Knekkelyder i forstilling typ85 quattro

Anbefalte innlegg

Har fått noen seriøse knekkelyder i drivverket foran. Når bilen er i fri merkes det ikke. Når jeg svinger høyre/venstre kommer det kraftige knekkelyder fra høyre forhjul. Det kjennes som små/mellomstore napp i rattet. Det begynte med at jeg trodde ene forhjulet skulle ramle av da det begynte å dra kraftig frem og tilbake under kjøring. Jeg stoppet, kjente at hjulene satt fast, prøvde å rygge litt og da sa det knekk. Nå er det så ille at bilen står parkert inntil videre. Noen som aner hva dette kan være? Det høres dyrt ut - anslag?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig du har en elendig drivknute:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom det er drivknuten, er det da bare å skifte den, eller er det mer som må byttes når en drivknute ryker? Er det en stor jobb? (må sette bort jobben)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare drivknuta som må byttes, og det er en relativt grei jobb å bytte denne. På en times tid bør mye være gjort for å si det sånn. Og om du skulle være i tvil, det ER drivknuta som er defekt, bare å bytte den. Pris på knuta varierer ikke så veldig, Møller er dyrere i utgangspunktet, men gir returpant på den gamle når den leveres inn. Prisen blir da omtrent lik hos Møller som hos Mekonomen o.l.

Mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger meg på her.

Jeg har omtrent det samme problemet på golfen min (golf 2 med FWD). Knakk, knakk, knakk med fullt utslag på styringen, spesielt i revers. Trudde også det var drivknutene og byttet dette på søndag, men det ble ikke noe bedre. Forslag til andre ting det kan være? Bilen oppfører seg merkelig i større fart også. Veldig ustabil og sporer en hel del. I tillegg sliter den en del dekk. Dette kan jo ha med hjulstillingen å gjøre, men det skulle vel ikke føre til lyder i sving? Har det noe for seg å bytte indre drivknute? Er vel ikke spesielt mye bevegelse i denne ved sving eller? Forslag mottas med takk siden jeg ikke blir klok på dette selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.