#1 Skrevet Juli 14, 2004 Jeg skal bytte kammer i rs2 motoren min nå og lurer på diverse saker? Hvor finner jeg tenningsmerkene på reg reima, på veiva og på kammene? Hvilket moment skal det skrus igjen med? Kanskje noen som kan gi en grei fremgangsmåte på hvordan en bytter kammene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 15, 2004 Ingen som vet? Hvor kan jeg finne ut dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 15, 2004 Vanskelig å forklare, men jeg prøver.. Kamdrevet har et merke på baksiden som skal stå rett opp, som da vil "matche" med et hakk i toppdekselet. Du skjønner det når du ser det.. Kamakslene har en prikk hver på siden av drevene for kjedet, som skal stå rett mot hverandre når de står i riktig posisjon i forhold til hverandre. Har dessverre ikke noe å ta bilde av, men tror det ligger noe på nettet et sted med bilder.. Lønner seg å sette kammene riktig først, så blir kamdrevet også korrekt "av seg selv" siden merket her såvidt jeg husker er ubrukelig når toppdekselet er tatt av, man ser jo ikke hakket og må bare ta det på øyemål. Da er det bedre å bruke prikkene på kamakslene, veldig lett når man skjønner metoden.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 15, 2004 Opprinnelig postet av Eyvind Spangen Vanskelig å forklare, men jeg prøver.. På reimhjulet på veiva er det et merke som skal matche et annet merke på blikkdekselet over regreima... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...