Ur-S4, Bakhjula stikker ikkje like langt ut fra hjulbuen... ?

Anbefalte innlegg

Har fått på nye sommerhjul på bilen, og la merke til at på høgresida så stikker felgen litt (5-6mm) utenfor hjulbuen, mens på venstresida så er den omtrent like mykje innenfor. Det skal vel ikkje vere slik?

Grunnen til at eg stusser er at det er slik på Grand Voyageren eg har også??? På denne er det en smal sak å justere dette, men på S4-en har eg ikkje sjekka dette enda.

Skal det virkelig vere slik?

Om det går an å justerer det sjølv, må bilen på 4-hjuls kontroll etterpå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å ta mål av camberstaget ditt på den siden det ser riktig ut, og skru det tilsvarende på den andre siden.

Funker "greit" på øyemål, men såklart.. det beste er jo firehjulskontroll.

Er jo også sjans for at det er slark som forårsaker forskjell, og da må du ha nytt stag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å ta mål av camberstaget ditt på den siden det ser riktig ut, og skru det tilsvarende på den andre siden.

Funker "greit" på øyemål, men såklart.. det beste er jo firehjulskontroll.

Er jo også sjans for at det er slark som forårsaker forskjell, og da må du ha nytt stag.

Takker. Forstår at det er oppbygd på ein heilt anna måte enn Voyageren med stiv bakaksel. Der er det berre eit stag å justere på. Får sjå på det en dag det ikkje høljer ned ute (slik som i dag).

Om det er slark i staga, burde eg ikkje høyre klunke lyder da?

Edit: Fikk denne linken på PM: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=27642&highlight=panhardstag

Skal lese denne først. Panhard-stag er visst cluet her. På Voyageren er festehola i eine enden avlange, så der er det berre å justere. Ser at det er litt meir styr på S4-en.

Takker!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte stab-stag bak med en gang jeg!? Kanskje det har blitt litt mye herjing i vinter, deriblant noen kanter? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte stab-stag bak med en gang jeg!? Kanskje det har blitt litt mye herjing i vinter, deriblant noen kanter? :)

Hehe... det var jo en teori, og litt "gøy" har eg no hatt det, men eg har ikkje truffet noko. :)

Eg har kjøpt nye sommersko no, med 8" felg med ET 35 mot 7,5" ET 37 tidligere, så no viser det så veldig godt.

Synest det vart flott eg:

DSC_0641small.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Panhard-stag er visst cluet her. På Voyageren er festehola i eine enden avlange, så der er det berre å justere. Ser at det er litt meir styr på S4-en.

UrS4'n har ikke panhard-stag. Er bare camberstaget på hver side som kan justeres. Det er helt vanlig at dem blir slitne..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

UrS4'n har ikke panhard-stag. Er bare camberstaget på hver side som kan justeres. Det er helt vanlig at dem blir slitne..

... så det vil seie at dette er et tegn på at det er på tide med en grundigere kontroll det da eller? : klø : Eg har ikkje hatt firhjulskontroll på bilen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt 4-hjuls kontroll på min S4 etter senking, dog stikker ene bakdekket ut mere enn det andre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt 4-hjuls kontroll på min S4 etter senking, dog stikker ene bakdekket ut mere enn det andre.

: klø : hmmmm.... vil det seie at 7-8 millimeter forskjell berre må godtakast? :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

: klø : hmmmm.... vil det seie at 7-8 millimeter forskjell berre må godtakast? :confused:

Hei!

Jeg hadde ca 10mm utstikk på dekket på høyre side bak. Jeg skiftet begge camberstagene, da det var mye slark i dem.

Så tok jeg 4 hjulskontroll på den. Det ble da endel mindre, men tror bakskjermen har fått seg en trøkk en gang, så den ligger littegrann lenger inne. De var enige i dette på verkstedet også. Heller ingen skader å se på understellet.

Så jeg gjør ikke mere med dette.

Så sjekk slakken i stagene, først og fremst, å ta en kontroll om nødvendig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper det går bra at jeg låner tråden din litt.

Jeg har muligens samme problem på en golf 2. Men hos meg gjelder dette forstillingen. Høyre fremhjul står lenger ut enn venstre (eller omvendt, husker ikke). Kanskje ca 8-10mm. Er det noe å justere på dette også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper det går bra at jeg låner tråden din litt.

Jeg har muligens samme problem på en golf 2. Men hos meg gjelder dette forstillingen. Høyre fremhjul står lenger ut enn venstre (eller omvendt, husker ikke). Kanskje ca 8-10mm. Er det noe å justere på dette også?

Ingen som vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.