Anbefalte innlegg

Filmen under sier det meste, når jeg gir gass, synker nåla under 1000rpm, og den hopper opp til 1000rpm igjen og detter ned med det samme, turtelleren går å "jager" ...: bh :

Kjøpte bilen min av morfar, han sa at han har hatt den på service flere ganger, men uten hell, det var noe vakuum-greier sa han...

vil ikke ha dette problemet, det er det samma om jeg har org, luftfilter eller åpentfilter har jeg merka, er ingen forskjell...

Det kan være gasspeldhuset på innsuget, er det isåfall noe jeg kan bytte selv? erfaringer?

http://s144.photobucket.com/albums/r184/volvo_pwr/?action=view&current=A4turtall.flv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gasspjeldet bør i første omgang renses skikkelig og grunninnstilles med diagnoseapparat. Mulig det gjør hele greia.

Falskluft fra en eller annen sprukket slange er heller ikke umulig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey, jeg skal få et billig et, så det byttes... blir det ikke bedre skal jeg se etter lekkasje...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gasspjeldet bør i første omgang renses skikkelig og grunninnstilles med diagnoseapparat. Mulig det gjør hele greia.

Falskluft fra en eller annen sprukket slange er heller ikke umulig.

Har fått låne en sånn del nå, om den funker kan jeg kjøpe den for 2300,- (er ikke det dyrt?)

Om det ikke hjelper så er det jo også som du sa, ikke umulig med lekkasje...

Om jeg prøver å grunninnstille, hvor kan jeg få gjort det? er det dyrt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette hadde jeg også problem med på min,men husker ikke hva det var som gjorde dette...: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å husk a!! hehe: vinke :

Vil få fiksa dette før jeg skal ut på veien... hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du mekanisk eller elektronisk gasspjeld?? Mitt elektroniske tok 2 minutter å grunninstille på møller..

Symptomene på min bil var når jeg stoppa i kryss så pulserte turtallet (tiptronic), dette forsvant 100% når jeg bytta gasspjeld..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du mekanisk eller elektronisk gasspjeld?? Mitt elektroniske tok 2 minutter å grunninstille på møller..

Symptomene på min bil var når jeg stoppa i kryss så pulserte turtallet (tiptronic), dette forsvant 100% når jeg bytta gasspjeld..

Jeg veit ikke helt om det er mek. eller el. gasspjeld, er 96 mod 1,8l 125hk adr. uten turbo.

Se på filmen jeg har lagt til, var din sånn?

Hva kosta det på møller, i forhold til hvvis noen her på vacn tar seg tid til det da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å være heeelt sikker, men den blå kontakta...er ikke den til motortempføleren da? Den har i så fall MYE å si på motorgange.

Funker tempmåleren i instrumentet ditt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å være heeelt sikker, men den blå kontakta...er ikke den til motortempføleren da? Den har i så fall MYE å si på motorgange.

Funker tempmåleren i instrumentet ditt?

Det kan faktisk stemme ja :)

Har kjørt den lenge og litt småhardt uten å se at tempen rører seg, den ligger alltid på 60`c tror jeg... (minimum iallefall)

Men hvor skal den kobles, tok en kjapp titt uten å finne den kontakten den skal inn i..

Rart denne ikke har vært koblet til før...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er den, skal den inn på ei kontakt/føler som sitter i bakkant av motoren. Plassert på en vannstuss eller vannrør bak på topplokket.

Ligger alltid på 60 grader ja...hmmm. Den viser kanskje ikke mindre da jeg tenker meg om. Uansett, skjer det ikke noe som helst på måleren inni bilen er det enten føleren som er defekt eller som jeg/vi tror at kontakta har falt av e.l.

Uansett vil dette ha innvirkning på hvordan motoren oppfører seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er den, skal den inn på ei kontakt/føler som sitter i bakkant av motoren. Plassert på en vannstuss eller vannrør bak på topplokket.

Ligger alltid på 60 grader ja...hmmm. Den viser kanskje ikke mindre da jeg tenker meg om. Uansett, skjer det ikke noe som helst på måleren inni bilen er det enten føleren som er defekt eller som jeg/vi tror at kontakta har falt av e.l.

Ja det stemmer, den viser ikke mindre enn 60*C.

Den har nok falt ut ja... den lå løst, skal se om jeg får plugga den i...

Håper det er syndebukken når det gjelder den ujevne motorgangen....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har leita lenge, men finner ikke det stedet kontakta skal inn i.

Den er ganske kort, og har leita i hele området der den rekker fram til.

Fant ut at kontakta til mengemåleren til kjøleveska ikke satt i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funnet ut noe mer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funnet ut noe mer?

Nei, fant ikke noen kontakt eller støpsel til den blå kontakten.

Men den er vel mest sansynlig til motortemp måleren.

Vil det da hjelpe på tomgangen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det viser seg at motortempføleren ikke er tilkoblet kan det ha innvirkning på motorgange ja. Motorstyreenheten får også signal fra føleren ( i tillegg til instrumentet ) om motorens driftstemperatur. Ut ifra dette signalet +++ flere regner den ut bensin/luftblanding. Blandingen har altså igjen innvirkning på motorgangen.

Hva med å oppsøke et VAG verksted å få noen til å bli med å se på kontakta. Kanksje det er lettere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det viser seg at motortempføleren ikke er tilkoblet kan det ha innvirkning på motorgange ja. Motorstyreenheten får også signal fra føleren ( i tillegg til instrumentet ) om motorens driftstemperatur. Ut ifra dette signalet +++ flere regner den ut bensin/luftblanding. Blandingen har altså igjen innvirkning på motorgangen.

Hva med å oppsøke et VAG verksted å få noen til å bli med å se på kontakta. Kanksje det er lettere?

Hehe, ja lettere er det, men er vel ganske så dyrt?: rolleyes

Jeg merker at når motoren er kald, tar det 2 min og så begynner fjuskingen etter rusing, den må liksom bli litt varm først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå fått et tips av en bekjent, tok ut ledningen fra LMM og det gjorde susen, går som ei kule nå... : smil : 12,9sek på 0-100 med 3 pers og stor basskasse...(var 19.9sek før) men den går vel i nødmodus+ at tomgangsfjuskingen er der ennå, men skyldes nok gassspjeldet.

Så da må nok LMM byttes, håper noen her har en extra til salgs...:)

PS: Den blå kontakta er ikke i bruk på ADR, men den sitter plugget i på AEB. Så på en kompis sin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er ny LMM kjøprt på NBS, og den fungerer max.

Har prøvd å demontere gasspjeld, men kommer ikke til på alle boltene... er med wire, noen som har gjort det før og har noen tips? Noe som må demoteres først?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor mye kostet det for LMM? lurer på om min er gåen også, + jeg har samme problem som deg når det gjelder tomgamgen, ruser jeg motoren så detter den ned fra 1000 rpm til 600 og så opp igjen og jeg har samme motor som deg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor mye kostet det for LMM? lurer på om min er gåen også, + jeg har samme problem som deg når det gjelder tomgamgen, ruser jeg motoren så detter den ned fra 1000 rpm til 600 og så opp igjen og jeg har samme motor som deg...

Når er gasspjeldet tatt ut og renset nøye. Resultatet ble strålende, strøken tomgang, og bedre gassrespons.

Jeg ga 600,- for LMM på NorskBildelSenter. Sikker på at LMM er ødelagt? Ta av minuspolen på batteriet og ta ut kontakten på LMM sett på minuspolen igjen og sett på tenninga i 2 min og se om det blir bedre...:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter jeg har byttet LMM virker alt som det skal, men synes bensinforbruket er veldig høyt... må feilkoden slettes i vagcom eller holder det å bare bytte LMM?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.