#1 Skrevet Mars 15, 2007 Har to problemer i dag. Sånn er det selvsagt når bil nr 2 skal selges i morgen. Bilen det er snakk om er en a100, 2,0e AAD-motor. 1. I går begynte bilen å ule. Litt av og på, men helst etter motoren har gått noen minutter. Høres litt ut som ett lager eller noe som er dårlig. Men jeg skjønner ikke helt hvor det kommer fra. Vannpumpen var det første som slo meg, men det høres mer ut som om motoren kommer lenger bakfra. Litt vanskelig å vite hvor den kommer fra. Kan være fra området rundt dynamo, men det kan også være lenger bak liksom. 2. I dag var det ny lyd. Lav hylelyd ved clutching. Sammtidig som clutch trås inn kjenner jeg også en lett vibrering på pedalen. Skal ikke trøkke mye til før det merkes. Hva kan dette være? Kan garantere at det ikke bare er lyden som lurer meg her. Pedalen har ikke vibrert sånn før. Har ikke vært mye tid til diagnosering på meg ennå, men sjekket hydraulikkoljen, og den var nesten på minimum. Lurer på om punkt nr 1 kan være servopumpen også, så da kan det jo kanskje være en sammenheng her. Men egentlig tror jeg ikke lyden kommer derfra. Noen som har noen tips eller ideer om hva som er galt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 15, 2007 Høres ut som at utløserlageret ditt er gåent.... Dette kan også vere orsak til begge lydene dine. Utløserlageret er litt med runt når du ikke trår inn clutch, og får full fart når du trår inn pedalen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 15, 2007 Ja etter litt søking her så syns jeg dette høres fornuftig ut. Men hva bør jeg gjøre nå? Finne ett verksted/fyr som kan fikse dette asap zulu, eller kan jeg kjøre den til det smeller? Fare for at jeg ødelegger mer? Eller kommer jeg plutselig stå i uføre langs veikanten? Antar at bytte av clutch også er på dagsorden da? Tror det uansett er på tide. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 15, 2007 Kan jo holde en stund enda, men man hvet aldri. Ryker lageret, så kommer du ikke så langt med mindre du er flink til å tilpasse turtall å gire uten clutch:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...