#1 Skrevet Mars 14, 2007 Har fått noen seriøse knekkelyder i drivverket foran. Når bilen er i fri merkes det ikke. Når jeg svinger høyre/venstre kommer det kraftige knekkelyder fra høyre forhjul. Det kjennes som små/mellomstore napp i rattet. Det begynte med at jeg trodde ene forhjulet skulle ramle av da det begynte å dra kraftig frem og tilbake under kjøring. Jeg stoppet, kjente at hjulene satt fast, prøvde å rygge litt og da sa det knekk. Nå er det så ille at bilen står parkert inntil videre. Noen som aner hva dette kan være? Det høres dyrt ut - anslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 14, 2007 Mulig du har en elendig drivknute:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 14, 2007 Dersom det er drivknuten, er det da bare å skifte den, eller er det mer som må byttes når en drivknute ryker? Er det en stor jobb? (må sette bort jobben) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 15, 2007 Det er bare drivknuta som må byttes, og det er en relativt grei jobb å bytte denne. På en times tid bør mye være gjort for å si det sånn. Og om du skulle være i tvil, det ER drivknuta som er defekt, bare å bytte den. Pris på knuta varierer ikke så veldig, Møller er dyrere i utgangspunktet, men gir returpant på den gamle når den leveres inn. Prisen blir da omtrent lik hos Møller som hos Mekonomen o.l. Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 15, 2007 Henger meg på her. Jeg har omtrent det samme problemet på golfen min (golf 2 med FWD). Knakk, knakk, knakk med fullt utslag på styringen, spesielt i revers. Trudde også det var drivknutene og byttet dette på søndag, men det ble ikke noe bedre. Forslag til andre ting det kan være? Bilen oppfører seg merkelig i større fart også. Veldig ustabil og sporer en hel del. I tillegg sliter den en del dekk. Dette kan jo ha med hjulstillingen å gjøre, men det skulle vel ikke føre til lyder i sving? Har det noe for seg å bytte indre drivknute? Er vel ikke spesielt mye bevegelse i denne ved sving eller? Forslag mottas med takk siden jeg ikke blir klok på dette selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...