Bytte magebelte med 3 punkt bilbelte, er det lov å installere selv?

Anbefalte innlegg

Hei

Vi har jo idag passat stv, som har 2 stk 3 punkt bilbelte (som dere alle vet :) ) Så da lurte jeg på om det er mulig/lovlig (og hvordan man bytter) å bytte til 3 punkt bilbelte på det mage belte?

Er dette lov å gjøre selv og hvordan man da eventuellt gjør det. Guttungen på 7 sitter i midten av bilen og trenger nå 3 punkt bilbelte.

Frode

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Vi har jo idag passat stv, som har 2 stk 3 punkt bilbelte (som dere alle vet :) ) Så da lurte jeg på om det er mulig/lovlig (og hvordan man bytter) å bytte til 3 punkt bilbelte på det mage belte?

Er dette lov å gjøre selv og hvordan man da eventuellt gjør det. Guttungen på 7 sitter i midten av bilen og trenger nå 3 punkt bilbelte.

Frode

Hei,

Ettersom midtre 3.punkt-sele sitter i ryggen, må vel det enkleste være å bytte baksetet, evt. bare bakseteryggen. Da får du også den 3. nakkestøtta. Kan ikke tenke meg det verken er lov eller enkelt å mekke med 3-pkt på egen hånd

mvh

Øystein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Takker for tips, jeg skal se om jeg finner baksete til passat'en med 3 punkt bilbelte på alle sitte plasser bak.

Frode

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ingen som krever papirer på at arbeid er utført på godkjent verksted, annet enn ved 4-hjulskontroller og godkjenning av senkesett.

Får du fatt i seterygg så ser jeg ingen problemer med å montere dette selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo også kjøpe en slik ombygningssele for magebelter.

Er slik at man monterer en sele som er justerbar og ser ut som en Y slik at du da får 2 skulderseler som skal tres inn på magebeltet.

Håper du skjønner hva jeg mener.

Blir laget av Loyds og du får sikkert kjøpt de på en bilrekvesitabutikk/merkeverksted.

Monterte et slikt belte i en bil for en uke siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ingen som krever papirer på at arbeid er utført på godkjent verksted, annet enn ved 4-hjulskontroller og godkjenning av senkesett.

Får du fatt i seterygg så ser jeg ingen problemer med å montere dette selv.

Det var det jeg også mente, å bytte sete- og/eller seterygg er helt ok, men å begynne med ombygging og evt. feste et uoriginalt 3.punkt på egen hånd neppe er særlig lurt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Etter intens leting på nettet etter baksete med 3 stk 3 punkt seler, så fikk kanskje NBS tak i seter etterhvert, visste ikke når.

Har ikke funnet den Y saken som det tidligere ble nevnt i tråden, så hvis noen ser/finner osv ett sete til vår passat, så gi lyd :)

pm eller mob 90930093

Frode

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.