Rense drivstoffsystem k-jetronic?

Anbefalte innlegg

Holder på med en gammel coupe som eg begynner å få spysmak i kjeften av.

Bilen har stått i mange år og det meste bærer preg av det.

Har vært masse kødd å få motoren til å gå skikkelig, tidligere eier mente at bensinmengdefordeleren var defekt, noe eg fort fant ut at stemte. Eg monterte ny fordeler som eg visste var i orden og da startet bilen, men den gikk ikkje på alle sylindrene ved omdreiningstall under 4000. Fant ut at dysene ikkje åpna på normalt trykk, så eg monterte dysene i en dysetester for dieseldyser og kjørte igjennom masse rensemiddel, dysene blei bedre, men etter å ha montert dysene igjen merka eg at det var ujevn fordeling av bensinen ut fra mengdefordeleren. Har misstanke om at det kan være noe grums i tanken og røra som tetter mengdefordeleren og dysene. Har tenkt å skifte filteret og rense tank og rør fram til fordeleren, noen som har erfaring med det og kan gi meg noen tips? Evt hvilke rensemiddel som funker bra? Det største problemet blir kanskje å rense mengdefordeleren, det er jo kjent at det er et dårlig triks å demontere den. Tenkte prøve å blåse dritten ut med trykkluft samme vei som den kom inn. Noen gode forslag til fremgangsmåte? Alle gode ideer og erfaringer blir mottatt med takk:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en 77 mod 100 5E som fusket litt på tomgang. Skrudde opp alle rørene som sitter i mengdefordeleren og som går til dysene. Under disse sitter små siler. Priket pent opp (lett å ødelegge !!!) og skrudde på tenning. El pumpe gikk og det fløt masse grums oppsamen med bensin. Jeg løftet litt på luftmassemåler for å øke gjennomspylingen. Etter montering ble bilen vesentlig sprekere og gikk pent på tomgang.

Har forsøkt samme prosedyre på 88 mod 200 TQ men der var det helt umulig å pirke opp silene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikkje det er mulig å ta ut silene på min, må sikkert spyle/blåse dritten ut motsatt vei. Har ikkje hatt tid til å prøve pga endel vrak som måtte dø før innleverig på hoggeren:evil:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.