#1 Skrevet Mars 11, 2007 Har satt på justerbart senkesett på golfen. Bilen skal eu godkjennes nå i mars og da fikk jeg beskjed at bilen ikke ville bli godkjent.. Må på bt først, men verkstedet jeg spurte visste ikke om jeg måtte ta 4 hjulskontroll for å få godkjent senkesettet.. Må jeg det? mvh Anders 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 11, 2007 Har satt på justerbart senkesett på golfen. Bilen skal eu godkjennes nå i mars og da fikk jeg beskjed at bilen ikke ville bli godkjent.. Må på bt først, men verkstedet jeg spurte visste ikke om jeg måtte ta 4 hjulskontroll for å få godkjent senkesettet.. Må jeg det? mvh Anders Ja, du må ha 4 hjuls kontroll 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 12, 2007 Må ha papirer på kontroll av hjulstilling/vinkler samt at det ofte også er andre krav i tüv papirene til senkesettet som må oppfylles.... Står oppgitt der maks/min høyde og den må du være innenfor,samt endel av settene er også kun godkjent med org hjul dim. SÅ mitt tips er å lese tüv dokumentene GODT evt få noen som kan tysk til å "oversette" de for deg.... kjedelig om du glemmer noe også får du mangellapp pga de tingene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 12, 2007 Må ha papirer på kontroll av hjulstilling/vinkler samt at det ofte også er andre krav i tüv papirene til senkesettet som må oppfylles....Står oppgitt der maks/min høyde og den må du være innenfor,samt endel av settene er også kun godkjent med org hjul dim. SÅ mitt tips er å lese tüv dokumentene GODT evt få noen som kan tysk til å "oversette" de for deg.... kjedelig om du glemmer noe også får du mangellapp pga de tingene. Jeg tok med TUV papirene mine til mitt lokale biltilsyn og fikk de til å se på papirene. De fortalte så hvordan demperne skulle være instilt ved godkjenning. Samt hva av dokumentasjon fra 4 hjulskontroll de ville ha. Og det er de papirene som Rudi her nevner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 12, 2007 Jeg tok med TUV papirene mine til mitt lokale biltilsyn og fikk de til å se på papirene. De fortalte så hvordan demperne skulle være instilt ved godkjenning. Samt hva av dokumentasjon fra 4 hjulskontroll de ville ha. Og det er de papirene som Rudi her nevner. Det er nok den beste løsningen,selv om du ofte kan da ende opp med å prate med en også er det en annen som tar kontrollen og kanskje er enda nøyere på papirene.Er ofte flere krav på "billig" gewinder enn f.eks KW/H&R 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 12, 2007 noen her som kan tysk? Så kan jeg legge ut tuv papiret her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 12, 2007 Her står smørbrødlisten ved godkjenning av senkesett.. http://dev.sparklingblue.net/pics/bilforumet/senkesett_godkjenning.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 12, 2007 jeg har akkurat hatt cæbben inne pga 16v motorbytte og da tok de senkesett samtidig. de målte gjengene og sjekket at det stemte med papiret (innenfor min/max høyde), målte bakkehøyde (ikke lavere enn 8cm), hjulsenter til skjermkant (sansyneligvis det som blir skrevet i vonkortet så ved en evnt teknisk kontroll så kan de lett sjekke opp igjen) videre i mitt tüv papir står det at man skal ha ett stabstag under motoren (mellom bærearmene) dette har ikke jeg montert, men biltilsynet sjekket ikke dette, ergo leste de ikke alt.. men dette kan være litt flaks. jo.. de sjekker oxo at fjørene dine stemmer overens med nr i papirene. de ville se papirer på justert avlastningsventil (om du har det) og 4hjulskontroll papirene. det koster å godkjenne senkesett ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...