunn av ruta. Så setter de ruta/gummilista imot karosseriet, holder lett press på ruta utenifra og trekker i en av endene om gangen, da drar du gummilista over karosserifalsen, fortsett rundt hele ruta. Til slutt gir du ruta ett par harde klapp utenifra med håndflata, da setter den seg på plass. Dette var ikke så lett å forklare, men tro meg, dette er en utrolig lett montering, så dette får du til Det skal UTROLIG mye til å knuse disse rutene så lenge du ikke bruke harde og spisse verktøy, så ikke være redd for å ta i litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 11, 2007 ok, takker. er 3 dørs ja.. er det samme prosedyre på bakrute og frontrute? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 11, 2007 ok, takker. er 3 dørs ja.. er det samme prosedyre på bakrute og frontrute? Jepp! Frontrute skal du være litt mer forsiktig med, spesielt om den er brukt og har litt småskader i form av steinsprut f.eks. ta gjerne denne rekkefølgen på front: bunn, h.side, v.side og topp til slutt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 11, 2007 ok, takker! da skal jeg prøve dette imorgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 15, 2007 Jeg og en kamerat prøvde dette idag, men ruta ville ikke inn helt bakerst, der hvor den svinger og er smalest.. hadde ikke sjangs til å få presset den inn der:S 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 15, 2007 Jeg og en kamerat prøvde dette idag, men ruta ville ikke inn helt bakerst, der hvor den svinger og er smalest.. hadde ikke sjangs til å få presset den inn der:S Da tar du den ut igjen, så sørger du for å få pakningen over der hvor det var vanskeligst først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 15, 2007 prøvde det, men da ville den ikke passe helt øverst.. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 16, 2007 Prøv å ha på litt skøring på lista, dagårdet lettere. Silliconfett eller salo går greit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 15, 2007 Får det fortsatt ikke til:o Skal man legge gummilista inn i den kanten på bilen hvor ruta skal sitte, eller skal man bare holde ruta på utsiden av bilen og så presse mens man drar? Håper noen skjønte dette:S 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 15, 2007 sett "kanten" som skal på innsiden av kanten på vindushullet ned på der den skal være. Så må du begynne å dra ledninga rundt viduet. hjelper at en står å presser på vinduet fra utsiden mens du drar rundt ledinga. Da skal det gå bra. Viktig å sentrere viduet skikkelig i hullet for du begynner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...