Problemer å fylle på kjølevæske, 1985 Audi 90 2,2!

Anbefalte innlegg

Som sagt, har tatt en radiatorrens på bilen idag. Tømte all gammel kjølevæske og sku fylle på igjen ny med fresk blåfarge. Men så kom det merkeligste problemet som irriterer meg voldsomt: I boka står det 8 liter på kjølevæskenivå, jeg har fyllt på ca 4,5-5 liter og det er fullt!! Skjer liksom? Har prøvd å ta av slangen som går fra toppen på radiatoren og bøyd den opp og fylt på der, men går ikke, virker som det er noe som stopper elns nedi der. Er fullt både i ekspasjonstanken og radiatoren virker det som. Jeg får hvertfall ikke fyllt på mer! Noen gode løsninger på hvordan fylle på resten????? Haster bittelitt da jeg må bruke bilen imorgen/fredag. Setter STOR pris på tips her! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

la bilen gå mens du gjør det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og varmeapparatet på full varme

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. Så mye erfaring har jeg ja :o Lot bilen gå i ca 3 minutt men hjelper jo selvfølgelig ikke. :P

Så da skar jeg bare la bilen gå og fylle på resten i ekspasjonstanken?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. Så mye erfaring har jeg ja :o Lot bilen gå i ca 3 minutt men hjelper jo selvfølgelig ikke. :P

Så da skar jeg bare la bilen gå og fylle på resten i ekspasjonstanken?

 

Koorrrrrekt! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når termostaten åpner seg og du får luftet skal du se at du får inn endel mer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må motoren stå lenge på tomgang før je får fylt på? Må den nå normal arbeidstemperatur først? Takker for raske svar gutta, greit med følk som har litt mer peiling enn meg sjøl :P

En ting til, når jeg tappa den gamle kjølevæska kom det ut maks 2-3 liter ut, je har visst det var lite kjølevæske på den men så lite liksom??! Skar jo væra 8 liter på den, noe fattern og je syns var forferdelig mye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke sikkert du fikk ut all gammel veske om du ikke tok ut termostat, og motoren bruker ofte litt tid på og få sirkulert gjennom alt vannet, tok ca 30min på min fra den nådde 90grader til systemet var skikkelig luftet. Fikk bare på en 6 liter på min, så noe kjølevann var det igjen i systemet mitt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke rart du ikke får fyllt på så mye hvis du ikke fikk tappet noe særlig ut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke sikkert du fikk ut all gammel veske om du ikke tok ut termostat, og motoren bruker ofte litt tid på og få sirkulert gjennom alt vannet, tok ca 30min på min fra den nådde 90grader til systemet var skikkelig luftet. Fikk bare på en 6 liter på min, så noe kjølevann var det igjen i systemet mitt

 

Idag byttet jeg faktisk termostaten, da kom det ut masse kjølevæske. Dvs at systemet skulle blitt tilnærmet tomt. Satte på igjen alle slanger og fylte på ny kjølevæske. Fikk fyllt på litt men alldeles ikke alt som skulle på, med andre ord, samme problem som igår. Starta bilen og satte varmeapparatet på fullt men nivået på kjølevannet sank ikke en mililiter. Igår så starta ikke vifta så derfor trudde vi at termostaten hadde tatt kvelden. Men den starta itte idag heller så eneste som skjer er at motoren koker og je får ikke gjort en drit. Hva skjer???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Idag byttet jeg faktisk termostaten, da kom det ut masse kjølevæske. Dvs at systemet skulle blitt tilnærmet tomt. Satte på igjen alle slanger og fylte på ny kjølevæske. Fikk fyllt på litt men alldeles ikke alt som skulle på, med andre ord, samme problem som igår. Starta bilen og satte varmeapparatet på fullt men nivået på kjølevannet sank ikke en mililiter. Igår så starta ikke vifta så derfor trudde vi at termostaten hadde tatt kvelden. Men den starta itte idag heller så eneste som skjer er at motoren koker og je får ikke gjort en drit. Hva skjer???

 

Selv om du kobler av begge slanger på motoren er det fremdeles mye kjølevæske igjen inne i motoren. Tror selv jeg fylte på rundt 5 L sist gang jeg bytta væske. 8 L har jeg aldri greid å få på.

 

Kommer det varm luft fra vifta inne i bilen?

 

Grunnen til at kjølevifta ikke starter kan være defekt temp føler til vifta som sitter skrudd i radiatoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om du kobler av begge slanger på motoren er det fremdeles mye kjølevæske igjen inne i motoren. Tror selv jeg fylte på rundt 5 L sist gang jeg bytta væske. 8 L har jeg aldri greid å få på.

 

Kommer det varm luft fra vifta inne i bilen?

 

Grunnen til at kjølevifta ikke starter kan være defekt temp føler til vifta som sitter skrudd i radiatoren.

 

Hmm..ok. I så fall så har jeg fått fyllt på alt som skal fylles på skjønner je. :)

 

Det kommer IKKE varm luft fra varmeapparatet inn i bilen. Hva er grunnen til det? Skal sjekke tempfølern til vifta imorra da det er lyst. Har sjekka alle sikringer til vifta og slikt, ikke no galt der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vis du har problemer med dette så kan jeg hjelpe deg med det.. har gjort det et par ganger tidligere er et helvete til tider å få lufta vann/kjøle anlegget på visse bilder

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vis du har problemer med dette så kan jeg hjelpe deg med det.. har gjort det et par ganger tidligere er et helvete til tider å få lufta vann/kjøle anlegget på visse bilder

 

Det hadde vært kjempebra hvis du kunne hjelpe meg...! :) Jeg er tom for lure ideer på det her ass. Når har du mulighet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har tid i hele morgen forløpig. ring eller send på en meld på 47265529

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har tid i hele morgen forløpig. ring eller send på en meld på 47265529

 

Kung. Du hører fra meg imorra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er grei vettu

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.