#1 Skrevet Mars 12, 2007 Hei.. Har et lite(?) problem med min coupè... Skulle ha på dørtekkene i går etter å ha satt inn skinn intr. å da kom den tingen som ein trykker ned for å låse døra,under dørtrekket så døra smalt i lås.. Nå går det ikke ann å åpne døra hverken fra innsida eller utsida... Noen som har noen tips om hvordan jeg skal greie å få opp døra? Alle tips mottas med takk!! Mvh linda solem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 12, 2007 Hei..Har et lite(?) problem med min coupè... Skulle ha på dørtekkene i går etter å ha satt inn skinn intr. å da kom den tingen som ein trykker ned for å låse døra,under dørtrekket så døra smalt i lås.. Nå går det ikke ann å åpne døra hverken fra innsida eller utsida... Noen som har noen tips om hvordan jeg skal greie å få opp døra? Alle tips mottas med takk!! Mvh linda solem Ta av dørtrekket, og dra i den pinnen som går ned til låsekassa...Om det ikke går må du trykke inn eller "åpne" selve låsekassa så funker låsen som normalt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 12, 2007 noen ide om hvordan få av dørtrekke med døra stengt?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 12, 2007 noen ide om hvordan få av dørtrekke med døra stengt?? HAHA det er sånn å forstå.. Skjønner ikke hvordan du har klart å få låsepinnen under trekket liksom men... Du får jo ikke dratt den opp heller da?? Må vel bare prøve å få dirka'n opp på en måte da..Riv det i filler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 12, 2007 låse pinnen va der,men forsvanns etterhvert:P kansje jeg blir å ødelegge d,siden jeg har dørtrekke som ligger å venter;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 12, 2007 låse pinnen va der,men forsvanns etterhvert:P kansje jeg blir å ødelegge d,siden jeg har dørtrekke som ligger å venter;) Så det er ikke dørtrekker fra S2 som sitter på ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 12, 2007 nei... har ikke fått inn de enna siden jeg ikke har hatt orsk til å byg¨get om til elektriske vinduer;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 12, 2007 Da er det jo ikke nøye Riv det i filler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 12, 2007 ja,men d e jo litt surt sia i ikkje får gjort d før på 3 veke da:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 13, 2007 Sentrallås Uansett, ta med deg en stiv ståltråd med en J-bøy på i enden, så dytter du den ned mellom gummilist og vinduet (utsiden), så smører du deg med tålmodighet, så "bare" tar du ståltråden ned ved låsen (litt mot speilet) og prøver å hekte deg fast i låsen der nede også drar du den litt opp eller til det butter imot. Får du ikke til etter noen timer så kan du rive i filler dørtrekket ditt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 13, 2007 hehe... ska gi det et forsøk:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 13, 2007 Kenneth Nilsen: Hadde nok ikke hjulpet med sentrallås heller her gitt... går det ikke an å få bøyd ut dørtrekket nok til å få dratt den opp igjen da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 13, 2007 den sitter for godt på.. selv om det ikke er skrudd fast enna... får ikke lettet på det,eller bøyd det nokk til at vi greier å få opp låsen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 13, 2007 Om alle skruene på trekket er skrudd ut, så er det vel mulig å skyve trekket rett opp uansett om døra er lukket eller ikke. Men jeg har gjort dette selv et par ganger.....men nå ser jeg du vil ha tråden slettet, så da har du kanskje løst problemet? Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 13, 2007 Skulle tro det skulle gå bra å få det opp når det ikke er skrudd fast ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 14, 2007 Jeg og min søster kan sterkt bekrefte at å dra av trekket me døra lukket er umulig! Vi tok rett og slett 3 skiftenøkler og stakk inni dørtrekket (vinduet var sveivet helt ned). Da fikk vi bøyd bort trekket såpass at vi kunne vri om nøkkelen og døra gikk opp.. Når vi først hadde funnet en teknikk gjorde vi det på 10min. Takk til Even om tips om å bøye bort dørtrekket:D Dørtrekket er fortsatt fult brukelig og det eneste man ser på det er at skinnet har vært litt bøyd. Takker for alle tips! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 14, 2007 Du får vel ikke skrudd opp alle skruene med døra igjen? Sitter jo en stjerneskrue helt på enden av døra+3x4mm umbraco og den inni håndtaket:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 14, 2007 sant. men skruene var ikke satt i;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...