Problem med oljepumpe i 1.8T?

Anbefalte innlegg

Noen som vet noe om at det har vært problemer med oljepumpa i 1.8T motorene? Vet det der med koksing i oljesila. Ble anbefalt og bytte pumpe når jeg skal overhale motoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært problem pga oljesil som kokser igjen og blir tett så oljepumpa ikkje klarer å suge opp nok olje. Visst det ikkje har vært problemer med din motor burde det være nok å bare rense oljesila skikkelig og passe på å bruke bra olje og overholde skiftintervall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.8 T motorer med longlife service intervaller har hatt problemer med koksing av olja, noe som igjen tetter silen.

Biler uten longlife har sjelden eller aldri hatt dette problemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sist gang jeg byttet olje på bilen tok jeg av bunnpanna på bilen og gjorde ren silen(glemte å ta bilde av silen.)

Den var full i svidd olje... Gjorde også ren bunnpanna. Var mye dritt inni der. Men bilen har nå rullet 235000km.

03022007(001).jpg

03022007(002).jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki.Men det er bare koksing altså,ikke noe med oljepumpe?Har hørt om det der med koksing men har ikke hatt problemer med det selv.Kan jo være fordi jeg skifter olje ganske ofte da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du er nede med bunnpanna, så skift pumpe! Mulig den blir bedre en stund når du renser sila, men er så mange timers knot å ta ned bunnpanna at den 1000lappen en ny pumpe koster er absolutt verdt pengene.

Jeg bestilte ny pumpe og bunnpanne fra germanautoparts.com.

Ligger en tråd her. Link til oljepuma

Anbefaler di. kjapp levering og ikkeno tull! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du er nede med bunnpanna, så skift pumpe! Mulig den blir bedre en stund når du renser sila, men er så mange timers knot å ta ned bunnpanna at den 1000lappen en ny pumpe koster er absolutt verdt pengene.

Jeg bestilte ny pumpe og bunnpanne fra germanautoparts.com.

Ligger en tråd her. Link til oljepuma

Anbefaler di. kjapp levering og ikkeno tull! :)

Er egentlig helt enig, bytt pumpa når du først har løst ned hele traversen...Var faktisk litt jobb å få ut bunnpannen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mildt sagt litt jobb ja.. Dette er ikke noe du har lyst å gjøre ute i grusen på garasje jekker.. Løftebukk er nesten et must! Står flere guider her på forumet om fremgangsmåte.. Husk å bestille ny pakning.. Er vist en plass der det skulle være sement og om jeg ikke husker feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står om dette i prosjekttråden min, link i signatur. Går greit å gjøre det i garasjen med bilen på bukker, men må ha noe å løfte motoren litt med, f. eks. en elefantjekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, eller løftebokk å løfte bilen, sette noe STABILT under motoren og senke løftebokke bittelitt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, men kan være litt vanskelig å finne noe fornuftig punkt å støtte opp motoren på siden bunnpannen skal ut. Må jo ikke blokkere noen skruer eller slikt heller. Tror nok jeg hadde satset på å løfte i motoren ovenfra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.