#1 Skrevet Mars 14, 2007 Hjelp?? Biln min funker ofte som en fwd!! Det skal den jo ikke!! Er jo QUATTRO!! Hva er galt? 00mod. TT Quattro 180hk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 14, 2007 Er det ikke slik det er på A3 og TT da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 14, 2007 Er det ikke slik det er på A3 og TT da? Næi, det har jeg litn tru for.. Har ikke vært sånn tiliere.. vist jeg starter ut fra huse hjemme å trør på, så ska jo biln komme sidelengs å dra på alle 4!! ikke spinne på forhjula å gå rett fram.. noen ganger drar den på alle 4 å noen ganger bare forran.. har merka det mest i litt lav fart eller når jeg tar laus.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 14, 2007 Defekt haldex? lenge siden det har vært sliftet olje på den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 14, 2007 Defekt haldex? lenge siden det har vært sliftet olje på den? Er bare noen uker sia jeg kjøpte bilen, så når det ble skifta olje sist dær vet jeg ikke.. Defekt haldex hørtes dyrt ut! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 14, 2007 31000, pluss jobb 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 14, 2007 31000, pluss jobb 31000: gråter : får håpe på det beste.. Mener noen har sagt en gang at vist man har håndbrekke litt oppe å tar laus, så kobler den ut bakhjula?? Stemmer d? kan d være noe tull dær? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 15, 2007 Finn deg en plass og legg over for så å trå på... kommer ikke rompa så er det noe galt ja. Kjør en vag-com på den, hvis du ikke oppnår kontakt med haldex så er det noe muffens. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 15, 2007 Få koblet på vag-com å sjekket feilkoder, skift olje å filter. Funker den fortsatt ikke spørs det om styringen er gåen eller selve haldexen. Koster ikke så mye om du får tak i en brukt sak.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 15, 2007 Har ikke vag com.. å vet faktisk ikke om noen som har det heller.. Bor øverst i finnmark, Båtsfjord.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 15, 2007 Har ikke vag com.. å vet faktisk ikke om noen som har det heller..Bor øverst i finnmark, Båtsfjord.. Se etter Vag-Com merket til venstre, mulig det er noen i lokallaget ditt som har. Nå bor nok jeg litt for langt unna, men jeg har tro på at det er noen ikke så altfor langt unna som kan hjelpe deg. Ellers blir det å få utført en diagnose på et verksted. Håper det ordner seg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 15, 2007 Finn deg en plass og legg over for så å trå på... kommer ikke rompa så er det noe galt ja. Kjør en vag-com på den, hvis du ikke oppnår kontakt med haldex så er det noe muffens. Gjør det stort sett vær dag, så det er testa:) Den kommer ut utn problem som regel:) Men di siste dagene har den kobla ut bakhjula en del.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 15, 2007 Se etter Vag-Com merket til venstre, mulig det er noen i lokallaget ditt som har. Nå bor nok jeg litt for langt unna, men jeg har tro på at det er noen ikke så altfor langt unna som kan hjelpe deg. Ellers blir det å få utført en diagnose på et verksted. Håper det ordner seg! Skal se om jeg finner noen som har.. Langt til nermeste merkeverkste! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 15, 2007 Er det ingen her med TT som har vært borti det med handbrekke?? At vist det ikke er helt nede så kobler han ut bakhjula? tenkte kanskje det kunne være noe med det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 15, 2007 Den vil jo spinne på forhjulene først, inntil det registreres forskjell i hastighetene på hjulene forran og bak, da vil det bli overført mer moment bak. Du har ikke "permanent 4wd" som quattro er tradisjonelt. Er styringen din gåan har jeg en liggende fra S3 225 03 mod. Den kan sikkert brukes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 15, 2007 Den vil jo spinne på forhjulene først, inntil det registreres forskjell i hastighetene på hjulene forran og bak, da vil det bli overført mer moment bak. Du har ikke "permanent 4wd" som quattro er tradisjonelt.Er styringen din gåan har jeg en liggende fra S3 225 03 mod. Den kan sikkert brukes. Nei, det er nå greit men jeg merker godt at noe er galt.. Kan godt spinne 10meter på forhjula.. Har jo kjørt bilen endel tilere når forrige eier hadde den å.. så det er ingen tvil om at det er noe galt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 15, 2007 Har hørt slikt har hendt tidligere, og da har det vært styringen som har tatt kvelden. Den bytter du enkelt selv. Har som nevnt en liggende som jeg tok av bilen min for et par måneder siden da jeg oppgraderte til performance controller. Bare gi en lyd hvis det er den som er røket og du er interessert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 15, 2007 Har hørt slikt har hendt tidligere, og da har det vært styringen som har tatt kvelden. Den bytter du enkelt selv. Har som nevnt en liggende som jeg tok av bilen min for et par måneder siden da jeg oppgraderte til performance controller. Bare gi en lyd hvis det er den som er røket og du er interessert. OK. Håper den passer da, vist det er den som er gåen.. Ska prøve å få sjekka det litt fort.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 15, 2007 Kan også være defekt/feil innstilt bremselysbryter. Fordi Haldex skal koble ut da du bremser, sender bremselysbryteren beskjed til ABS styreenheten som igjen sender til Haldex at den skal koble ut/frikoble. Om dette signalet uteblir/sendes hele tiden/sendes sporadisk kan Haldex oppføre seg som du nevner. Selve ABS styreenheten er også en mulig feilkilde. Haldex styreenheten likeså. Sjekk også sikringsholderen oppå batteriet. Her hender det at det er løse kabler/kabelklemmer og sikringer med dårlig kontakt. Vag-com eller et Møller verksted med VAS hjelper deg nok med å finne problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 15, 2007 Er det ingen her med TT som har vært borti det med handbrekke?? At vist det ikke er helt nede så kobler han ut bakhjula? tenkte kanskje det kunne være noe med det.. Jeg har byttet defekt Haldex på min S3. Før jeg byttet trakk det kun på fremhjulene. Fikk ingen feilkoder på ødelagt Haldex i vag.com. Når du drar i håndbrekket i fart så hører du godt at Haldex'en kobles ut. Kan dette være en garantisak? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 15, 2007 Jeg har byttet defekt Haldex på min S3. Før jeg byttet trakk det kun på fremhjulene. Fikk ingen feilkoder på ødelagt Haldex i vag.com. Når du drar i håndbrekket i fart så hører du godt at Haldex'en kobles ut. Kan dette være en garantisak? min trekker jo bare av og til på forhjula.. kommer på alle 4 etter en litn stund di gangene den fjusker.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mars 15, 2007 Kan også være defekt/feil innstilt bremselysbryter. Fordi Haldex skal koble ut da du bremser, sender bremselysbryteren beskjed til ABS styreenheten som igjen sender til Haldex at den skal koble ut/frikoble. Om dette signalet uteblir/sendes hele tiden/sendes sporadisk kan Haldex oppføre seg som du nevner. Selve ABS styreenheten er også en mulig feilkilde. Haldex styreenheten likeså. Sjekk også sikringsholderen oppå batteriet. Her hender det at det er løse kabler/kabelklemmer og sikringer med dårlig kontakt. Vag-com eller et Møller verksted med VAS hjelper deg nok med å finne problemet. Dette hørtes jo litt bedre ut å ikke så dyrt:) skal sjekke det jeg kan selv, å restn får verkste ta seg av.. er så jævli langt til et litt seriøst verkste hær.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mars 16, 2007 napper du håndbrekket opp på første hakk så har du kun drag på fram hjula 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mars 18, 2007 napper du håndbrekket opp på første hakk så har du kun drag på fram hjula Yes, det var det jeg å hadde hørt.. Ligger det en bryter rett under handbrekke eller?? Har vært på hytta hele helga, så bilen har stått inne i varm garasje til tørking.. Se om det hjelper.. mye sørpe å is på veiene her nå.. tenkte kanskje det kunne ha kommet vann eller noe i en kontakt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mars 18, 2007 Var ute å kjørte nå.. biln var ikke blidd nå bedre etter tining.. Så i den boksen oppå batteriet.. Så greit ut dær egentli bortsett fra en stor rød kabel som kom inn der.. den var det en del eir på, så litt dåli ut.. så den skal jeg få fiksa i mårn.. avisolert på nytt å få det fint.. noen som vet hva den kabeln går til? kjente å at den var ganske varm..stor rød kabel som kom inn lamme en like stor svart.. atme dem var det to minde røde.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...