#1 Skrevet Mars 12, 2007 Jeg ser biltema har dette verktøyet, er det ment at man skal bruke dette sammen med glidehammer? Er det bare tull eller vil det gjøre jobben enklere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 12, 2007 Sammens med glidehammer ja. Og det vil jo gjøre ting litt lettere, men slettes intet must. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 12, 2007 Løsner knuta greit hvis man bare skrur bolten helt inn etter knuten er ute av spindelen kombinert med litt gummiklubbebruk eller er det et rent helvete å få den løs av drivakselen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 12, 2007 Varierer, noen ganger sitter de litt mens andre ganger løsner de lett. Men tar lengre tid å dra på biltema for å kjøpe denne, enn å prøve med gummiklubba. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 12, 2007 Jeg må uansett på tema for å kjøpe gummiklubbe, men er jo billigere med ei klubbe enn glidehammer og dette verktøyet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 31, 2007 Jeg har ikke helt forstått hvordan denne fungerer jeg.... Noen forklare? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 31, 2007 må ha en glidehammer slik som denne om det skal være no vits 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 31, 2007 Har bare brukt klubba på de drivknutene jeg har bytta (endel). Trenger ikke gummiklubbe heller, legg litt plank eller annet mykt imellom når du banker den nye på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 31, 2007 Jeg forstår heller ikke helt... Den firkant-greia til Biltema, hvis man bruker den sammen med glidehammer, vil man jo trekke drivknuten godt på plass, ikke løsne det? Eller er jeg helt på jordet nå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 1, 2007 Jeg forstår heller ikke helt... Den firkant-greia til Biltema, hvis man bruker den sammen med glidehammer, vil man jo trekke drivknuten godt på plass, ikke løsne det? Eller er jeg helt på jordet nå? Tror du tenker litt feil nå. Tar den firkanten å setter på drivleddet etter det er tatt ut av spindelen. Skrur fast den firkanten med den orginale drivleddmutteren og fester glidehammeren i den andre enden å slår av leddet med glidehammeren. Håper du skjønner hva jeg mener. Går greit å bare bruke hammer å slå det av å. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 1, 2007 Ja, selvfølgelig. Da tenker jeg feil, og dermed ser jeg heller ikke behovet for dette. Det er jo bare å sette akselen i skrustikka og dunke på baksiden av leddet mens man holder det rett med den andre hånda! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 1, 2007 Jeg byttet knuten uten dette verktøyet. jeg brukte bare et annet triks, skrudde bolten inn i senter på drivknuten, da ble den presset av og var bare å ta rett av uten å banke eller noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 1, 2007 Ja, det funker nok greit der det er bolt, men de fleste eldre biler bruker mutter på knuten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 1, 2007 Ja, det funker nok greit der det er bolt, men de fleste eldre biler bruker mutter på knuten. Ja det er sant:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 1, 2007 Jeg byttet knuten uten dette verktøyet. jeg brukte bare et annet triks, skrudde bolten inn i senter på drivknuten, da ble den presset av og var bare å ta rett av uten å banke eller noe. Det funker som regel ypperlig forutsatt at bolten er gjenget HELE veien. Hvis ikke risikerer du å skru den gjennom hele gjengepartiet og skade gjengene i både bolten og leddet FØR det i det hele tatt løsner!! En annen ting å tenke på er at man må være litt forsiktig slik at man ikke trekker INDRE drivledd fra hverandre isteden for å røske av yttre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...