#1 Skrevet Mars 12, 2007 Hei. Jeg har planer om å kjøpe meg et større bilbatteri iogmed at jeg ha oppgradert stereoen en smule, men er litt usikker på høyden batteriet kan ha uten at det kortslutter i panseret... Noen som har peiling? Ser at det som står i er ca 19,5cm med polene, menst det jeg lurer på er 22,8cm med polene... mvh Geir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 12, 2007 Bare og legge en plankebit som bygger 3.3cm over batteripolene på ditt gamle batteri for og se om du får igjen panseret det.. Regner med at det skal gå bra jeg da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 12, 2007 Hehe, ja kanskje det er løsningen :-) Men jeg får jo ikke se om klaringen er stor eller liten da... det kan jo bli overslag når d blir vått og sånt da... Men jeg kan vel altids prøve :-) Batteriet jeg lurer på er et Kinetik HC2000, noen som har erfaringer med det? mvh Geir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 12, 2007 Jeg hadde et batteri som var 33.07L x 16.81B x 17,60 H, Vet ikke om polene på 2,50 cm er medregnet i det målet der desverre men batterikoblingen min ligger mot panseret heletiden så jeg tror du skell slite med å få plass... http://www.ody.no/atv.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 12, 2007 Hmm, det hørest ikke bra ut :-( Og dette var på en a4 b5? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 12, 2007 Ja, 96' A4... Flere bilder her: http://smg.photobucket.com/albums/v233/auditq/Hertz%20A4/?start=0 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 4, 2007 Slik, da har jeg endelig fått meg nytt batteri. Jeg valgte samme som på bildet lenger oppe, altså oddyssey pc1700. Men jeg merker fortsatt at alt dimmer noe voldsomt når jeg skruer litt opp... Er det kondensator neste da eller er det noen som har et annet forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 5, 2007 Hmmm... Jeg hadde aldri noe problem med strømmen. Større dynamo er fint, og kondensatorer er også fint ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 5, 2007 tipper at en kondensator er det du trenger ja.. da tar du unna toppene på basslagene så du holder spenninga mer jevn.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 5, 2007 For the record; HC2000 passer ikke rett inn i en A4 B5 . Midlertidig installasjon (som har vært midlertidig i ca 1 år..) med batteriet snudd feil vei. Festeplata i under batteriet måtte ut for å få satt det litt på skrå og batteriet ligger faktisk bare å slapper av der. Anbefalles ikke og kan nok bli kjedelig ved en eventuell kollisjon . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 5, 2007 Hehe, jammen det passet jo som bare det ;P Større dynamo ja.. ser at her ligger ett par 120A dynamoer, noen som vet om desse passer rett på? Vurderer også å oppgradere jordingskabelen fra batteri til chassi... Noen som vet hva kvadrat den er på orginalt? Hvor stor bør en eventuel kondensator være? mvh Geir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 5, 2007 Syns å huske at org. gnd kabelen er 16 kvadrat? Jeg skaffet meg ivertfall en 120A dynamo til min A4 så jeg vet det finnes som passer rett inn... tror du hadde kommer langt med en 120A dynamo å kondensator Størrelsen på kondensatoren regner du ut etter forsterkerne dine... 1 ferad pr. 1000w ca. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 12, 2007 Når en oppgraderer med nytt og bedre batteri så bytter de fleste av våres kunder jordingskabelen i samme slengen. Det er jo ikke noen kunst å få det til og det koster så lite. Original jording er ikke alltid den beste, hverken plasseringsmessigt eller den plassen det ledes best. Mvh Pål 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 12, 2007 Når en oppgraderer med nytt og bedre batteri så bytter de fleste av våres kunder jordingskabelen i samme slengen. Det er jo ikke noen kunst å få det til og det koster så lite. Original jording er ikke alltid den beste, hverken plasseringsmessigt eller den plassen det ledes best. Mvh Pål Jeg skal selv bytte ut den org jordingen med 21kvadrat stereokabel etter anbefalinger av andre,men hvor finner jeg det beste jordingspunktet i motorrommet/nærmest mulig batteriet? Og er det dumt og bruke tykkere jordingskabel enn det som kommer inn på pluss polen i fra dynamo? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 12, 2007 Neida, bare sleng inn en tykk og fin jord. Originalt jordingspunkt er helt greit om du pusser det ned litt. Jeg la 50mm2 fra batteri til gods, har ikke fått byttet fra dynamo batteri enda, men blir vel i løpet av våren / sommeren i år håper jeg . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 12, 2007 Neida, bare sleng inn en tykk og fin jord. Originalt jordingspunkt er helt greit om du pusser det ned litt. Jeg la 50mm2 fra batteri til gods, har ikke fått byttet fra dynamo batteri enda, men blir vel i løpet av våren / sommeren i år håper jeg . Ok,da legger jeg opp en ny jord i morgen,blir 30kvadrat. Bytter sikkert i fra dynamo -> batteri litt senere i sommer også da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...