Hovedtreff på ACR - ville du møtt opp?

Ville du kommet dersom hovedtreffet var på ACR? (Mo i Rana)  

148 stemmer

  1. 1. Ville du kommet dersom hovedtreffet var på ACR? (Mo i Rana)

    • Ja dersom dette er eneste hovedtreff
      23
    • Nei, kommer kun dersom det er på Våler
      37
    • Jeg kommer uansett
      62
    • Usikker
      26


Anbefalte innlegg

Når reisetiden er nesten den samme som til syd-Tyskland så kunne klubben nesten ha vurdert å ha treff på Nurburgring også ;).

 

Nå er det ikkje ALLE som bor i Oslo heller da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I mine øyne så er det ikke et motargument, men heller en observasjon og illustrasjon for avstanden. Når reisetiden er nesten den samme som til syd-Tyskland så kunne klubben nesten ha vurdert å ha treff på Nurburgring også ;).

 

Nå vet jeg ikke hvor du bor siden du ikke har oppgitt bosted i profilen din (hint hint EDIT: Ser du har lagt det inn nå..), men kanskje du er en av de ildsjelene som kan ta i et tak for at dette skal bli realitet i 2008?

 

Vi trenger vel ikke å kutte ut hovedtreff på Våler det året en har ACR treff heller. ACR treffet kan være i tillegg til de andre treffene, evt en erstatning for Rudskogen (og da muligens arrangeres omtrent samtidig som Rudskogen pleier å være?).

 

Som du ser, ca 25% vil ikke delta på ACR om det er et tilsvarende tilbud

på Våler, og det som er det største motargumentet for ACR er antall

deltakende medlemmer. Dersom det blir for få vil kostnadene bli for høye

til at det lar seg gjennomføre.

 

Om det derimot deltar ca like mange som på Våler vil regnestykket' sannsyneligvis være pro ACR pga lav baneleie osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I mine øyne så er det ikke et motargument, men heller en observasjon og illustrasjon for avstanden. Når reisetiden er nesten den samme som til syd-Tyskland så kunne klubben nesten ha vurdert å ha treff på Nurburgring også ;).

 

Om vi får Nurburgring for 30.000 en hel helg skal jeg jobbe ett år for deg på gata i Oslo. Du skal få hele inntekten også ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det ikkje ALLE som bor i Oslo heller da...

 

Nei, vi har også store medlemsmasser i Kristiansand, Stavanger, Bergen og alle områdene i mellom ;) For dem er ACR desverre enda lenger unna. Oslo blir i denne sammenhengen nevnt som et eksempel for Sør- og Østlandet, ikke fordi noen tror alle bor i Oslo ;) Selv om folk flest faktisk gjør det ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og ha et hovedtreff blir jo litt også å "piske" dere søringer nordover, men jeg tror ikke dere har vondt av det :) Tror muligens dere vil se frem til neste gang faktisk :)

 

Footnote: Æ burde kanskje bli politiker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autotransport skaffer billig transport sørover. Anntageligvis vil det faktisk koste mindre å ta Autotransport nedover enn hva det vil gjøre i bensin

dersom man kjører en "blodtrimma" bil.

 

Grunnen er at Autotransport leverer flust med nybiler til forhandlere i Nord,

og kjører dermed med privatsolgte biler sørover - ergo det går nesten

bare tomme vogner.

 

Joda, "Billig og billig" :D Man får det kanskje ned til en pris et sted rundt 4000,- tenker jeg.

 

Så et mål for arrangementskommitèen til et potensiellt ACR treff bør være å få "tallfestet" en avtale om pris på en slik transport. Er kontaktpersoner og prisavtale klart på forhånd vil det være svært greit å forholde seg til.

 

Gjerne pakker på begge veier som kan være interessant for enkelte, spesielt de med dedikerte banebiler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, "Billig og billig" :D Man får det kanskje ned til en pris et sted rundt 4000,- tenker jeg.

 

Så et mål for arrangementskommitèen til et potensiellt ACR treff bør være å få "tallfestet" en avtale om pris på en slik transport. Er kontaktpersoner og prisavtale klart på forhånd vil det være svært greit å forholde seg til.

 

Gjerne pakker på begge veier som kan være interessant for enkelte, spesielt de med dedikerte banebiler.

 

Står tidligere i tråden.

 

Betalte 1300 kr for min S4 når jeg solgte den til Lillehammer. Dette var til Oslo

med tog, deretter med bil til Lillehammer. Men det var bransjepris da.

 

Men 1500 kr til Oslo er fullt innenfor rekkevidde fra Mo i Rana.

Men Oslo-Mo i Rana må man nok regne med ca 4-5000 kr pga høy konkurranse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har "luftet" disse planene for enkelte av mine kontaker i lokallagene i nord en stund nå, og det er ikke UMULIG at det kan gjennomføres et treff på ACR f.eks i 2008. Personlig syntes jeg dette hadde vært et løft for klubben.

 

"Problemet" er all jobben rundt et slikt treff. Det er fysisk umulig for oss i hovedstyret her nede på østlandet å detaljplanlegge og gjennomføre et slikt treff, så vi er avhengige av dyktige og ivrige folk med initiativ og litt kjennskap til ACR. De som har vært med på å arrangere tilsvarende treff tidligere vet hvor stor jobb som faktisk ligger bak noe slikt, men det er langt fra umulig.

 

At vi får like mange deltakere på et treff på ACR som på hovedtreff på Våler tror jeg (dessverre) ikke vil være realitet på en god del år enda iallefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som du ser, ca 25% vil ikke delta på ACR om det er et tilsvarende tilbud

på Våler, og det som er det største motargumentet for ACR er antall

deltakende medlemmer. Dersom det blir for få vil kostnadene bli for høye

til at det lar seg gjennomføre.

 

Om det derimot deltar ca like mange som på Våler vil regnestykket' sannsyneligvis være pro ACR pga lav baneleie osv.

 

Det statistiske grunnlaget her er nok litt tynt for å konkludere noe og at vi skal kutte ut både Våler og Rudskogen det året vi har ACR er nok lite realistisk.

Et av de hovedstyrearrangerte treffene på østlandet vil nok uansett bestå om det skal være ACR treff et år (dette er min oppfatning/mening, vi har ikke diskutert dette i styret). Ser ikke at det trenger å være et hinder for å gjennomføre ACR treff heller.

I tillegg til utredning/planlegging så kan en også bruke 2007 til å markedsføre/bevisstgjøre medlemmene rundt et 2008 treff på ACR for å sikre bra nok deltakelse. Det vil nok aldri bli like mange som på Våler, men det må det heller ikke være for å gjennomføre et treff.

 

Om vi får Nurburgring for 30.000 en hel helg skal jeg jobbe ett år for deg på gata i Oslo. Du skal få hele inntekten også ;)

 

: smil : Vil nok koste litt i overkant der nede ja. ACR vil koste mye mer enn 30k det også (uten at det er noe problem).

 

 

Og ha et hovedtreff blir jo litt også å "piske" dere søringer nordover, men jeg tror ikke dere har vondt av det :) Tror muligens dere vil se frem til neste gang faktisk :)

 

:) Jada, jeg har lyst til å dra på treff på ACR en gang og vil gjerne at det skal være et VACN treff når jeg først skal dit. Det vil nok ikke vil bli noe jeg vil gjøre årlig eller annen hvert år, men en gang inne i mellom med noen års mellomrom kan jeg se for meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det hadde vært treff på ACR så ser jeg ingen betenkeligheter med å kjøre fra Bergen. Skulle vel bli borti en 110-120 mil en vei.

Østlendingene er nok litt bortskjemt med at tingene skjer i nabolaget hele tiden.

Kjører selv 65-70 mil en vei for å komme til Rudskogen, og det er noe jeg gjør med glede gang etter gang.

ACR here we come!!! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tillegg til utredning/planlegging så kan en også bruke 2007 til å markedsføre/bevisstgjøre medlemmene rundt et 2008 treff på ACR for å sikre bra nok deltakelse.

 

Får vi ett år på oss, så dukker nok mange fra Sør/Østlandet opp på ACR.

*Glede seg*

: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var ikke så dumt !

 

Kanskje en forhåndsavtale med f.eks Autotransport e.l. kunne avtales i klubbregi som et tilbud til folk som ønsker det ? Så vet man iallefall kostnadsrammene om det skulle skje noe ? Ville sikkert hjelpe litt på usikkerheten rundt dette. :)

 

 

Men jeg hadde dratt oppover til ACR uansett (seff med forbehold om anledning som til alle VACN treff). For meg er det like krønglete å måtte kjøre hvor som helst da jeg bor langt fra alt

 

 

EDIT : Hvilken av disse stedene ligger ACR nermest? Rørvik? Brønnøysund? Sandnessjøen? Nesna? Ørnes? Som dere sikkert forstår har jeg lyst på ny Hurtigrute tur til treff igjen! Fungerte utmerket da vi dro til VACN Bergen 2006. Er jo også en fin mulighet for folka langs kysten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var noen som synes det var for langt å kjøre til Funäsdalen også så da tror jeg nok Mo i Rana blir alt for langt.

Jeg for min del har vært å kjørt på ACR og det er en kjempeflott bane så dit vil jeg flere ganger men som nevnt av Kjetil må nok Lokalagsfolk stå for det meste av organiseringen da vi (her nede) ikke har nok kjennskap/kontakter der oppe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For oss i sogn er det vertfall 3 timer kortere til ACR enn til funåsdalen.

Fordi sognefjellet er stengt om vinteren... : bh :

Så funåsdalen er nesten umulig for oss. 13-14timer på vinterføre er slitsomt.

10timer på sommerføre er langt betre...

Har kjempelyst til ACR.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var ikke så dumt !

 

 

 

 

Men jeg hadde dratt oppover til ACR uansett (seff med forbehold om anledning som til alle VACN treff). For meg er det like krønglete å måtte kjøre hvor som helst da jeg bor langt fra alt

 

 

EDIT : Hvilken av disse stedene ligger ACR nermest? Rørvik? Brønnøysund? Sandnessjøen? Nesna? Ørnes? Som dere sikkert forstår har jeg lyst på ny Hurtigrute tur til treff igjen! Fungerte utmerket da vi dro til VACN Bergen 2006. Er jo også en fin mulighet for folka langs kysten.

 

Nesna er et kjempebra utgangspunkt. Ca 1 time kjøring til banen, kanskje

40 minutter til Mo i Rana.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nesna er et kjempebra utgangspunkt. Ca 1 time kjøring til banen, kanskje

40 minutter til Mo i Rana.

 

Da blir Nesna lagret i bakhuet. Håper dere får til å arrangere noe der oppe nå da =) Hadde vært knall!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om vi får Nurburgring for 30.000 en hel helg skal jeg jobbe ett år for deg på gata i Oslo. Du skal få hele inntekten også ;)

 

 

Bruker vi dette som en grunn til at vi vil ha billig baneleie på Ringen så kanskje vi får en knallrabatt :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I fjor så kjørte jeg fra Indre Troms til Ruudskogen. Ned Sverige og opp Norge. Var innom Stockholm en tur og, så da ble det 4500 kilometer. Ja vi var 2 sjåfører, men vi var og 4 stk i min A4 Avant. Når enkelte her klager over 80-90 mils kjøring da må jeg flire litt. Er mann på tur så ER man på tur. Koster gjør det uansett og et par dager fri fra jobb må man ha uannsett.

 

Har forståelse for at det ikke er like enkelt for alle, men om været er godt kan jeg love at de som tar turen ikke blir å angre!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg stemme rfor å forsøke å arrangere treff der i 2008, hadde væært utrolig morro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig hvordan noen ser på litt avstand som et problem. For min egen del så ser jeg på x antall mil i bil sammen med en gjeng "bilfreaker" som et pluss og ikke et ork : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

No har eg ikkje deltatt på noko treff enda sidan eg kjøpte VAG-bil for 1/2 år siden, men eg kjører gjerne til ACR! :)

 

Sidan dette er ein landsdekkande klubb, burde det koste det sammen å delta på treff/ banekjøring uansett kvar i landet man bor! Da burde reiseutgiftene også blitt delt mellom deltakande medlemmer.

 

Aukar man inngangspengane med 1-200kr, for så å sponse dei som har lengst reise med f.eks 1-1,50kr/km så har man i hvertfall til bensinen. Dette er en vanlig måte i andre samankomstar og foreninger veit eg. Er nok ein del arbeid å organiser, men når andre får det så burde vi og?

 

Da blir det sjølvsagt billigast for alle å samlast på østlandet ein plass sidan så mange har "rotta seg sammen" der nede :P .

Dette hadde blitt eit "plaster på såret" for dei som har 50-250 mil å kjøre for å delta på eit treff i ein landsdekkande klubb.

 

KS, (65mil til Oslo, 93mil til Mo i Rana)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bemerkelsesverdig det at medlemmer fra vestlandet som har større distanse

enn gjennomsnittet stort sett er utelukkende positive, mens dem i fra

østlandet er mere negative.

 

Har respekt for at noen ikke har tid og mulighet, men dem som rett og slett

ikke gidder ... ja, trenger vel ikke gå i detalj :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bemerkelsesverdig det at medlemmer fra vestlandet som har større distanse

enn gjennomsnittet stort sett er utelukkende positive, mens dem i fra

østlandet er mere negative.

 

Synes ikke det er så rart. De som bor på østlandet er vel vant til kort reiseavstand for å nå det meste og synes 100mil er en høy terskel for å dra på ACR treff. De som bor langt nord og andre steder ute i 'distriktene' er vant til at en i mange tilfeller må kjøre noen titalls mil for å komme seg dit en skal og da er ikke forskjellen så stor.

 

Dere må gjerne fortsette å diskutere dette, men ser ikke helt hva som er produktivt med å diskutere avstanden og at noen er late og ikke gidder å dra så langt osv.

Er det ikke bedre heller diskutere videre om hva som må til for få til ett ACR treff og hvordan gjøre det best mulig slik at folk langveis fra synes det er attraktivt nok til å ta turen til ACR?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt sant Bjørn :) Bare litt morro å rub it in vet du.

 

Men jeg vet ikke helt hva mere vi medlemmer kan gjøre uten en direkte

oppfordring fra de rette folkene. Styret må jo nesten komme på banen å

sette opp to budskjett, ett for Våler, ett for ACR. Med komplette faktiske

opplysninger, det er viktig!

 

Avstemingen er ikke så tung, men det gir en pekepinn på at ca 60% vil møte

på et hovedtreff på ACR, mens bortimot 20% sier dem er usikkre - og dem

er det nesten styre sin jobb å gjøre sikkre ved å lage et knall arrangement

og markedsføre treffet/acr/nord-norge/mo i rana/transport etc i Treffpunkt!

 

Føler meg rimelig sikker på om 75% av deltakerene kommer til ACR blir

det totale regnestykket bedre i Nord.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det hadde vært bra om dette hadde blitt lagt til en ferietid, slik at det var mulighet for at det kunne bli en fin-fin bilferietur utav dette.. Stiller definitivt om det blir i 2008, da ferien er planlagt for i år..

Litt rart å se at det ikke er større interesse av å reise nordover på bilferie, men det er nå engang slik at nordmenn har bedre "lokalkunnskaper" i utlandet, enn i sitt eget land.

 

2-300 mil bilferie er jo bare kos det, når skal man ellers få bruk for dvd og gps utstyret i bilen..på tur til jobb??? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.