#1 Skrevet Mars 14, 2007 heisann, har problemer med en 92. audi 100 c4 sedan, 2,0e fwd. Sliter litt med å skjønne hva som kan være galt med bilen til samboeren, bensin pumpa slutta å virke i starten av Januar 07. Så ny pumpe med monteringsdeler ble bestilt og kom i slutten av januar(bestilte fra forskjellige plasser pga. pris) Så ble det mye fram og tilbake, men pumpa ble tilslutt bytta i midten av februar. Men bilen ville ikke gå ordentlig.. Den går 10min helt fint på tomgang, og pådrag osv virker som det skal, før det begynner å komme rare lyder i fra pumpa(har fått fortalt av flere med audi skills at det er slik en pumpe lyder når den enten er tett eller på vei til å ryke) også stopper bilen, den kvæles nesten. Første jeg tenkte på var at filteret som sitter ved siden av pumpa og eller filteret framme i motorrommet var tett, så disse ble renset og der var det mye groms, men bilen ble ikke noe bedre. Så skrudde ut igjen pumpa for å prøve å rense tanken, og oppi der lå det mye dritt, masse groms, ligna på kaffegrutt.. Har prøvd å å ut det meste og fylle på med ny bensin, men bilen var likedann som før. Det jeg altså lurer på er om noen kan gi meg noen tips som kan gjøre at jeg får bilen til å gå igjen? samboeren begynner å bli fortvila:confused: Lurer også på om det er en ide og bytte bensin tank da det virker som om det er belegget inne i tanken som har begynt å gå i oppløsning eller noe? Er kjempe takknemlig for alle svar som kan gjøre at jeg får bilen til å gå igjen;) Er lei av å bruke all min fritid på denne bilen:( Kim Andre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 14, 2007 Passer igrunn best på teknisk forum.. Sjekk at reléet til motorstyringen er i orden, på cabben til kona hadde to av pinnene internt mistet kontakten.. Dritt i tanken er selvfølgelig ikke bra, men tar du av slangen i motorrommet og drar på starteren ser du i hvertfall om det kommer nok bensin. (Finnes mål på dette..) Er ikke helt sikker på hvor releet til motorstyring og ikke minst til bensinpumpa sitter, men det er i hvertfall to hete tips! Hold oss oppdatert! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 14, 2007 Passer igrunn best på teknisk forum..Sjekk at reléet til motorstyringen er i orden, på cabben til kona hadde to av pinnene internt mistet kontakten.. Dritt i tanken er selvfølgelig ikke bra, men tar du av slangen i motorrommet og drar på starteren ser du i hvertfall om det kommer nok bensin. (Finnes mål på dette..) Er ikke helt sikker på hvor releet til motorstyring og ikke minst til bensinpumpa sitter, men det er i hvertfall to hete tips! Hold oss oppdatert! men altså, bilen starter og går, og går ett godt stykke 2-3km før den i det hele tatt stopper, og når den stopper er det bare og vri om tenningen og kjinne i gang på nytt, så går den en stund til.. vil bare legge til at pumpa er en helt ny borsch pumpe og ikke brukt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 14, 2007 Sjekk om bilen har gnist når den ikkje vil starte. Visst hallgiveren er dårlig går ikkje bensinpumpa heller. Grumset i tanken bør du prøve å få ut, ellers kan du kanskje risikere at den nye pumpa ryker og. Kan være dritten i tanken som tetter sila i pumpa etter litt kjøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 14, 2007 Reléet sitter over beina, under rattet. Kan jo skje at dette slipper, og kommer igjen når en slår av og på. Er rimelig enkelt å bytte iallefall, og koster ikke så mye. Husker ikke nummeret på det. Selv om en skyller ett filter, så får en ofte ikke ut alle de fine partiklene som sitter fast, kan være noe å bytte. Kan jo være at det fyller seg med skit, og når en stopper renner det litt tilbake, og proppen forsvinner en liten stund. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 14, 2007 Altså, har drevet i hele dag/kveld med denna bilen og har kommet fram til at den NYE borsch pumpa ikke er som den skal, den bråker slik en sliten pumpe gjør og virker som om turtallet på pumpa øker og øker og øker før det plutselig detter litt og så øker igjen, å i det turtallet på pumpa(IKKE bilen) detter litt, dør bilen:) moro skal jeg fortelle dere.. Men har skrudd ut igjen pumpa for ørtene gang i dag og har tenkt meg en tur opp på lokale vw audi shappa i morgen for å høre om de har noen måte å teste om pumpa er helt slik den skal.. Har byttet både bensinpumpe releet og de andre som kan være aktuelle, har også renset alle bensinrøra, filter osv.. er litt dritt lei denna dkw'en her nå:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 14, 2007 Sjekk om bilen har gnist når den ikkje vil starte. Visst hallgiveren er dårlig går ikkje bensinpumpa heller. Grumset i tanken bør du prøve å få ut, ellers kan du kanskje risikere at den nye pumpa ryker og. Kan være dritten i tanken som tetter sila i pumpa etter litt kjøring. Sjekket, den har gnist hele tiden, og det er som oftest ikke problem å få start på bilen, men problemet ligger i att den stopper=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 14, 2007 Hadde akkurat samme problemet på 80'en.. Også en 2,0e. Etter mye om og men viste det seg at det var en liten eksoslekkasje i flensen på katten.. Rett før lambdasonden. Dette gir selvsagt helt feile verdier fra lambdasonden. Fikk alltid kjørt 2-3-4 km før bilen nesten ble kvelt. Stod bare å hostet. Motoren stoppet ikke, men den klarte heller ikke å dra bilen framover. Og så var det å starte opp på nytt og kjøre videre. Kan vel også være selve lambasonden som er litt ute å kjører. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 15, 2007 det har jeg ikke tenkt på, takk for tipset, jeg får gå over eksosanlegget og prøve å bytte lambda sonde, mulig den blir bedre da;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 16, 2007 hehe.. Man kan vel trygt si at det ikke var det første jeg tenkte på heller. Men virkningen var hvertfall bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 3, 2007 Funnet løsningen på problemet eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...