Hovedtreff på ACR - ville du møtt opp?

Ville du kommet dersom hovedtreffet var på ACR? (Mo i Rana)  

148 stemmer

1. 1. Ville du kommet dersom hovedtreffet var på ACR? (Mo i Rana)

• Ja dersom dette er eneste hovedtreff
      23
    • Nei, kommer kun dersom det er på Våler
      37
    • Jeg kommer uansett
      62
    • Usikker
      26

Anbefalte innlegg

Så vi må jobbe for å "overbevise" dere om dette ?

Dette burde strengt tatt være en ide dere selv kom på, og deretter annmodet

oss i "nærområdet" til å være behjelpelige med research slik at dere kan se

om det er økonomisk forsvalig å vise litt solidaritet med andre regioner

enn Østlandet ?

Nå føles det mere som om dere vil ha oss til å ha en valgkampanje for at

dette skal bli mulig ? Dette burde dere ville selv, og visst ikke dere kan

se minoritetene i medlemsmassen blir litt oppgitte over holdningen som

vises mot dette, da er dere trangsynte mener nå jeg.

Jeg personlig "bryr" meg ikke om å kjøre til Oslo for hovedtreff, jeg kjører

100.000 - 150.000 km i året uansett, så en svipptur til Oslo betyr ingenting.

Derimot ville jeg satt pris på det om hovedstyret så at det kanskje innimellom

var på sin plass å innkludere hele Norge i klubben.

Så enkelt er det for meg ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

enn Østlandet ?

Enig med deg.

Er f.eks Østfold og Mjøsa Lokallag med på styringen av Rudskogen/våler treffene?

Dette bør klubben/styret priorieter synest jeg.

Hilsen en sørpå :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det er så mange som vil ha treff på ACR, hvorfor ikke bare hive seg rundt å få til noe som ingen kan motstå å komme på??

kommer ingen vei med å sitte her å klage over styret som sitter stort sett i oslo området for å få de til å reise opp dit å se på forholda å ka som trengs for å få til et bra treff der..

MANGE som har nevnt ACR no i det siste så hiv dere rundt å få til et knall bra treff!! jeg stiller :) mange som liker seg på bane i dinna klubben så folk vil nok dukke opp for å prøve dinna bana der som alle skryte av!

Klubben/styret støtter sikkert fullt opp!

begynner å bli mer syting enn tiltak spør dere meg.. klubb er en klubb der alle stiller opp på lik linje. De som brenner for noe, sett igang å gjør noe med saken så blir det sikkert realisert! Bedre å prøve å feile eller bevise alle at det blir suksess..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

enn Østlandet ?

Det som er helt sikkert er at noen må gjøre en jobb.

Hvis klubben skal arrangere treff på ett 'nytt' sted så er det naturlig at det blir utredet før vi bestemmer oss for at vi faktisk skal gjennomføre det (kall det gjerne valgkampanje om du vil). På Våler og Rudskogen er det veldig greit og enkelt å bestemme i og med at vi har gjort det før og har masse erfaring med disse stedene - vi vet hva vi går til og hva det innebærer. På et nytt sted så vet vi ikke det og da må det undersøkes først.

Ett eksempel:

Hvis det hadde blitt bygd en ny bane i Bergentraktene, er det da urimelig at det er Bergen lokallag som tar en tur dit og utreder hva som må til for at klubben skal kunne ha treff der?

I mine øyne er det ganske naturlig at klubben i stor grad bruker lokale ressurser til dette.

Hvis det da etter en slik utredning blir bestemt at dette er noe vi går for og velger å ha som hovedtreff så vil helt sikkert styret være med aktivt videre i gjennomføringen (antakelse fra min side, vi har ikke hatt dette oppe som sak i styret). Jeg mener ikke at de lokale skal ta ansvar for og gjøre alt hvis du trodde det.

For gjennomføring av vintertreffet i Funesdalen så brukte vi også folk i klubben utenfor styret som hadde lokale kontakter der oppe.

Er f.eks Østfold og Mjøsa Lokallag med på styringen av Rudskogen/våler treffene?

Lokallagene i nærheten har bidratt noe på selve treffene ja.

Disse treffene har vel eksistert i klubben siden 'tidenes morgen' før det omtrent fantes noen lokallag så det blir ikke helt sammenlignbart heller (jeg kjenner ikke historien rundt dette i detalj siden jeg ikke har vært i klubben så lenge..).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med Bjørn her. Skal dette forekomme må det lokale krefter til.. Det må da være noen der oppe i nord som vet hvem som skal kontaktes angående dette..? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tlf: 75 13 45 00

Fax: 75 13 45 01

Adresse : Postboks: 398

8601 Mo i Rana

Epost: acr@monet.no

WEB: http://www.acr.no

Værsegod. Så er det bare å kontakte i vei. Ikke vanskelig i det heletatt.

Om ønskelig kan jeg godt ringe på vegne av VACN å rette en forespørsel vedrørende mulighetene til ett vanlig hælga treff der. Om jeg skal ringe vil jeg ha "ok" fra noen av folka i hovedstyret.

Og på hjemme siden til ACR står følgende vedrørende transport.

"Transport av løps- og testkjøretøy kan vi foreta i et unikt samarbeide med NSB-gods.

Også førere, team, leietakere og publikum har gode rabattmuligheter på persontransport."

Så vi får sikkert enkelt fixa noe for folk sørpå. Som ikke nødvendigvis koster skjorta

acr.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på ACR 2. ganger i 2006.. Den 1, med ikke Audi, men 2. gangen med Audien min... Er en grunn til at jeg skal tilbake i år også...

De to gangene var i regi av Sommertreff.no..!

OM klubben arangerer treff på den banen, kommer jeg til å stå i køen for å komme inn.. Er faktisk Nord Europas råeste bane-anlegg..

Endre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo selfølgeli stiller vi opp hvis det blir treff. Kongebane!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan godt høre med sommertreffgutta hva som må til for å arrangere treff der siden ingen andre (bortsett fra helge.. takk) gidder å ta initiativ her.

De har god erfaring med det ettersom de har arrangert endel treff der nå..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En i styret har sendt meg en generell mail på en utredning tidligere.

Men jeg vet ikke hvor jeg skal begynne en gang.

Sender noen meg en mail privat om hvilke spørsmål -konkret- som må

besvares skal jeg ta meg av dette uten problemer, faktisk med glede :)

Stiller selvfølgelig også opp dersom det blir arrangert noe der ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En i styret har sendt meg en generell mail på en utredning tidligere.

Men jeg vet ikke hvor jeg skal begynne en gang.

Sender noen meg en mail privat om hvilke spørsmål -konkret- som må

besvares skal jeg ta meg av dette uten problemer, faktisk med glede :)

Stiller selvfølgelig også opp dersom det blir arrangert noe der ...

Ta kontakt med Tor Ness: 97 09 70 70 da han har vært med å arrangere treff på acr tidligere sammen med blandt annet Bangås.

Synes at det er riktig å bruke tidligere kunnskap når det evt skal arrangeres noe.

Tror du har misforstått litt også Raymond. Er ikke kun hovedtreff som trekker til seg folk og "gromme" biler. Sommertreff inneholder mye gromt fra f.eks Trondheim og lengre sørpå samt "våre" egne her i nord. Har vært en rekke ganger på våler og bilene kommer uansett hovedtreff eller ikke.: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er en oversikt etter 100 stemmer;

41% sier de kommer uansett

15% sier de kommer om det ikke er et alternativt tilbud

22% er usikkre

Ergo - minimum 56% kommer. Maksimum 78%.

Dersom dette er et alternativt treff blir det minimum 41%, maksimum 63%.

Men ta utgangspunkt i hovedtreff (som er mitt eneste alternativ),

og ta med halvparten av de usikkre (regner med mange har ubesvarte spørsmål

som automatisk vil bli besvart ved info om det blir treff).

Ergo vi man forvente 67%, eller 7/10.

Så hvor mange deltakere hadde man sist på Våler ?

Selv om det bare er 1/50 del av medlemsmassen som har "talt",

gir nå dette et bilde i allefall...

Da har hovedstyret noe å jobbe ut i fra.

Utfra det statistiske grunnlaget du har her, så vet du intet mer enn at ca 50 stk. kanskje kommer på et ACR-treff. Du kan ikke gange opp en slik undersøkelse å hevde at prosentene gjelder medlemsmassen. I tillegg er undersøkelsen formulert slik at de som ikke er interessert i å komme til ACR ikke deltar i det hele tatt ,slik at du neglisjerer stemmene du ikke ønsker.

Utover det er jeg helt enig at man burde utrede og evt arrangere et treff på ACR.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta kontakt med Tor Ness: 97 09 70 70 da han har vært med å arrangere treff på acr tidligere sammen med blandt annet Bangås.

Synes at det er riktig å bruke tidligere kunnskap når det evt skal arrangeres noe.

Tror du har misforstått litt også Raymond. Er ikke kun hovedtreff som trekker til seg folk og "gromme" biler. Sommertreff inneholder mye gromt fra f.eks Trondheim og lengre sørpå samt "våre" egne her i nord. Har vært en rekke ganger på våler og bilene kommer uansett hovedtreff eller ikke.: rolleyes

Hm, du vet ikke helt hvem jeg er ? Hjalp Morten med arrangeringen av

første VACN banekjøring på ACR, det som nå heter sommertreff.

Så er ikke helt grønn nei :P

Tror du også har missforstått litt. Det er en grunn til at det ikke er 4

Sommertreff i året, det er ikke økonomisk forsvarlig - 2 holder.

Og Sommertreff er akkurat passe stort om det bare er banekjøringen

man ønsker.

Og om du ønsker å skape et treff hvor 30-60 biler kommer fiser rundt

på banen og ikke særlig mye annet skjer, så greit, lag et treff.

Det er ikke det jeg ønsker, jeg ønsker å delta på Vålertreffet - bare

at det er på ACR.

Det virker som om det er noe her du ikke helt skjønner ... men du er

tydeligvis uenig med meg, og du vil gå din egen vei, så gjør det.

Og Tor Gunnar har vært vanskelig å få tak i på telefon i det siste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva blir det til?

Skal jeg ringe å spørre hva de har som krav/ønsker/ideer for at VACN skal få arrangere ett treff der? Må da være noen som kan si følgende : JA, eller NEI

Jeg har absolutt ingen problem med å skulle ta en slik telefon. Hadde bare syns det var kos jeg.

PM eller ring meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror vi hadde klart å trekke mye folk både fra trondheim og lofoten på et ACR treff, så det hadde nok blitt mer enn nok"gromme" biler.

Om ikke de på sørlandet vil stille på treff her oppe, så er vel det helt opp til dem... Vi kommer garantert til å få det bra uansett.

Helge: Kan du ikke bare ta en telefon til dem og høre hva dem sier og legge ut litt info her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før dere kommer med "krav" om hovedtreffet, hva med å arrangere et lokallags treff. Dersom alle laga i området hadde samarbeida så burde jo det gå fint. Da vil man også se litt hvor mange man kan forvente. Etter et par tre gode lokallags treff så kan man begynne å tenke på en "rotasjon" av hovedtreffet.

Tom Rune

Som vurderer sommertreff ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig med Tom Rune her.

Vi kan ikke "kreve" at hovedtreffet skal være på ACR første året vi arrangerer noe der.

Etter hva jeg forstod så var forrige gang Bodø lokallag arrangerte treff der og det gikk med katastrofalt underskudd for ca 10 år siden.. men er mulig jeg tar feil...

Mye har skjedd her oppe i nord på den tiden, og jeg vil tro at det er mye lettere å få til et bra treff nå enn det var da.

Jeg er gjerne med på å arrangere noe, men da må det være klart med støtte osv fra hovedstyret fra dag en.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, du vet ikke helt hvem jeg er ? Hjalp Morten med arrangeringen av

første VACN banekjøring på ACR, det som nå heter sommertreff.

Så er ikke helt grønn nei :P

Tror du også har missforstått litt. Det er en grunn til at det ikke er 4

Sommertreff i året, det er ikke økonomisk forsvarlig - 2 holder.

Og Sommertreff er akkurat passe stort om det bare er banekjøringen

man ønsker.

Og om du ønsker å skape et treff hvor 30-60 biler kommer fiser rundt

på banen og ikke særlig mye annet skjer, så greit, lag et treff.

at det er på ACR.

Det virker som om det er noe her du ikke helt skjønner ... men du er

tydeligvis uenig med meg, og du vil gå din egen vei, så gjør det.

Og Tor Gunnar har vært vanskelig å få tak i på telefon i det siste.

Er nok langt fra "grønn" her. Jeg er ganske oppegående og skjønner det meste.:) Har nok hørt hvem du er ja og det spiller vel ingen rolle her.

Å flytte hovedtreffet fra våler til acr kan evt taes over tid. Ved å arrangere et treff ser man hvor stor oppslutningen blir og om det er forsvarlig å flytte hovedtreffet i fht økonomi,publikum og hele "pakka".

Er ikke bare å flytte et hovedtreff,men evt ta dette på sikt. Er ikke vanskelig av meg,men tenker fornuftig. Sommertreff var et eks på at folk kommer uavhengig av type treff.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes du er litt selvmotsigende her Raymond

Først så er en svipptur til oslo ingen problem (kan ikke huske å ha sett deg på noen treff på Våler/Rudskogen de siste årene)

også

at det er på ACR.

Konklusjonen min blir da at du vil ha hovedtreff på våler fordi at DU ikke gidder å kjøre til oslo.... mulig jeg tar feil men slik du ordlegger deg er det slik det virker på meg (selv om du "pakker" det inn i masse snakk om å inkludere hele klubben)

Dette er ikke ment som personlig kritikk mot deg,det er bare mine synspunkter og min oppfattelse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg møter gjerne opp på ACR for treff..

Men, om jeg blir med å arrangerer er en annen sak, for skal klubben arrangere et treff som fungerer så kreves det endel, og sist jeg sjekket er det knapt en kjeft her i området som gidder å gjøre annet enn å prate på forumet..

Høres jeg pessimistisk ut? Er vel mer optimist med erfaring...

Hvis vi derimot får samlet 10-20 personer som vil bidra så jeg er helt klart med, et konkret opplegg med et realistisk budsjett osvosv..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er med.. da trenger jeg bare 19 til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kommer selvfølgelig på treff på ACR: rock : finnes ikke bedre bane i norge,da mener jeg også at bilene våres fortjener å bli kjørt på ACR også!!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg slenger meg med uten tvil! Har det kosta meg 1000kr for helgen så har det ikke spilt noen rolle! Er en utrolig opplevelse hver gang!: rolleyes Var på et treff for (tror det er) 4-5 år siden, som ble arangert av Honda Klubben. Var bare rundt 15 biler der men var utrolig morsomt å kjøre på bana selv om det var i en Honda Civic!: smil ::tilber:

Men har et spm rundt det med at det koster litt å leie bana og alt som følger med:

Blir det muligheter for publikum å komme og se på? Kan jo være noen kroner å hente der og da? Vet ikke så mye om å arrangere treff osv men det vil jo garantert komme en del tilskuere som vil se på og det er jo en stor del av treffet og stemningen mener jeg:) Det vil jo mest sannsynlig ikke bli mulig å lage noe så bra som på Våler men et sted må man jo starte: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir alt for langt for min del..

men våler er jeg klar for;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er du vanskelig Rudi. Skriver jo at jeg kjører i allefall 100.000 km i året. En tur til Oslo bryr meg ikke overhodet. var en som var int i golfen min fra oslo, sa om han betalte bensinen kunne jeg kjøre den ned ... også tror du jeg er redd for en tur til våler ? gi deg da...

står faktisk på gardemoen nå på tur til dusseldorf, skal hente en land cruiser der og kjøre den direkte til bodø. er vel ca 250 mil totalt?

anyhow, vært utmeldt siden 2002 også ... meldte meg nettopp inn...

osv osv osv

nok synsing. ja eller nei fra styret nå om de tør. ingen vits å legge masse arberide i dette om styret egentlig er i mot..

Synes du er litt selvmotsigende her Raymond

Først så er en svipptur til oslo ingen problem (kan ikke huske å ha sett deg på noen treff på Våler/Rudskogen de siste årene)

også

Konklusjonen min blir da at du vil ha hovedtreff på våler fordi at DU ikke gidder å kjøre til oslo.... mulig jeg tar feil men slik du ordlegger deg er det slik det virker på meg (selv om du "pakker" det inn i masse snakk om å inkludere hele klubben)

Dette er ikke ment som personlig kritikk mot deg,det er bare mine synspunkter og min oppfattelse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.