#1 Skrevet Mars 13, 2007 Har søkt en del på forumet og finni både ja og nei som svar.. Har mulighet på noen fine ASA felger 8x18" et:35 med 235/40 dekk. Blir innpresset her feil? Her sett at folk har kjørt med 9x18" et:45 og det vil vel bygge lenger ut enn de nevnte felgene? Eller er jeg helt på jordet nå... Kan nevne at den ikke er senket, hverken fra fabrikk eller meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 13, 2007 Har søkt en del på forumet og finni både ja og nei som svar.. Har mulighet på noen fine ASA felger 8x18" et:35 med 235/40 dekk. Blir innpresset her feil? Her sett at folk har kjørt med 9x18" et:45 og det vil vel bygge lenger ut enn de nevnte felgene? Eller er jeg helt på jordet nå... Litt på jordet:) Det er omvendt, ET 35 stikker 10mm lenger ut enn ET 45. Jeg tror ikke dette passer særlig bra, har selv hatt 8x18 ET45 med 225-dekk på lav Touran. Var ikke noe problem på noen måte mtp subbing, men tror nok ET 35 er i drøyeste laget.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 13, 2007 et 35 bygger lenger ut enn ET45 edit: var for sein der ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 13, 2007 Litt på jordet:) Det er omvendt, ET 35 stikker 10mm lenger ut enn ET 45. Ja jeg vet at ET 35 stikker 10mm lenger ut enn ET 45 Mulig jeg som skrev det knotete, men var det jeg skulle få fram. Det jeg ville fram til var at en felg som er 9x18" må da stikke lenger ut enn en 8x18", på jordet her? Og siden 1"=2,53cm så blir det uansett mindre den bygger ut ved 8x18 ET35, enn ved 9x18 ET45. Eller..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 13, 2007 Er riktig som du sier, en felg som er 9x18 ET45 vil bygge lenger ut enn 8x18 ET35. Mer nøyaktig bygger den 2,7mm lengre ut. MEN, dette er snakk om FELGEN. Er dekket du må tenke på her. Og det bygger 10mm lenger ut med ET35 enn med ET45. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 13, 2007 Ja jeg vet at ET 35 stikker 10mm lenger ut enn ET 45 Mulig jeg som skrev det knotete, men var det jeg skulle få fram. Det jeg ville fram til var at en felg som er 9x18" må da stikke lenger ut enn en 8x18", på jordet her? Og siden 1"=2,53cm så blir det uansett mindre den bygger ut ved 8x18 ET35, enn ved 9x18 ET45. Eller..? 9x18 ET45 Stikker da ca 2,5mm lenger ut enn 8x18 ET35 Hvis ikke jeg tar helt feil. Jeg kjører med 8x18 ET35, og det stikker akkurat litt utenfor skjermen, men ikke noe som er noe å bry seg om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 13, 2007 Jeg kjører med 8x18 ET35, og det stikker akkurat litt utenfor skjermen, men ikke noe som er noe å bry seg om. Så du mener det ikke er noe problem? Eller hadde det vært en bedre løsning å fått den på "innsida". Kommer til å kjøre en del km med bilen i år, rundt 50k tenker jeg. Er dette noe jeg også burde tenkte på? Hvilken dimensjon kjører du med på dine 8x18 ET35? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 13, 2007 Så du mener det ikke er noe problem?Eller hadde det vært en bedre løsning å fått den på "innsida". Kommer til å kjøre en del km med bilen i år, rundt 50k tenker jeg. Er dette noe jeg også burde tenkte på? Hvilken dimensjon kjører du med på dine 8x18 ET35? Det mest riktige tror jeg er å satse på 8x18 og ET45, ET35 er jo ikke lovlig heller (Kan bare endre 15mm ET i forhold til vognkort) Det som er dumt er at utvalget av felger med ET45 er mye dårligere enn ET35. Jeg har 225/40, men hadde vel egentlig tenkt til å ha 235/40. Dette tror jeg er det samme hva du velger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 13, 2007 Utvalget er en del dårligere ja.. Har mulighet til å kjøpe et sett som er pent brukt med bra dekk til en langt hyggeligere pris enn nytt. Klart at det er ulovlig, men så lenge det ikke er farlig, eller går ut over bilen med kjørekomfor\slitasje så er det ok for min del. Du har ikke noe bilde av hvordan det ser ut på din bil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 13, 2007 Utvalget er en del dårligere ja..Har mulighet til å kjøpe et sett som er pent brukt med bra dekk til en langt hyggeligere pris enn nytt. Klart at det er ulovlig, men så lenge det ikke er farlig, eller går ut over bilen med kjørekomfor\slitasje så er det ok for min del. Du har ikke noe bilde av hvordan det ser ut på din bil? http://foto.ormen.no/main.php?g2_itemId=2343 Flere bilder der, men ikke så veldig nærbilde egentlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 13, 2007 At det ikke var noe nærbilder av bilen var i alle fall ingen underdrivelse hehe Bra bil da! Så vel egentlig bra ut det. Begynner å bli litt løsten på å kjøpe de ASA 8x18" ET35 hvis ingen har noen innvendinger.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 13, 2007 At det ikke var noe nærbilder av bilen var i alle fall ingen underdrivelse heheBra bil da! Så vel egentlig bra ut det. Begynner å bli litt løsten på å kjøpe de ASA 8x18" ET35 hvis ingen har noen innvendinger.. Hvis du får de kasta etter deg, så kan du jo kjøpe de og teste de og i verste fall dreie av 1 cm for å få et45. Ulempen er selve inngrepet og at du ikke får brukt senterringene lenger, men mulig de som dreier av kan lage et innhakk tilsvarende det originale. Generelt ville jeg droppa ET35 på Touran, stikker for langt ut og ser litt rart ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 13, 2007 Hmmm.. Da ble jeg usikker igjen her da... Vil det gå utover kjørekomfor fks? Ingen som har et bilde av tilsvarende felg på touran...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 15, 2007 Da blir det ikke noe av nevnte felger. Ringte møller og de anbefalte det ikke. Kjedelig å betale kroner for noe som ikke ser bra ut og som i tillegg ikke er lovlig.. Noen som har dekk og felg å selge meg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...