Temp.måler S4 fungerer ikke..

Anbefalte innlegg

Temp.måleren i instrumentet fungrer ikke... s4 -93mod. 2,2tq

Hvor sitter ledningen til temp.måleren? Ligger den rundt omkring bak venstre frontlykt? Muligens den som ikke er plugget sammen sikkert..!? -har ikke rota og sett så mye forran der enda.

-mye annet det kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du mener utetemperatur..

Er det mørkt i displayet, er det pæra som har gått. Du må demontere displayet og bytte den. Innbefatter å ta av selve LCD'en fra sebrastripene og lodde inn ny lampe.

Viser den bare én temp, eller '0.0', kan det være giveren, den sitter i såfall på førersiden, rett under/bak fangeren ved siden av radiatoren. Er ingen plugg på kabelen, den går omtrent rett inn så vidt jeg husker..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du mener utetemperatur..

Er det mørkt i displayet, er det pæra som har gått. Du må demontere displayet og bytte den. Innbefatter å ta av selve LCD'en fra sebrastripene og lodde inn ny lampe.

Viser den bare én temp, eller '0.0', kan det være giveren, den sitter i såfall på førersiden, rett under/bak fangeren ved siden av radiatoren. Er ingen plugg på kabelen, den går omtrent rett inn så vidt jeg husker..

Oops!icon_redface.gif

Mente termometeret, nåla på den rører seg ikke...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nøyaktig samme problemet på min bil, får heller ikke opp nåla på vanntemp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er det samme som på eldre Audi'er, så er det vel Multifunksjonsgiveren som er gåen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Multifunksjonsgiveren? Hvor sitter den? Hva mer skal den registrere? Pris?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min Audi 5'er sitter den i underkant av kjølevannsslangen inn på toppen av motoren, sitter en liten giver i på "oversiden" og så sitter MFT'en på undersiden, 3 eller 4-polet, brun plastikk. :)

Evt. har du ledningsbrudd til temp.måleren ?!?

Slutter vel å fungere gradvis, kan gjøre, gir vel signal til temp.måler, varsellampe for temperatur ( og motorstyring ?? (usikker på denne..)

Står vel endel om dette HER

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min Audi 5'er sitter den i underkant av kjølevannsslangen inn på toppen av motoren, sitter en liten giver i på "oversiden" og så sitter MFT'en på undersiden, 3 eller 4-polet, brun plastikk. :)

Evt. har du ledningsbrudd til temp.måleren ?!?

Slutter vel å fungere gradvis, kan gjøre, gir vel signal til temp.måler, varsellampe for temperatur ( og motorstyring ?? (usikker på denne..)

Står vel endel om dette HER

Hadde samme problemet på min S2 3b. Jeg jorda kontakten å da spratt vanntempmåleren rett opp. så det er en fin måte å utelukke ledningsbrudd på.

Denne giveren(4polt) koster ca 1200 på møller. usikker på om det var med eller uten rabatter. Denne blir ivertfall skiftes hos meg nå når motoren er nytrimmet :D

Lykke til

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat nå bestilt meg erstatningsføleren for den 4-polte nå, fra USA, vet ikke noe om kvalitet og leveringstid, men fikk den for under 300 kr... : rolleyes

Møller koster 1200 org, ja, Quattroco selger den for 700..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den samme Scott med SJM-siden selger også slike deler til en fordelaktig pris. Jeg får i hvertfall knallservice derfra!

Og istemmer med de andre her, det er definitivt 'multi_mal_function temp sender' som er defekt. Liker det ordet, for de ryker alle som en, etter hvert! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.