Vibrasjoner i 06 A4 2.0 TDIQ?

Anbefalte innlegg

Har jo kjørt den nye A4 min noen mil nå, og en ting jeg har lagt merke til er at det er veldige vibrasjoner i bilen når jeg presser den litt på lavt turtall?

En diesel bil er jo som kjent sterk på lav turtall, så er jo ofte man bare har 4 gir helt ned i 40 for så og akselerer off til f eks 60, og da er det veldig vib syntes jeg så det rister i dash og stort sett?

Syntes ikke den A4 jeh hadde før 2000 mod 1.9 TDI var sånn!

Er det den nye 2.0 liter som oppfører seg sånn?

Noen meninger om dettte!

Bilen har runder 20000 nå , så skulle jo ikke være noe motorfester ol som burde være utslitt alt?

Jørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke si den 2005 2.0 TDI jeg kjører omtrent daglig oppfører seg sånn. Eneste jeg synes er rart med den er at den rykke og nappe litt inniblandt.

Men 40 i fjerde, hvor lavt er turtallet ditt egentlig da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil garatert ha de vibrasjonene om du kommmer under 1500 O/min og skal akslerere... Moment toppen bygger seg opp, og store krefter er i sving.

Kan faktisk selv med DSG kassen merke antydninger ved tilsvarende.

Dette da jeg over lengre distanse har landeveis kjøring i 80-100 i 6.gir. Kommer en 60 sone, bremser ned. bilen holder 6.gir på 1300 o/min om det ikke er særlig belastning på motoren (flat vei). Når en da sakte akslerere i dette turtallet og opp kjenner jeg vibrasjoner frem til 1700-1800 o/min..

Da er dreiemomentet på topp og det forsvinner.

Så vil du ikke ha disse vibrasjonene, må en gire ned et hakk. Merker vibrasjonene ekstra godt da turtallet stiger såpass seint opp til 1700-1800 o/min, før det skyter fart.:)

Tror også flere enn meg har merket dette bl.annet ved overgang 1. til 2. at en får disse små vibrasjonene når en har diesel/dsg. Ved igangsetting girer den veldig fort opp til 2. gir. Plager ikke meg da det bare er sånn. Men forstår at de med 1.9diesel syns den girer litt tidlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke sikker på hva turtallet er i 40, men er som det blir sagt her fra 1300-1800det er værst!

Men er jo bare og gire:)

Tenkte kanskje det var noe feil med min bil jeg:(

Men da er det nok slik det skal være!

Oxo blei det ikke noe bedre med vibrasjoner i dag da jeg satte på 18" isteden for 16" "bløte" piggfrie!

Men utseende får gå i første rekke her!

Jørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I området 1300-1800 så finnes det ingen vibrasjoner i fjerde gir hos meg. Fra 900 til 1100 var det merkbart, og kanskje litt opp til 1300. Og denne har gått snart 40 000! A6, men motoren skal ikke riste noe mindre fordi..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I området 1300-1800 så finnes det ingen vibrasjoner i fjerde gir hos meg. Fra 900 til 1100 var det merkbart, og kanskje litt opp til 1300. Og denne har gått snart 40 000! A6, men motoren skal ikke riste noe mindre fordi..

4 gir var bare eksempel!

Er generellt på lave turtall!

Jørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.