#1 Skrevet Mars 13, 2007 Ytelser: Toppfart: 220 km/t Akselerasjon 0-100 km/t: 7,9 sek hmm, hvordan fjerne denne sperren? 220 oppnås jo i 4 gir.. Spar meg for usaklige innlegg om norskelover. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 13, 2007 Sikker på at du har pulver nok til å kjøre fortere da ?? sperre på 220 hørtes rart ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 13, 2007 Er vel ingen sperre der, annet enn at bilen ikke orker mer enn 220. Virker som en rimelig toppfart med 170 hk, det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 13, 2007 har ikke prøvd over selv jeg da.. men det står på sidene at den har en toppfart på det... Ikke orker mer? hmm.. har jo 2 gir til.. http://forbruker.no/bil/tester/article1244451.ece 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 13, 2007 To gir til er ikke det samme som at toppfarten oppnås i disse girene. Ta deg en tur på autobahn i Tyskland, så ser du fort hva som er begrensningen i å oppnå toppfart. A6-en min ligger på ca 4000 omdr. i 220 km/t i femte gir, men går ikke fortere for det. Motoren klarer rett og slett ikke å gi høyere hastighet, selv om man girer ned til fjerde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 13, 2007 Nei, er klar over at dette ikke har noen direkte sammenheng.. men 220 virket litt puslete.. har 180hk nå forresten... I og med jeg hadde 260km/t(på gammelt speedo) med 200sx'n.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 13, 2007 Nei, er klar over at dette ikke har noen direkte sammenheng.. men 220 virket litt puslete.. har 180hk nå forresten... I og med jeg hadde 260km/t(på gammelt speedo) med 200sx'n.. Stemmer nok som Mr. Tveito sier. Det gjelder nesten det samme med luftmotstand som med bremselengde. Dobbelt så stor fart gir 4 dobbel bremselengde; ergo 220 km/t krever ikke bare en god del hk, men også NM og vil tro det var flere av dem på 200SXn! Vil nok oppleve at femte og sjette gir kun er der for å gjøre din "normalkjøring" økonomisk og komfortabel! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 13, 2007 Nei, er klar over at dette ikke har noen direkte sammenheng.. men 220 virket litt puslete.. har 180hk nå forresten... I og med jeg hadde 260km/t(på gammelt speedo) med 200sx'n.. Alex.. selv om speedometeret går til 260.. vil ikke det si at bilen går i 260... bilen din har nok en toppfart på 220.. Du har ingen Ferrari heller:P Bilprodusentene gidder ikke lage et speedometer til hver enkelt motor.. derfor velger de å ha en-to typer.. Mitt speedometer går også til 260, selv om jeg har 1.6literen... er for å slippe produksjonskostnader... Men at bilen din går fortere enn 220, når det er oppgitt.. er ikke rart.. og når du leser at GTI en går i 235, vil det nok virke mer sannsynlig. Og den har en 2.0L motor.. Så du må nok kose deg med dine 220;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 14, 2007 Alex.. selv om speedometeret går til 260.. vil ikke det si at bilen går i 260... bilen din har nok en toppfart på 220.. Du har ingen Ferrari heller:PBilprodusentene gidder ikke lage et speedometer til hver enkelt motor.. derfor velger de å ha en-to typer.. Mitt speedometer går også til 260, selv om jeg har 1.6literen... er for å slippe produksjonskostnader... Men at bilen din går fortere enn 220, når det er oppgitt.. er ikke rart.. og når du leser at GTI en går i 235, vil det nok virke mer sannsynlig. Og den har en 2.0L motor.. Så du må nok kose deg med dine 220;) Herre fred, jeg vet ikke med deg.. men vi har i hvertfall gått vekk fra den tiden hvor vi kikket inn vinduet og så på hvor langt speedon gikk for å se hvor fort bilene går.. Tosk... Jeg skal få den over 220 Din bil burde hatt speedo på 96km/t 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 14, 2007 Stemmer nok som Mr. Tveito sier. Det gjelder nesten det samme med luftmotstand som med bremselengde. Dobbelt så stor fart gir 4 dobbel bremselengde; ergo 220 km/t krever ikke bare en god del hk, men også NM og vil tro det var flere av dem på 200SXn! Vil nok oppleve at femte og sjette gir kun er der for å gjøre din "normalkjøring" økonomisk og komfortabel! 200'n hadde 230hk holder følge med den med min Golf.. det er litt moro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 15, 2007 Herre fred, jeg vet ikke med deg.. men vi har i hvertfall gått vekk fra den tiden hvor vi kikket inn vinduet og så på hvor langt speedon gikk for å se hvor fort bilene går.. Tosk... Jeg skal få den over 220 Din bil burde hatt speedo på 96km/t Etter å ha lest mange av innleggene dine omkring deg og dine holdninger omkring din nyinnkjøpte bil så må jeg si at du bør dempe deg 2 hakk. Først skal du fjerne det ene og det andre på motoren din for å få en PTSCHHHH lyd, så er du grinete fordi din 1.4 liter ikke går i 260. Ta deg en bolle mann. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 15, 2007 07 caddy 2.0sdi (70hk) har speedo som går til 260km/t 140hk tsi har oppgitt toppfart 205km/t 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 15, 2007 Men har man tenkt på følgende: (ikke vet jeg) Når toppfarten er oppgitt til feks. 220 km/t fra fabrikk, er det da 220km/t speedometeret viser, eller er det 220 riktige km/t? Missvisningen på ett speedometer er jo relativt stor i en såpass høy hastighet. Har du mulighet, så mål hastigheten med en GPS. Da får du riktige antall km/t opplyst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 15, 2007 Jeg har oppnådd 200km/t med 90hk/150nm i golf mk2 og 250km/t med ca 200hk/300nm, også det i mk2. Og her snakker vi toppfart, det var ikke teknisk mulig å oppnå høyere hastighet. Speedometeret på førstnevnte vet jeg ikke feilmargin på, men på sistnevnte var det 7% avvik, så korrekt hastighet blir da ca 230-235km/t. Nå skal det sies at mk2 er relativt mye lettere enn mk5, samt at cw verdien på mk2 faktisk er latterlig lav (lavere enn audi tt faktisk..) Så de tallene som fremkommer her ser jo ut til å stemme meget bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 15, 2007 220 km/t er jo et prosjekt i seg selv med 180HK. Ser ikke helt vitsen med å bruke tid på å fjerne "sperren". Men det er min mening. Ser heller ikke vitsen med å kjøre så j**** fort med en GOLF. Ting kan fort gå galt i de hastighetene. En golf er ikke bygget for det egentlig. Be safe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 16, 2007 Den generelle diskusjonen rundt effekt, luftmotstand og toppfart er flyttet hit: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=80162 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...