Problemer med speedometer Audi 100(Hastighetsgiver?)

Anbefalte innlegg

Nålen min driver å hopper når jeg kjører. Om jeg kjører f.eks 80km/t så hopper den mellom ca 65-80km/t. Ser også på kjørekomputeren att det blir registrert fart på ca 20 når jeg kjører i 80. Kan dette være hastighetsgiveren, eller er det noe feil på selve speedomteret.

Har også en annen kontaktfeil her, som gjør att når jeg setter på langlys, så lyser tegnene for blinklys, pluss at lyset elleres i speedometeret blir svakerer.

Bilen er en audi 100 med interiør/understell som kom etter 1988.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nålen min driver å hopper når jeg kjører. Om jeg kjører f.eks 80km/t så hopper den mellom ca 65-80km/t. Ser også på kjørekomputeren att det blir registrert fart på ca 20 når jeg kjører i 80. Kan dette være hastighetsgiveren, eller er det noe feil på selve speedomteret.

Har også en annen kontaktfeil her, som gjør att når jeg setter på langlys, så lyser tegnene for blinklys, pluss at lyset elleres i speedometeret blir svakerer.

Bilen er en audi 100 med interiør/understell som kom etter 1988.

Hei!

Har vært borti 2st biler med samme feil. Og det var selve speedometeret som det var feil på.

Den ene bilen kunne man banke på over speedometeret med handa, og da virket det.

Har du vært ute med speedometeret? er enormt lett å bryte i stykker printplaten.

Konklusjon: feilen sitter nok i speedometeret ditt, og ikke på hastighetsgiveren trur jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Har ikke vært ute med det ja. Men feilen var her fra før av. Var ute for å sjekke hva som kunne være feil med lyset, men fant ikke noe feil noe sted.

Må jeg ha nytt speedometer da, eller går det å fikse dette på noe vis?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Har ikke vært ute med det ja. Men feilen var her fra før av. Var ute for å sjekke hva som kunne være feil med lyset, men fant ikke noe feil noe sted.

Må jeg ha nytt speedometer da, eller går det å fikse dette på noe vis?

Før du eventuelt kjøper annet speedometer, så vill jeg anbefale deg å ta det ut.

Bruk så forstørrelseseglas og se etter brudd på banene, og loddepunkter.

Når det gjelder lysene dine så har jeg også opplevd at feilen har vært bak på printplaten, men dette er litt vanskelig å si noe om før man har feilsøkt litt mere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, spørs om jeg skal ta det ut å få onkel til å se på det da. Jobber som radio/tv reparatør, så han har litt bedre peiling på lodding osv enn meg:p

Takker for raskt svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.