Hovedtreff på ACR - ville du møtt opp?

Ville du kommet dersom hovedtreffet var på ACR? (Mo i Rana)  

148 stemmer

1. 1. Ville du kommet dersom hovedtreffet var på ACR? (Mo i Rana)

• Ja dersom dette er eneste hovedtreff
      23
    • Nei, kommer kun dersom det er på Våler
      37
    • Jeg kommer uansett
      62
    • Usikker
      26

Anbefalte innlegg

Kommer gjerne til ACR jeg. Var der på sommertreff i fjor og det ga mersmak.

Til dere som mener at det like gjerne kunne ha vert arrangert treff i tyskland. Det er kansje ikke så mye lengre for dere, men husk at det blir faktisk 230-240 mil fra acr....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi i Bodø har allerede ordnet oss med stand på ACR- Sommertreff, og vi kommer nok ganske garantert hvis det blir hovedtreff der.

Det hadde jo vært veldig bra for oss som bor oppe i nord å få mulighet til å være med på treff uten å måtte kjøre 100 mil hvert år.. '

Kristian Skeide: Så det du mener er at vi som bor her i nord som for engangs skyld for kort vei å kjøre skal betale bensinen for dere som bor langt unna?

Hva med når vi skal på treff der nede? Har du lysst til å betale vår bensin da?

Hvis du betaler bensin og hotellopphold for meg så kommer jeg på hvilket som helst treff ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det støy krav på ACR?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere må gjerne fortsette å diskutere dette, men ser ikke helt hva som er produktivt med å diskutere avstanden og at noen er late og ikke gidder å dra så langt osv.

Er det ikke bedre heller diskutere videre om hva som må til for få til ett ACR treff og hvordan gjøre det best mulig slik at folk langveis fra synes det er attraktivt nok til å ta turen til ACR?

Ang. attraktivt nok så taler banen for seg selv når man prøver den. Avstanden er det lite å gjøre med, den får man ta som en fri bonus :)

Tar man treffet i pinsen som vanlig så er det jo fri på mandag og man slipper å ta fri en ekstra dag.

Det folk må spørre seg om er: hva har jeg egentlig å gjøre som er så morsomt at det er bedre enn å kjøre bil en hel helg inkl kjøring på en kjempebane : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører lett til ACR, distanse har ingenting å si så lenge jeg får kjøre på bane :D

Men siden vi er blitt en så stor klubb så kunne vi hatt våler,acr og rudskogen ;) 3 bane treff er vi vel store nok til å takle på et år?

Lokallaget burde no klare å få igang et treff på ACR siden de har så lyst på besøk :) går det til Helvete så får heller klubben spytte inn noen kroner..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klart jeg ville møtt opp:)

Syns kansje det er på tide at det er på tide at vacn arrangerer et treff oppe i nord. Regner med at det begynner og bli en god del medlemmer som bor i nord, så et treff på acr er jeg sikker på hadde vært en sukkse!

Burde jo ikke være en brems for folk sør fra at det er noen mil ekstra og kjøre, må jo være flott å få opplevd noe nytt i stede for å dra til våler vært år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det støy krav på ACR?

Med tanke på at det 1: ligger midt i skauen, og 2: det arrangeres et stort biltreff der 2 ganger i året, pluss masse andre treff, så tviler jeg på at støy skal være noe problem.

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men jeg vet ikke helt hva mere vi medlemmer kan gjøre uten en direkte

oppfordring fra de rette folkene. Styret må jo nesten komme på banen å

sette opp to budskjett, ett for Våler, ett for ACR. Med komplette faktiske

opplysninger, det er viktig!

Du kan f.eks kontakte lokallagsleder i ditt lokallag,få han til å kontakte noen andre lokallag i "området" og foreslå at dere går samme om å arrangere ett treff der f.eks

Sjekk opp priser på alt man trenger iforhold til baneleie,evt instruktører,ambulanse og flaggvakter (generellt alt som trengs for å arrangere ett treff)

Sette opp ett forslag til budsjett (om ønskelig kan sikkert lokallagskontakten i styreet bistå med info) også sender dere inn søknad om støtte.

Går man sammen noen lokallag der oppe så bør dere klare å stille nok mannskap til å "arrangere" treff.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager Rudi, jeg skjønner at du ikke skjønner meg, men det orker jeg rett og slett ikke. Litt av treffet er å ha mye folk om det skal bli morro. Se på andre sine biler og prosjekter osv. Om det er bare banekjøring jeg vil ha kan jeg få det på andre måter.

Så; det gidder jeg rett og slett ikke. Man kan ikke jobbe med noe man ikke

tror på selv, og ACR som hovedtreff tror jeg på - som sekundærtreff tror

jeg absolutt ikke. Og det skjønner jeg også. Om det var to treff på ACR pr

år i regi av VACN med høyt antall deltakere, så ville jeg neppe brydd meg om

å dra til Våler på et tredje treff.

Så man må tvinge folk litt, derfor som hovedtreff ...

Det blir litt som å tvinge ungene til å spise sunt. Dem syntes kanskje ikke

noe om det først, men dem blir glad for at dem har gjort det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men jeg vet ikke helt hva mere vi medlemmer kan gjøre uten en direkte oppfordring fra de rette folkene. Styret må jo nesten komme på banen å sette opp to budskjett, ett for Våler, ett for ACR. Med komplette faktiske

opplysninger, det er viktig!

Budsjettet for 2008 blir ikke bestemt før neste år av det nye styret som velges om en mnd, men det er egentlig ikke så viktig i dette stadiet. Hvis du vil ha et budsjett å se på i en planleggingsfase så foreslår jeg at en tar en titt på siste Rudskogen budsjett (eller legger seg på en mellomting mellom Rudskogen og Våler).

Beklager Rudi, jeg skjønner at du ikke skjønner meg, men det orker jeg rett og slett ikke. Litt av treffet er å ha mye folk om det skal bli morro. Se på andre sine biler og prosjekter osv. Om det er bare banekjøring jeg vil ha kan jeg få det på andre måter.

Er ikke 100% med på hva du mener, men hvis et ACR treff skal bli en realitet så må lokallag/lokale medlemmer komme på banen (som Rudi sier). Et ACR treff arrangert av hovedstyret alene tror jeg er lite realistisk.

Om et ACR treff skal være et hovedtreff og dermed erstatte ett av treffene her nede så bør en ACR treffgruppe komme på banen ganske raskt slik at det nye styret til høsten kan beslutte om dette er noe vi går for (hvis jeg husker riktig så er det på senhøsten vi sender søknad om tildeling på Rudskogen og Våler).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir litt som å tvinge ungene til å spise sunt. Dem syntes kanskje ikke

noe om det først, men dem blir glad for at dem har gjort det.

Hadde alle i klubben hatt like lite "ork" så hadde det ikke vært en klubb og ihvertfall ingen treff....det er veldig lett å sitte på ett forum og synse/tro

NOEN må faktisk orke og GIDDE å arrangere treff,gjøre den jobben som må gjøres i forkant og under treffet....det er mer jobb enn du tror.

Alle kan ikke komme til dekket bord på ett treff,noen må faktisk gjøre en innsats for at det skal bli ett treff

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bodø lokallag har flere ganger tenkt på å arrangere et treff på acr. At folk stiller opp er vi ikke i tvil om og et evt samarbeid med andre lokallag styrker muligheten for at vi lykkes.

ACR som hovedtreff ser jeg på som lite sannsynlig,men skjønner egentlig ikke hvorfor det må bli det? Morten Bangås med flere i spissen arrangerer sommertreff 2 ganger i året og hadde vi i vacn lagt til 1-2 treff til iløpet av sommerhalvåret så tror jeg folkemengden hadde fått kjørt fra seg.:)

Raymond: Ta kontakt med oss i lokallaget så kan du dele dine synspunkter med oss. Treff skal vi alltids få til,men det krever ressurser og tid.

Vi i Bodø Lokallag stiller med stand ved begge sommertreff. Interesse og oppmøte har vært bra før.

Rudi Sand

Hadde alle i klubben hatt like lite "ork" så hadde det ikke vært en klubb og ihvertfall ingen treff....det er veldig lett å sitte på ett forum og synse/tro

NOEN må faktisk orke og GIDDE å arrangere treff,gjøre den jobben som må gjøres i forkant og under treffet....det er mer jobb enn du tror.

Alle kan ikke komme til dekket bord på ett treff,noen må faktisk gjøre en innsats for at det skal bli ett treff

Kan ikke si meg mer enig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert en feit bane, kunne godt tenkt meg å kjøre der.

Men, 2 ekstra dager fri, 2 dager ekstra med tilhenger, suppe på kjerra som drar henger .... Totalt sett vil det i hvertfall koste meg like mye som 2 våler treff og da vil jeg heller det. Skal jeg først styre så mye og bruke så mye penger vil jeg heller reise til ringen. Bare for at man bygger dyr bil betyr det ikke at man har råd til å bruke den :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg skal si. Jeg og Jan-Robert snakket litt i dag når vi skrudde Golf hvor sjokkerte vi var over holdningen til enkelte av medlemmer. Okay, det er noen som har gode grunner så man skal ikke dra alle over en kam, men det er vel ikke dem vi er sjokkerte over heller ...

Bjørn-Tore tror man kan lage et lite treff her oppe, kanskje, mulig, hvem vet.

Blir samtidig litt provosert, kanskje vi skal gjøre som Carl I. Hagen en gang sa, gjøre Nord-Norge til et eget land? For et slikt treff vil det bli minimal oppslutning om, bortsett fra dem i nærområdet. Prøvd før, ikke vits å prøvde igjen.

Personlig kan jeg si at jeg hadde syntes det var mye mindre sjarm om det ikke var et hovedtreff. Jeg vil se bilene til Bjørn, Paul og hvem ellers det måtte være. Prate litt "shit", få litt tips. Om jeg -bare- tenker på banekjøring finnes det et hav av andre muligheter.

Det handler om samhold for min del!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til Bjørn:

Jeg tror det er nok av folk som er med å drar lasset, gjerne jeg! Men om ikke hovedstyret legger pondus bak dette ved å gjøre det til et hovedtreff, og ikke minst stille opp selv etc, så har det ingen hensikt.

Om styret hadde gitt 100.000 til Bodø lokallag alene slik at vi kunne dra med

10 biler og puttre rundt på banen ville jeg fremdeles ikke vært fornøyd!

Hva er vitsen da ? Hvor er samholdet ?

Styret må gjerne komme til meg og be meg hente inn tall spesifikt om de

forskjellige utgiftene. Bistår -gjerne-. Men å forvente at jeg kan gjøre dette

selv, tror jeg er en dårlig ide. Hvor mange ting kan ikke jeg som mangler rutine

glemme ? Leie av telt til arrangementer. Leie av ditt og datt, utgifter her og der..

Folk sliter visst med å skjønne at dette skulle være et hovedtreff "on the

road" slik at man får litt solidaritet i distrikene som har irritert seg over

dette i 10 år nå. Og med på kjøpet får man Norges beste bane, vakker

natur etc etc. Og dem som vil kjøre på ringen i stede, syntes det er vanskelig

å sammenligne .. veldig! Vil du på ringen så dra på ringen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil du på ringen så dra på ringen.

Kanskje vi drar dit da :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje vi drar dit da :P

Ja...: rolleyes

Men går jo ann å dra til ARC OG RINGEN...

Har kjempelyst til begge deler...

Litt skeptisk til ringen. Folk dauer jo som fluger der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert en feit bane, kunne godt tenkt meg å kjøre der.

Men, 2 ekstra dager fri, 2 dager ekstra med tilhenger, suppe på kjerra som drar henger .... Totalt sett vil det i hvertfall koste meg like mye som 2 våler treff og da vil jeg heller det. Skal jeg først styre så mye og bruke så mye penger vil jeg heller reise til ringen. Bare for at man bygger dyr bil betyr det ikke at man har råd til å bruke den :P

Hvis du ikke har kjørt der Paul så skjønner jeg tankegangen din. Jeg har kjørt der og bruker gjerne 2 dager ekstra(henger trenger jeg ikke da gatebiler kjøres. Det er halve morroa : smil : , selv om henger er kjekt om noe skulle skje :o ) Tar vi treffet i pinsa blir det kun en dag du må ta fri.

Kjører også heller en gang på ACR enn to ganger på Våler eller Rudskogen.

På ACR er gjennomsnittsfarten 25-30km/t høyere enn på Rudskogen f.eks. og det merkes : rock :

Ringen hadde også vært topp, men det tar tid å lære seg Ringen såpass at man kan satse så mye som man kan på en mindre bane. Men det er sikkert et "rush" å kjøre der så det må prøves. Om ikke i år så kanskje neste år :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bodø lokallag har flere ganger tenkt på å arrangere et treff på acr. At folk stiller opp er vi ikke i tvil om og et evt samarbeid med andre lokallag styrker muligheten for at vi lykkes.

ACR som hovedtreff ser jeg på som lite sannsynlig,men skjønner egentlig ikke hvorfor det må bli det? Morten Bangås med flere i spissen arrangerer sommertreff 2 ganger i året og hadde vi i vacn lagt til 1-2 treff til iløpet av sommerhalvåret så tror jeg folkemengden hadde fått kjørt fra seg.:)

Raymond: Ta kontakt med oss i lokallaget så kan du dele dine synspunkter med oss. Treff skal vi alltids få til,men det krever ressurser og tid.

Vi i Bodø Lokallag stiller med stand ved begge sommertreff. Interesse og oppmøte har vært bra før.

.

Dette er kankskje noe vi kan diskutere på neste møte?

Det hadde jo vært veldig bra om vi hadde fått til et treff der, uansett om det blir hovedtreff eller ikke.

Men ettersom Bodø lokallag strekker seg ganske langt (Bodø, Rognan, Mo i rana..) så vet jeg ikke helt hvilket annet lokallag vi skulle samarbeidet med..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kunne kanskje vært vesterålen og trondheim lokallag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja,selvfølgelig kommer jeg til Acr hvis det skulle bli ett treff der.....

Roger Løfald har helt rett, har du vert 1 gang på ACR så er du hektet. Banen er helt super,du trenger ikke lokke med noe mere for å gjøre det attraktivt!!

Så var det en som lurte på støykrav; Nei,det er ikke noe problem.

Hvis viljen og evnen til å se løsninger, istedet for alle men,hvis og dersom.....Så går det fint å ta en tur fra det sentrale østlandet! Det er jo kjempefine veier fra Oslo-Trondheim. Mens folk fra Finnmark og vestlandet kjøre mye lengre på dårligere veier, uten å klage så mye over hvor langt det er osv.....

Er mann på tur så er mann på tur!! 1 gang i året klarer vel de fleste å kjøre litt lengre en til Våler, i lag med ett gjeng godt over normalt interesserte bilfolk!? Er ikke det en del av sjarmen bak bilfilosofien vår....?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis viljen og evnen til å se løsninger, istedet for alle men,hvis og dersom.....Så går det fint å ta en tur fra det sentrale østlandet!

Og så lett oppsummerte Stian Løvberg noe som burde vært sagt for lenge siden...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja,selvfølgelig kommer jeg til Acr hvis det skulle bli ett treff der.....

Roger Løfald har helt rett, har du vert 1 gang på ACR så er du hektet. Banen er helt super,du trenger ikke lokke med noe mere for å gjøre det attraktivt!!

Så var det en som lurte på støykrav; Nei,det er ikke noe problem.

Hvis viljen og evnen til å se løsninger, istedet for alle men,hvis og dersom.....Så går det fint å ta en tur fra det sentrale østlandet! Det er jo kjempefine veier fra Oslo-Trondheim. Mens folk fra Finnmark og vestlandet kjøre mye lengre på dårligere veier, uten å klage så mye over hvor langt det er osv.....

Er mann på tur så er mann på tur!! 1 gang i året klarer vel de fleste å kjøre litt lengre en til Våler, i lag med ett gjeng godt over normalt interesserte bilfolk!? Er ikke det en del av sjarmen bak bilfilosofien vår....?

Der fikk du sagt det helt riktige ja :)

Men som denne tråden atter engang viser, det er mye mere "legitimt" det er for en Vest og nordlenning å kjøre lengre.

Og Vær så snill å ikke trekke inn det at klubben var der for 8-10 år siden.

da hadde de et dårlig opplegg, og de gikk med dundrende underskudd.

Jeg har selv vært med i klubben i 7-8 år nå å betalt min kontigenten hvert år og det nærmeste Hovedtreffet har vært Våler.

Jeg tror vi er mange her Nord som har opp igjennom årene "sponset" treff.

Så da er det på tide at en gang per ti år klubben kunne legge hovedtreffet litt utfor "kjerne området"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er en oversikt etter 100 stemmer;

41% sier de kommer uansett

15% sier de kommer om det ikke er et alternativt tilbud

22% er usikkre

Ergo - minimum 56% kommer. Maksimum 78%.

Dersom dette er et alternativt treff blir det minimum 41%, maksimum 63%.

Men ta utgangspunkt i hovedtreff (som er mitt eneste alternativ),

og ta med halvparten av de usikkre (regner med mange har ubesvarte spørsmål

som automatisk vil bli besvart ved info om det blir treff).

Ergo vi man forvente 67%, eller 7/10.

Så hvor mange deltakere hadde man sist på Våler ?

Selv om det bare er 1/50 del av medlemsmassen som har "talt",

gir nå dette et bilde i allefall...

Da har hovedstyret noe å jobbe ut i fra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror det er nok av folk som er med å drar lasset, gjerne jeg! Men om ikke hovedstyret legger pondus bak dette ved å gjøre det til et hovedtreff, og ikke minst stille opp selv etc, så har det ingen hensikt.

Styret må gjerne komme til meg og be meg hente inn tall spesifikt om de

forskjellige utgiftene. Bistår -gjerne-. Men å forvente at jeg kan gjøre dette

selv, tror jeg er en dårlig ide. Hvor mange ting kan ikke jeg som mangler rutine

glemme ? Leie av telt til arrangementer. Leie av ditt og datt, utgifter her og der..

Jeg foreslår at dere som brenner mest for dette lager en ACR treffgruppe som har som oppgave å finne ut hva som må til for å kunne arrangere ett hovedtreff på ACR. Hovedstyret kan selvfølgelig være behjelpelig i denne prosessen (f.eks som å komme med erfaringtall, tips om hva som trengs osv), men som jeg har skrevet tidligere så må noen lokale/lokallag komme på banen her.

Resultatet av dette arbeidet kan så presenteres og behandles i et styremøte senere i år hvor det blir bestemt om dette er noe vi går for i 2008 eller ikke.

Opprett gjerne en egen tråd for etablering en slik treffgruppe. Mitt forslag er at gruppa ihvertfall bør bestå av personer fra de nærmeste lokallagene og gjerne også noen som bor i nærheten av ACR som har muligheten til å besøke/sjekke ut lokal steder hvis det skulle være behov for det.

Da har hovedstyret noe å jobbe ut i fra.

Nei, da har dere noe å jobbe ut i fra ;) .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.