Haster! Slange på trykksiden har sprekt, 3b motor. Trenger forslag...

Anbefalte innlegg

F.... Da var jeg endelig ferdig å skru for noen dager, så røyk selvfølgelig trykkslangen mellom IC og røret til gassspejeldet. (se bilde)

Noen som aner nypris på denne?

Og finnes det noen annen løsning?

Kanskje noen har en brukt!?

skulle seff hatt denne i kveld.... : bh :

DSCF0727 (Medium).jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MASSE elektrotape (typ en rull eller to) så armerer du stramt med gaffatape utenpå, det har lett for å holde i flere år, eller i minste fall til du får tak i ny slange ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MASSE elektrotape (typ en rull eller to) så armerer du stramt med gaffatape utenpå, det har lett for å holde i flere år, eller i minste fall til du får tak i ny slange ;)

Hehe... jeg har jo lomma full av el tape (er elektriker) Får prøve det som nødløsning. Eller heltidsløsning :P

Skal si bilen gikk som en dass når det lekker gitt....

TAKK!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har selv sprekt 3 stk av de der.

Kjøpt også en ny, prisen var vel nærmere 1000bath om jeg ikke husker feil: smil :

Ikke lenge de holder på 1.5-2.0 bar ladetrykk

Jeg har gått over til silikon, det holder.

Ulempen med denne slangen er at det er forskjellig dim i hver ende.

Lykke til og prøv silikon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har selv sprekt 3 stk av de der.

Kjøpt også en ny, prisen var vel nærmere 1000bath om jeg ikke husker feil: smil :

Ikke lenge de holder på 1.5-2.0 bar ladetrykk

Jeg har gått over til silikon, det holder.

Ulempen med denne slangen er at det er forskjellig dim i hver ende.

Lykke til og prøv silikon.

Ja, vet at denne slange er et problem. hva slags løsning brukte du med silikon med tanke på forskjellige diameter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke måla, men var den 60mm og 70mm da.

Min gikk til helvete på Rudskogen og ta måtte jeg jo snekkre den sammen så jeg fikk kjørt:)

2 runder etter på gikk drevet på fordeleren btw :):)

Sør for og ha metall drev:)

Brukte da 60mm silikon, og fikk kjempet den over 70mm trykkrøret..

Har hatt det sånn siden..

Blir en liten"dulp" i slangen, men den blåser du lett ut når snurra lader:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke måla, men var den 60mm og 70mm da.

Min gikk til helvete på Rudskogen og ta måtte jeg jo snekkre den sammen så jeg fikk kjørt:)

2 runder etter på gikk drevet på fordeleren btw :):)

Sør for og ha metall drev:)

Brukte da 60mm silikon, og fikk kjempet den over 70mm trykkrøret..

Har hatt det sånn siden..

Blir en liten"dulp" i slangen, men den blåser du lett ut når snurra lader:)

Den er 60/67 eller noe sånnt. Bruker du hump hose eller vanlig rett? kan vel være greit at den får lea seg litt... 2,5 tom er jo 63,5mm så burde få dratt den ned til 60 med en god klemme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er 60/67 eller noe sånnt. Bruker du hump hose eller vanlig rett? kan vel være greit at den får lea seg litt... 2,5 tom er jo 63,5mm så burde få dratt den ned til 60 med en god klemme.

Finnes overgang 60-70mm hos f.eks Kollevold http://www.mamut.com/. Tror Samco lager kit med trykkslanger til 200 3B.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er slangen atter tett med hjelp av elektro tape og vulk tape :)

Får vel skaffe meg noe silikon greier tenker jeg.

Takk for raske og god hjelp!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har en slik slange liggende, riktignok fra s6, men ser merkelig lik ut. pm meg hvis interesse;)så kan jeg måle imorgen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5-600 kr på møller til s4 om jeg ikke husker feil..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

evt bruk riktige silikonslanger og få laget et rør fra 60mm til 67mm å ha i mellom, det holder en stund lenger.

Kjører du litt trykk kan disse bli forbruksvare og dyrt i lengden.

Selv blåst 3stk nye org gummi overganger på kort tid som står rett innpå gass-spjeldet på 3b motor, nå blir det rustfri rør og silikon hela veien!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha blåst slangen en gang til etter repp, så bestilte jeg meg likegodt Samco silikonslanger fra kollevold :) 1 stk overgang fra 60-70mm og en 70mm hump hose og en skjøt. Skal vel holde nå håper jeg. Da er det bare å vente til neste slange/ic sprekker : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha blåst slangen en gang til etter repp, så bestilte jeg meg likegodt Samco silikonslanger fra kollevold :) 1 stk overgang fra 60-70mm og en 70mm hump hose og en skjøt. Skal vel holde nå håper jeg. Da er det bare å vente til neste slange/ic sprekker : rolleyes

Du må kjøpe deg en jekkestropp å ha rundt IC, det har jeg gjort. Har sprengt en orginal Ic og det er nok:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må kjøpe deg en jekkestropp å ha rundt IC, det har jeg gjort. Har sprengt en orginal Ic og det er nok:)

Jekkestropp!? på langs liksom?

Hvis (når) den ryker så lurer jeg på å finne meg en bedre en. Noen som har erfaringer om hva som kan passe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.